Tony George chce odkoupit IRL

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
iM3 1. prosince 2009 17:10
Sdílej:

Tony George má v úmyslu odkoupit Indy Racing League a stát se znovu šéfem nejvyšší ligy americké formulové scény. Říká se, že dvakrát do téže řeky nevstoupíš, ale George přísloví hodlá ignorovat.

Neslavný konec zakladatele série Abych alespoň trochu osvětlil situaci, vrátíme se na začátek jeho úřadování v Indianapolis Motor Speedway. Tony George vstoupil do čela organizace v roce 1990, kde postupně dospěl k názoru, že hodnota nejstaršího podniku světa Indianapolis 500 klesá. Nejprve přesvědčoval vedení tehdejší série IndyCar o nutném řešení nepříznivé situace, ale na červeném koberci neuspěl. Ani druhý pokus, tentokrát v podobě odkoupení série, mu nevyšel. Proto v roce 1996 založil vlastní šampionát Indy Racing League. Výhradně oválový seriál rostl ve vážného konkurenta CART, slavil úspěch a lákal tolik potřebné americké jezdce, kterých bylo v CART žalostně málo. Zatímco CART skomíralo, IRL se drželo záchranného lana přivázaného k oválu Indianapolis Motor Speedway (IMS). Z rodinného podniku čerpal peníze na provoz IRL a každým rokem si bral větší a větší kus koláče. Nejnákladnější bylo spojení CART a IRL. To už ale docházela sestrám Tonyho George trpělivost a v letošním roce svého bratra odvolaly z vedení IMS a IRL. Tony George ale nechce zamávat šátečkem a odejít. Ať už ho k tomu žene láska k monopostům nebo cokoliv jiného, chce zůstat uprostřed dění. Právě proto má v úmyslu odkoupit od sester sérii IRL. Ta totiž stále patří pod IMS, kde v důsledků finanční nepřízně dochází k výrazným škrtům a propouštěním zaměstnanců. Seriál IRL tak nemůže roztáhnout křídla, je vázán na IMS. Spolupráce se Speedway Motorsport George chce zkusit štěstí i podruhé, tentokrát si nevybral rodinu, ale silného partnera v podobě Brutona Smithe, zakladatele společnosti Speedway Motorsport (SM), která vlastní několik oválů v USA. Angažování SM do IndyCar by přineslo do kalendáře pár zajímavých oválů. Na seznam oválů ve správě SM se můžete podívat níže. Tento obchodní plán nese ovoce v sérii NASCAR, jež spolupracuje s International Speedway Corporation (ISC). Proč by tedy nemohl podobný formát fungovat i v IndyCar, že ano? ISC vlastní i ovály Chicagoland, Homestead-Miami, Kansas a okruh Watkins Glen, nicméně o marketingovou podporu IndyCar nemá vedení ISC zájem. Naopak Bruton Smith náklonnost k IndyCar projevuje. Návrat Tonyho George do čela IndyCar má zatím přívlastky možná, snad, teoreticky…, ovšem počítat bychom měli se vším. Tento neočekávaný úmysl Tonyho George vyvolal rozporuplné reakce. Někteří mu nemohou přijít na jméno a jakákoliv akce z jeho strany je přijímána negativně. Druhá skupina vidí v jeho plánu další krok v reinkarnaci pošramocené série a posun směrem vpřed. Ono je totiž dobré, aby se „věci hýbaly“, ať už v úrovni čistě teoretické nebo praktické. A ještě jedna věc pro zarputilé odpůrce Tonyho George, představte si, že plán spolupráce s SM vymyslel, řekněme Roger Penske, nikoliv George. Jak na to máte názor teď? Ovály a okruhy vlastněné Speedway Motorsport: Atlanta Motor Speedway, Bristol Motor Speedway, Infineon Raceway Sonoma, Kentucky Speedway Sparta, Las Vegas Motor Speedway Las Vegas, Lowe's Motor Speedway Concord, New Hampshire Motor Speedway Loudon, North Wilkesboro Speedway, Texas Motor Speedway
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?