Tony George chce odkoupit IRL

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
iM3 1. prosince 2009 17:10
Sdílej:

Tony George má v úmyslu odkoupit Indy Racing League a stát se znovu šéfem nejvyšší ligy americké formulové scény. Říká se, že dvakrát do téže řeky nevstoupíš, ale George přísloví hodlá ignorovat.

Neslavný konec zakladatele série Abych alespoň trochu osvětlil situaci, vrátíme se na začátek jeho úřadování v Indianapolis Motor Speedway. Tony George vstoupil do čela organizace v roce 1990, kde postupně dospěl k názoru, že hodnota nejstaršího podniku světa Indianapolis 500 klesá. Nejprve přesvědčoval vedení tehdejší série IndyCar o nutném řešení nepříznivé situace, ale na červeném koberci neuspěl. Ani druhý pokus, tentokrát v podobě odkoupení série, mu nevyšel. Proto v roce 1996 založil vlastní šampionát Indy Racing League. Výhradně oválový seriál rostl ve vážného konkurenta CART, slavil úspěch a lákal tolik potřebné americké jezdce, kterých bylo v CART žalostně málo. Zatímco CART skomíralo, IRL se drželo záchranného lana přivázaného k oválu Indianapolis Motor Speedway (IMS). Z rodinného podniku čerpal peníze na provoz IRL a každým rokem si bral větší a větší kus koláče. Nejnákladnější bylo spojení CART a IRL. To už ale docházela sestrám Tonyho George trpělivost a v letošním roce svého bratra odvolaly z vedení IMS a IRL.
Tony George ale nechce zamávat šátečkem a odejít. Ať už ho k tomu žene láska k monopostům nebo cokoliv jiného, chce zůstat uprostřed dění. Právě proto má v úmyslu odkoupit od sester sérii IRL. Ta totiž stále patří pod IMS, kde v důsledků finanční nepřízně dochází k výrazným škrtům a propouštěním zaměstnanců. Seriál IRL tak nemůže roztáhnout křídla, je vázán na IMS. Spolupráce se Speedway Motorsport
George chce zkusit štěstí i podruhé, tentokrát si nevybral rodinu, ale silného partnera v podobě Brutona Smithe, zakladatele společnosti Speedway Motorsport (SM), která vlastní několik oválů v USA. Angažování SM do IndyCar by přineslo do kalendáře pár zajímavých oválů. Na seznam oválů ve správě SM se můžete podívat níže. Tento obchodní plán nese ovoce v sérii NASCAR, jež spolupracuje s International Speedway Corporation (ISC). Proč by tedy nemohl podobný formát fungovat i v IndyCar, že ano? ISC vlastní i ovály Chicagoland, Homestead-Miami, Kansas a okruh Watkins Glen, nicméně o marketingovou podporu IndyCar nemá vedení ISC zájem. Naopak Bruton Smith náklonnost k IndyCar projevuje. Návrat Tonyho George do čela IndyCar má zatím přívlastky možná, snad, teoreticky…, ovšem počítat bychom měli se vším. Tento neočekávaný úmysl Tonyho George vyvolal rozporuplné reakce. Někteří mu nemohou přijít na jméno a jakákoliv akce z jeho strany je přijímána negativně. Druhá skupina vidí v jeho plánu další krok v reinkarnaci pošramocené série a posun směrem vpřed. Ono je totiž dobré, aby se „věci hýbaly“, ať už v úrovni čistě teoretické nebo praktické. A ještě jedna věc pro zarputilé odpůrce Tonyho George, představte si, že plán spolupráce s SM vymyslel, řekněme Roger Penske, nikoliv George. Jak na to máte názor teď?
Ovály a okruhy vlastněné Speedway Motorsport: Atlanta Motor Speedway, Bristol Motor Speedway, Infineon Raceway Sonoma, Kentucky Speedway Sparta, Las Vegas Motor Speedway Las Vegas, Lowe's Motor Speedway Concord, New Hampshire Motor Speedway Loudon, North Wilkesboro Speedway, Texas Motor Speedway
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.