Rok 2009: Nechme mluvit čísla

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 15. října 2009 19:18
Sdílej:

Sezóna IndyCar skončila téměř před týdnem. Motory utichly, jezdci si vzali zaslouženou dovolenou a media ještě chvíli sumarizují napínavou sezónu. Pojďme se tedy přidat a prostřednictvím čísel zhodnotit právě ukončený šampionát.

Za 40 pilotů dojelo 27 v TOP10, 18 se jich dostalo do TOP5 a 15 z nich vystoupilo na pódium. Devět týmů získalo pódiové umístění. Vedle Team Penske, Target Chip Ganassi Racing, Andretti Green Racing to jsou Vision Racing, Dale Coyne Racing, Newman / Haas / Lanigan Racing, KV Racing, Dreyer & Reinbold Racing a Panther Racing.
Tony Kanaan má za sebou rekordních 115 nepřetržitých startů v IndyCar.   Scott Dixon odstartoval 32krát za sebou z první desítky a vyrovnal rekord Sama Hornishe.
Helio Castroneves drží rekord v počtu TOP10 (98) a TOP5 (73). Za posledních devět let vyhrál vždy alespoň jednou za sezónu. Helio Castroneves dojel do cíle v 110 závodech, v tabulce drží druhé místo za doposud prvním Scottem Sharpem (111). Helio Castroneves strávil na vedení 3 229 kol, první je Hornish s rekordem 3 428 kol. Dixonovi zbývají čtyři kola ke hranici 3 000. V letošním roce strávil na prvním místě nejdéle, přesně 815 kol.
Dario Franchitti se stal teprve třetím jezdcem, který má na kontě více než jeden titul. Doplnil tak Hornishe (2001, 2002, 2006) a Dixona (2003, 2008). Dario Franchitti a Ryan Briscoe dojeli 13krát v TOP5, jde o rekord série.
Dario Franchitti je pátým pilotem, který vyhrál titul šampióna za posledních šest let. Taktéž je od roku 2004 prvním jezdcem, který získal titul, ale ve stejném roce nevyhrál Indianapolis 500. Stáj Target Chip Ganassi získala třetí titul, předchozí dva slavila s Dixonem. Potřetí v sezóně obsadili týmoví kolegové první dvě místa v šampionátu. Naposledy k tomu došlo v roce 2005, kdy vyhrál Dan Wheldon a Tony Kanaan skončil druhý.
Dario Franchitti porazil Dixona o 11 bodů, což třetí nejtěsnější výsledek v historii IndyCar. Dario Franchitti získal nejvíce pole-position za sezónu – pět.
Stáj Target Chip Ganassi Racing získala 34 prvenství a s Andretti Green Racing sdílí druhé místo, první je Team Penske s 35 vítězství. Target Chip Ganassi Racing zaznamenal deset vítězství v sezóně. Franchitti i Dixon mají po pěti triumfech. Závěrečný podnik Firestone Indy 300 byl druhým nejrychlejším závodem v historii (201.420 mph). Rekord drží závod v Kalifornii (207.151 mph). Poprvé v historii nebyly během závodu vyvěšeny žluté vlajky.
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.