Robert Doornbos: U HVM Racing je mi dobře

Doornbos, Robert
Doornbos, Robert, foto: IndyCar Media
iM3 28. srpna 2009 16:54
Sdílej:

Robert Doornbos prožíval ve stáji Newman / Haas / Lanigan Racing těžké chvíle, o náročném období vypovídá fakt, že v následujícím rozhovoru pro server indycar.com nechtěl své působení ve slavné stáji komentovat. Raději se rozpovídal o HVM, E. J. Visovi a o novém bydlení, které si v USA musí sehnat.

OTÁZKA: Roberte, začal jste sezónu v týmu Newman / Haas / Lanigan Racing, tento měsíc jste přestoupil do HVM Racing a na Infineon Raceway dojel v TOP10. Jaký byl přechod zpět do týmu HVM? ROBERT DOORNBOS: Je skvělé být zase u HVM. Máme za sebou velké úspěchy z roku 2007, kdy jsme v Champ Car bojovali o šampionát a vyhrávali závody. V IndyCar je to trochu rozdíl. Startovní pole je nesmírně vyrovnané a víme, že nedisponujeme nejrychlejším vozem. Navíc hledáme sponzory, abychom měli peníze na vývoj monopostu. Ale je mi dobře, cítím se jako doma. S týmem Newman / Haas / Lanigan Racing z nějakého důvodu nefungovala spolupráce. Naštěstí je to za mnou, chci jim poděkovat za šanci, kterou mi dali, ale je celkově to pro mě velmi špatná sezóna. Doufám, že v roce 2010 zůstanu u HVM a štěstí se obrátí na mou stranu. O: Váš týmový kolega E. J. Viso měl letos dlouhou sérii smůly. Myslíte si, že tým s dvěma a více jezdci je výhodnější variantou než jeden monopost?
RD: Určitě mu pomohlo, že jsem do týmu přišel. Pro tým s jedním autem je těžké najít ideální nastavení a limit vozu. S mým příchodem se ukázalo, čeho jsou schopny naše vozy a na čem máme ještě zapracovat. S E. J. vycházím dobře, je pohodový chlapík a s týmem je už druhým rokem. O: Na začátku sezóny jste ukázal, že umíte být na oválech velmi rychlý. RD: Určitě. V Kansasu jsem se kvalifikoval v první řadě a chvíli vedl. Arie Luyendyk je dobrým učitelem. Pomáhá mi a zrychluje proces učení. Teď nás čekají tři závody na pro mě neznámých oválech. Ale myslím, že můžeme být konkurenceschopní a se štěstím udělat dobrý výsledek.
O: Zmínil jste spolupráci s Arie Luyendykem, jenž dvakrát vyhrál Indianapolis 500 a na oválech exceloval. Jakou nejlepší radu vám dal ohledně oválů? RD: Čekal jsem, že se zeptáte na radu do života. Nicméně, žádnou speciální instrukci mi nedal, prostě jen to, co mají nováčci slyšet. Výhodou je, že můžeme mluvit stejným jazykem. O: V šampionátu nováčků bojujete s Rafaelem Matosem. Zbývající tři závody se pojedou na oválech, s nimi má Matos zkušenosti z IndyLights. Cítíte šanci, že jej v průběžném pořadí můžete dohnat a vyhrát titul? RD: Bylo by to skvělé. Určitě by velmi rád vyhrál kvůli týmu. Já bych chtěl vyhrát, abych dodal své špatné sezóně trochu toho lesku. Letošek je pro mě opravdu náročný, na dráze i mimo ni. Cítím, že bych si to zasloužil, ale musíme hodně zapracovat.
O: V Kentucky jsme měli možnost vidět jak Ed Carpenter z malého týmu dokázal prohnat špičkové stáje Penske a Ganasi. Znamená to pro vás nějakou naději, popřípadě šanci v boji o pódium či vítězství? RD: Dává mi to velkou naději. Bylo skvělé vidět co se dělo na dráze, jeho kariéra se točila kolem oválu, proto byl tak dobrý na rozdíl od klasických okruhu, kde nemá takové zkušenosti. Vypadá to, že nová pravidla pomohla menším týmu zvýšit konkurenceschopnost. Snad se tak stalo i u HVM, jsme týmem s malým rozpočtem, takže jízda na špici by pro nás byla velkým zadostiučiněním.
O: Bydlíte v Monaku. To pro vás musí být opravdu náročné cestování. RD: Neuvěřitelně náročné. O: Nyní se nacházíte v Indianapolis, tento víkend závodíte v Chicagu. Potom pojedete do Monaka, Amsterdamu, Tokya a Miami. Máte namířeno ještě někam? RD: Ano, na Twitter kde musím informovat své fanoušky. Nicméně letošní sezónu jsem trochu podcenil. V roce 2007 jsem měl dva kontrakty, plný úvazek v Champ Car a testování v F1. Hodně jsem cestoval, ale zvládal jsem to. Letos to mělo být stejné, ale vůbec nic nestíhám. Musel jsem zůstávat v USA. Bylo by super se do Monaka občas vrátit, naštěstí byt není prázdný. Má sestra a její přátelé tam jezdí přes léto. Aspoň někoho udělám šťastným.
O: Jak se vyrovnáváte s cestováním? Samozřejmě je to součást životního stylu jezdce, ale jaké to je, žít jen s kufříkem v ruce? RD: No, je to až extrémní. Trávím každou noc v hotelech. Každý večer na večeři a pak spát. První rok to ještě jde zvládnout, teprve se orientuji v lokalitách, kde bych chtěl bydlet. Hodně jezdců mi říká ať se usídlím v Miami. Justin Wilson žije blízko Denveru a prý je to tam velmi hezké. Příští rok se musím rozhodnout. V současné době znám snad všechny hotely, mám od nich karty a všichni mě znají. Samozřejmě se ke mně chovají přívětivě, ale chci vlastní bydlení.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.