Robert Doornbos: U HVM Racing je mi dobře

Doornbos, Robert
Doornbos, Robert, foto: IndyCar Media
iM3 28. srpna 2009 16:54
Sdílej:

Robert Doornbos prožíval ve stáji Newman / Haas / Lanigan Racing těžké chvíle, o náročném období vypovídá fakt, že v následujícím rozhovoru pro server indycar.com nechtěl své působení ve slavné stáji komentovat. Raději se rozpovídal o HVM, E. J. Visovi a o novém bydlení, které si v USA musí sehnat.

OTÁZKA: Roberte, začal jste sezónu v týmu Newman / Haas / Lanigan Racing, tento měsíc jste přestoupil do HVM Racing a na Infineon Raceway dojel v TOP10. Jaký byl přechod zpět do týmu HVM? ROBERT DOORNBOS: Je skvělé být zase u HVM. Máme za sebou velké úspěchy z roku 2007, kdy jsme v Champ Car bojovali o šampionát a vyhrávali závody. V IndyCar je to trochu rozdíl. Startovní pole je nesmírně vyrovnané a víme, že nedisponujeme nejrychlejším vozem. Navíc hledáme sponzory, abychom měli peníze na vývoj monopostu. Ale je mi dobře, cítím se jako doma. S týmem Newman / Haas / Lanigan Racing z nějakého důvodu nefungovala spolupráce. Naštěstí je to za mnou, chci jim poděkovat za šanci, kterou mi dali, ale je celkově to pro mě velmi špatná sezóna. Doufám, že v roce 2010 zůstanu u HVM a štěstí se obrátí na mou stranu. O: Váš týmový kolega E. J. Viso měl letos dlouhou sérii smůly. Myslíte si, že tým s dvěma a více jezdci je výhodnější variantou než jeden monopost? RD: Určitě mu pomohlo, že jsem do týmu přišel. Pro tým s jedním autem je těžké najít ideální nastavení a limit vozu. S mým příchodem se ukázalo, čeho jsou schopny naše vozy a na čem máme ještě zapracovat. S E. J. vycházím dobře, je pohodový chlapík a s týmem je už druhým rokem. O: Na začátku sezóny jste ukázal, že umíte být na oválech velmi rychlý. RD: Určitě. V Kansasu jsem se kvalifikoval v první řadě a chvíli vedl. Arie Luyendyk je dobrým učitelem. Pomáhá mi a zrychluje proces učení. Teď nás čekají tři závody na pro mě neznámých oválech. Ale myslím, že můžeme být konkurenceschopní a se štěstím udělat dobrý výsledek. O: Zmínil jste spolupráci s Arie Luyendykem, jenž dvakrát vyhrál Indianapolis 500 a na oválech exceloval. Jakou nejlepší radu vám dal ohledně oválů? RD: Čekal jsem, že se zeptáte na radu do života. Nicméně, žádnou speciální instrukci mi nedal, prostě jen to, co mají nováčci slyšet. Výhodou je, že můžeme mluvit stejným jazykem. O: V šampionátu nováčků bojujete s Rafaelem Matosem. Zbývající tři závody se pojedou na oválech, s nimi má Matos zkušenosti z IndyLights. Cítíte šanci, že jej v průběžném pořadí můžete dohnat a vyhrát titul? RD: Bylo by to skvělé. Určitě by velmi rád vyhrál kvůli týmu. Já bych chtěl vyhrát, abych dodal své špatné sezóně trochu toho lesku. Letošek je pro mě opravdu náročný, na dráze i mimo ni. Cítím, že bych si to zasloužil, ale musíme hodně zapracovat. O: V Kentucky jsme měli možnost vidět jak Ed Carpenter z malého týmu dokázal prohnat špičkové stáje Penske a Ganasi. Znamená to pro vás nějakou naději, popřípadě šanci v boji o pódium či vítězství? RD: Dává mi to velkou naději. Bylo skvělé vidět co se dělo na dráze, jeho kariéra se točila kolem oválu, proto byl tak dobrý na rozdíl od klasických okruhu, kde nemá takové zkušenosti. Vypadá to, že nová pravidla pomohla menším týmu zvýšit konkurenceschopnost. Snad se tak stalo i u HVM, jsme týmem s malým rozpočtem, takže jízda na špici by pro nás byla velkým zadostiučiněním. O: Bydlíte v Monaku. To pro vás musí být opravdu náročné cestování. RD: Neuvěřitelně náročné. O: Nyní se nacházíte v Indianapolis, tento víkend závodíte v Chicagu. Potom pojedete do Monaka, Amsterdamu, Tokya a Miami. Máte namířeno ještě někam? RD: Ano, na Twitter kde musím informovat své fanoušky. Nicméně letošní sezónu jsem trochu podcenil. V roce 2007 jsem měl dva kontrakty, plný úvazek v Champ Car a testování v F1. Hodně jsem cestoval, ale zvládal jsem to. Letos to mělo být stejné, ale vůbec nic nestíhám. Musel jsem zůstávat v USA. Bylo by super se do Monaka občas vrátit, naštěstí byt není prázdný. Má sestra a její přátelé tam jezdí přes léto. Aspoň někoho udělám šťastným. O: Jak se vyrovnáváte s cestováním? Samozřejmě je to součást životního stylu jezdce, ale jaké to je, žít jen s kufříkem v ruce? RD: No, je to až extrémní. Trávím každou noc v hotelech. Každý večer na večeři a pak spát. První rok to ještě jde zvládnout, teprve se orientuji v lokalitách, kde bych chtěl bydlet. Hodně jezdců mi říká ať se usídlím v Miami. Justin Wilson žije blízko Denveru a prý je to tam velmi hezké. Příští rok se musím rozhodnout. V současné době znám snad všechny hotely, mám od nich karty a všichni mě znají. Samozřejmě se ke mně chovají přívětivě, ale chci vlastní bydlení.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.