Tony George končí na pozici šéfa IndyCar

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
iM3 1. července 2009 17:45
Sdílej:

Tony George rezignoval na pozici šéfa série IndyCar a okruhu Inidianapolis Motor Speedway. Geroge, jenž IndyCar založil, tak po čtrnácti letech ve vedení série končí a ztrácí zásadní vliv na rodinný podnik Hulman & George.

Na jeho místo dosedne současný výkonný ředitel Hulman & George W Curtis Brighton. Šéfem Indianapolis se stává nyní už bývalý viceprezident a ekonom okruhu Jeffrey G Belskus. George v rodinné společnosti zůstává, bude se věnovat vedení série, ale jeho vliv na rozhodování značně poklesl. Nyní zaměří pozornost vlastnímu podnikání a týmu Vision Racing. Nebylo tomu tak dávno, co americká média informovala o vyhazovu Tonyho Georga. Ten však veškeré zprávy dementoval a potvrdil, že nadále zastává nejvyšší funkce. Nicméně pod pokličkou to vřelo. Podle nepodložených zpráv byly sestry Tonyho George nespokojeny s bratrovým vedením Indianapolis a IndyCar. Především jim vadilo velké rozhazování rodinných peněz, které šly na provoz série. Prezidentka Mari Hulme George taktéž vyvrátila informace o synově odchodu, ovšem zároveň dodala, že restrukturalizace je prioritou společnosti, neboť v současné ekonomické recesi je nutné šetřit na všech frontách. „Požádali jsme Tonyho, aby navrhl efektivnější program vedení firmy a zejména série Indy Racing League,“ řekla jeho matka Hulme George. „Na základě sjednocení sérií a zkušeností s řízením Indianapolis Motor Speedway (IMS) se rozhodl věnovat svůj veškerý čas vlastnímu týmu Vision Racing a osobnímu podnikání,“ dodala Hulme George Otěže tak padly na Brigtona a Belskuse. Hulman George svým dlouholetým kolegům věří. U kormidla ISM a IndyCar se pohybují dlouhou dobu a ví, co je třeba. Velkým impulsem ke změně bylo patrně sloučení IndyCar a Champ Car. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že reinkarnace na poli amerických monopostů proběhla hladce, zdání klame. Na sloučení měly obě série pouze pár týdnů, což stálo ohromný balík peněz.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.