Tony George končí na pozici šéfa IndyCar

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
iM3 1. července 2009 17:45
Sdílej:

Tony George rezignoval na pozici šéfa série IndyCar a okruhu Inidianapolis Motor Speedway. Geroge, jenž IndyCar založil, tak po čtrnácti letech ve vedení série končí a ztrácí zásadní vliv na rodinný podnik Hulman & George.

Na jeho místo dosedne současný výkonný ředitel Hulman & George W Curtis Brighton. Šéfem Indianapolis se stává nyní už bývalý viceprezident a ekonom okruhu Jeffrey G Belskus. George v rodinné společnosti zůstává, bude se věnovat vedení série, ale jeho vliv na rozhodování značně poklesl. Nyní zaměří pozornost vlastnímu podnikání a týmu Vision Racing. Nebylo tomu tak dávno, co americká média informovala o vyhazovu Tonyho Georga. Ten však veškeré zprávy dementoval a potvrdil, že nadále zastává nejvyšší funkce. Nicméně pod pokličkou to vřelo. Podle nepodložených zpráv byly sestry Tonyho George nespokojeny s bratrovým vedením Indianapolis a IndyCar. Především jim vadilo velké rozhazování rodinných peněz, které šly na provoz série. Prezidentka Mari Hulme George taktéž vyvrátila informace o synově odchodu, ovšem zároveň dodala, že restrukturalizace je prioritou společnosti, neboť v současné ekonomické recesi je nutné šetřit na všech frontách. „Požádali jsme Tonyho, aby navrhl efektivnější program vedení firmy a zejména série Indy Racing League,“ řekla jeho matka Hulme George. „Na základě sjednocení sérií a zkušeností s řízením Indianapolis Motor Speedway (IMS) se rozhodl věnovat svůj veškerý čas vlastnímu týmu Vision Racing a osobnímu podnikání,“ dodala Hulme George Otěže tak padly na Brigtona a Belskuse. Hulman George svým dlouholetým kolegům věří. U kormidla ISM a IndyCar se pohybují dlouhou dobu a ví, co je třeba. Velkým impulsem ke změně bylo patrně sloučení IndyCar a Champ Car. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že reinkarnace na poli amerických monopostů proběhla hladce, zdání klame. Na sloučení měly obě série pouze pár týdnů, což stálo ohromný balík peněz.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.