1. ŠPANĚLSKO - Romain Grosjean a jeho týmový kolega Vitalij Petrov ovládli dnešní úvodní závod sezony 2009 "juniorského" před-šampionátu formule 1 GP2. S vozy týmu Campos dobili pódium, na které je doprovodil D'Ambrosio z týmu DAMS.
Francouz s podporou automobilky Renault vedl startovní pole po celý závod k zaslouženému vítězství. Očekávaný duel s dalším favoritem di Grassim se nekonal. Brazilec pokazil úvod závodu a smůlu si vybral při finiši, kdy doplatil na vzájemnou kolizi s dalšími dvěma vozy při boji o páté místo. Zatím je tak pilot stáje Racing Engineering bez bodu.
Další zkušený jezdec Filippi obsadil čtvrté místo, následoval Maldonado, debutující Mortara, van der Garde a Kobayashi. Nadějný a z formule 1 ostře sledovaný Hülkenberg dojel po problémech na startu a zastávce v boxech navíc devátý.
1. Romain Grosjean Barwa Campos 1h02m22.709s 2. Vitaly Petrov Barwa Campos + 2.459s 3. Jerome D'Ambrosio DAMS + 6.349s 4. Luca Filippi Super Nova + 8.346s 5. Pastor Maldonado ART + 8.741s 6. Edoardo Mortara Arden + 12.529s 7. Giedo van der Garde iSport + 12.748s 8. Kamui Kobayashi DAMS + 14.063s 9. Nico Hulkenberg ART + 14.260s 10. Javier Villa Super Nova + 15.200s 11. Diego Nunes iSport + 16.669s 12. Nelson Panciatici Durango + 17.756s 13. Michael Herck DPR + 18.445s 14. Sergio Perez Arden + 18.595s 15. Alberto Valerio Piquet + 31.629s 16. Luis Razia Fisichella + 1 kolo 17. Davide Rigon Trident + 1 kolo
Odstoupili: Lucas di Grassi Racing Engineering 32 kol Alvaro Parente Ocean 32 kol Dani Clos Racing Engineering 31 kol Karun Chandhok Ocean 27 kol Roldan Rodriguez Piquet 25 kol Davide Valsecchi Durango 16 kol Ricardo Teixeira Trident 11 kol Andi Zuber Fisichella 5 kol Giacomo Ricci DPR 1 kolo
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?