1. ŠPANĚLSKO - Romain Grosjean a jeho týmový kolega Vitalij Petrov ovládli dnešní úvodní závod sezony 2009 "juniorského" před-šampionátu formule 1 GP2. S vozy týmu Campos dobili pódium, na které je doprovodil D'Ambrosio z týmu DAMS.
Francouz s podporou automobilky Renault vedl startovní pole po celý závod k zaslouženému vítězství. Očekávaný duel s dalším favoritem di Grassim se nekonal. Brazilec pokazil úvod závodu a smůlu si vybral při finiši, kdy doplatil na vzájemnou kolizi s dalšími dvěma vozy při boji o páté místo. Zatím je tak pilot stáje Racing Engineering bez bodu.
Další zkušený jezdec Filippi obsadil čtvrté místo, následoval Maldonado, debutující Mortara, van der Garde a Kobayashi. Nadějný a z formule 1 ostře sledovaný Hülkenberg dojel po problémech na startu a zastávce v boxech navíc devátý.
1. Romain Grosjean Barwa Campos 1h02m22.709s 2. Vitaly Petrov Barwa Campos + 2.459s 3. Jerome D'Ambrosio DAMS + 6.349s 4. Luca Filippi Super Nova + 8.346s 5. Pastor Maldonado ART + 8.741s 6. Edoardo Mortara Arden + 12.529s 7. Giedo van der Garde iSport + 12.748s 8. Kamui Kobayashi DAMS + 14.063s 9. Nico Hulkenberg ART + 14.260s 10. Javier Villa Super Nova + 15.200s 11. Diego Nunes iSport + 16.669s 12. Nelson Panciatici Durango + 17.756s 13. Michael Herck DPR + 18.445s 14. Sergio Perez Arden + 18.595s 15. Alberto Valerio Piquet + 31.629s 16. Luis Razia Fisichella + 1 kolo 17. Davide Rigon Trident + 1 kolo
Odstoupili: Lucas di Grassi Racing Engineering 32 kol Alvaro Parente Ocean 32 kol Dani Clos Racing Engineering 31 kol Karun Chandhok Ocean 27 kol Roldan Rodriguez Piquet 25 kol Davide Valsecchi Durango 16 kol Ricardo Teixeira Trident 11 kol Andi Zuber Fisichella 5 kol Giacomo Ricci DPR 1 kolo
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.