PAUL RICARD, 1. DEN; Pilot stáje Super Nova Javier Villa dosáhl při prvním dni aktuálně probíhajících testů čas o 1 desetinu lepší, než byl dosud platný rekord vozu GP2, jehož držitelem byl Romain Grosjean.
Druhý nejrychlejší čas v kombinované tabulce ranního a odpoledního testu patří Lucasi di Grassimu s monopostem stáje Racing Engineering, za kterým se seřadili Kobayashi (DAMS) a Grosjean (Campos).
Pro účastníky šampionátu byla středa prvním dnem, kdy testovali nový motor Renault, jenž nabízí o 25 koní větší výkon a plošší výkonovou křivku.
Technický ředitel Didier Perrin byl s výsledky spokojen, neboť vůz pro sezonu 2009 byl podle očekávání už při svém prvním testu rychlejší a nevyskytly se žádné technické potíže.
Poz Jezdec Tým Čas 1. Javier Villa Super Nova 1:11.930 2. Lucas di Grassi Racing Engineering 1:12.079 3. Kamui Kobayashi DAMS 1:12.140 4. Romain Grosjean Campos 1:12.262 5. Pastor Maldonado ART 1:12.270 6. Andreas Zuber Fisichella 1:12.300 7. Alberto Valerio Piquet 1:12.439 8. Luca Filippi Super Nova 1:12.481 9. Davide Valsecchi Durango 1:12.509 10. Jerome d'Ambrosio DAMS 1:12.574 11. Edoardo Mortara Arden 1:12.607 12. Roldan Rodriguez Piquet 1:12.742 13. Diego Nunes iSport 1:12.774 14. Vitaly Petrov Campos 1:12.893 15. Nico Hulkenberg ART 1:13.010 16. Dani Clos Racing Engineering 1:13.138 17. Sergio Perez Arden 1:13.182 18. Giedo van der Garde iSport 1:13.221 19. Karun Chandhok Ocean 1:13.356 20 Davide Rigon Trident 1:13.362 21. Hamad Al Fardan Trident 1:13.477 22. Luiz Razia Fisichella 1:13.584 23. Michael Herck DPR 1:13.788 24. Nelson Panciatici Durango 1:13.860 25. Giacomo Ricci DPR 1:14.961 26. Alvaro Parente Ocean
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?