PAUL RICARD, 1. DEN; Pilot stáje Super Nova Javier Villa dosáhl při prvním dni aktuálně probíhajících testů čas o 1 desetinu lepší, než byl dosud platný rekord vozu GP2, jehož držitelem byl Romain Grosjean.
Druhý nejrychlejší čas v kombinované tabulce ranního a odpoledního testu patří Lucasi di Grassimu s monopostem stáje Racing Engineering, za kterým se seřadili Kobayashi (DAMS) a Grosjean (Campos).
Pro účastníky šampionátu byla středa prvním dnem, kdy testovali nový motor Renault, jenž nabízí o 25 koní větší výkon a plošší výkonovou křivku.
Technický ředitel Didier Perrin byl s výsledky spokojen, neboť vůz pro sezonu 2009 byl podle očekávání už při svém prvním testu rychlejší a nevyskytly se žádné technické potíže.
Poz Jezdec Tým Čas 1. Javier Villa Super Nova 1:11.930 2. Lucas di Grassi Racing Engineering 1:12.079 3. Kamui Kobayashi DAMS 1:12.140 4. Romain Grosjean Campos 1:12.262 5. Pastor Maldonado ART 1:12.270 6. Andreas Zuber Fisichella 1:12.300 7. Alberto Valerio Piquet 1:12.439 8. Luca Filippi Super Nova 1:12.481 9. Davide Valsecchi Durango 1:12.509 10. Jerome d'Ambrosio DAMS 1:12.574 11. Edoardo Mortara Arden 1:12.607 12. Roldan Rodriguez Piquet 1:12.742 13. Diego Nunes iSport 1:12.774 14. Vitaly Petrov Campos 1:12.893 15. Nico Hulkenberg ART 1:13.010 16. Dani Clos Racing Engineering 1:13.138 17. Sergio Perez Arden 1:13.182 18. Giedo van der Garde iSport 1:13.221 19. Karun Chandhok Ocean 1:13.356 20 Davide Rigon Trident 1:13.362 21. Hamad Al Fardan Trident 1:13.477 22. Luiz Razia Fisichella 1:13.584 23. Michael Herck DPR 1:13.788 24. Nelson Panciatici Durango 1:13.860 25. Giacomo Ricci DPR 1:14.961 26. Alvaro Parente Ocean
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?