PAUL RICARD, 1. DEN; Pilot stáje Super Nova Javier Villa dosáhl při prvním dni aktuálně probíhajících testů čas o 1 desetinu lepší, než byl dosud platný rekord vozu GP2, jehož držitelem byl Romain Grosjean.
Druhý nejrychlejší čas v kombinované tabulce ranního a odpoledního testu patří Lucasi di Grassimu s monopostem stáje Racing Engineering, za kterým se seřadili Kobayashi (DAMS) a Grosjean (Campos).
Pro účastníky šampionátu byla středa prvním dnem, kdy testovali nový motor Renault, jenž nabízí o 25 koní větší výkon a plošší výkonovou křivku.
Technický ředitel Didier Perrin byl s výsledky spokojen, neboť vůz pro sezonu 2009 byl podle očekávání už při svém prvním testu rychlejší a nevyskytly se žádné technické potíže.
Poz Jezdec Tým Čas 1. Javier Villa Super Nova 1:11.930 2. Lucas di Grassi Racing Engineering 1:12.079 3. Kamui Kobayashi DAMS 1:12.140 4. Romain Grosjean Campos 1:12.262 5. Pastor Maldonado ART 1:12.270 6. Andreas Zuber Fisichella 1:12.300 7. Alberto Valerio Piquet 1:12.439 8. Luca Filippi Super Nova 1:12.481 9. Davide Valsecchi Durango 1:12.509 10. Jerome d'Ambrosio DAMS 1:12.574 11. Edoardo Mortara Arden 1:12.607 12. Roldan Rodriguez Piquet 1:12.742 13. Diego Nunes iSport 1:12.774 14. Vitaly Petrov Campos 1:12.893 15. Nico Hulkenberg ART 1:13.010 16. Dani Clos Racing Engineering 1:13.138 17. Sergio Perez Arden 1:13.182 18. Giedo van der Garde iSport 1:13.221 19. Karun Chandhok Ocean 1:13.356 20 Davide Rigon Trident 1:13.362 21. Hamad Al Fardan Trident 1:13.477 22. Luiz Razia Fisichella 1:13.584 23. Michael Herck DPR 1:13.788 24. Nelson Panciatici Durango 1:13.860 25. Giacomo Ricci DPR 1:14.961 26. Alvaro Parente Ocean
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.