KYALAMI – KVALIFIKACE; Zatímco kvalifikační boj pro kratší sprint proběhl podle zaběhnutých kolejí a dařilo se favoritům, kvalifikace pro hlavní závod přinesla nečekané vyvrcholení, jež znamenalo pro přední týmy smůlu.
Poměrně nečekaně se dnes v Jižní Africe dařilo Libanonu, Daniel Morad měl nakročeno k výbornému času, ale technické problémy přinesly pouze zadní místa startovního roštu.
Pole position ve sprintu si zajistilo Holandsko před Portugalskem, Švýcarskem a rychlým Monakem. Indie, Irsko, Francie a domácí Jižní Afrika doplňují první osmičku. V barvách Francie debutoval syn čtyřnásobného šampiona Alaina Prosta Nicolas a určitě si nevedl špatně.
Až sedmnáctý čas Andrettiho z týmu USA je naproti tomu nesporně dalším zklamáním, nedařilo se znovu ani Velké Británii a Německu.
Postavení na startu sprintu:
1 Netherlands 1'27.717 - 2 Portugal 1'28.072 0.355 3 Switzerland 1'28.153 0.436 4 Monaco 1'28.417 0.700 5 India 1'28.431 0.714 6 Ireland 1'28.437 0.720 7 France 1'28.531 0.814 8 South Africa 1'28.890 1.173 9 Malaysia 1'28.904 1.187 10 Italy 1'29.253 1.536 11 Germany 1'29.337 1.620 12 New Zealand 1'29.364 1.647 13 Great Britain 1'29.567 1.850 14 Brazil 1'29.726 2.009 15 China 1'29.758 2.041 16 Mexico 1'29.884 2.167 17 USA 1'29.916 2.199 18 Lebanon 1'30.136 2.419 19 Australia 1'30.414 2.697 20 Indonesia - -
Třetí a čtvrtá část kvalifikace určovala postavení na startu v hlavním závodě a vše jako obvykle směřovalo k nejlepšímu možnému poslednímu měřenému kolu. Nejlepším časem si provizorní první startovní pozici zajistilo Monako a s napětím se čekalo na favority.
Spolu s týmy Holandska, Švýcarska, Portugalska a Irska bojoval o svoje maximum Guimaraes z Brazílie, jenž vůz nezvládl, narazil do bariéry a traťoví komisaři vyvěsili červené vlajky, jež až do vypršení limitu nebyly staženy. Celé řadě vozů se proto započítávaly časy ze třetí části.
Z první řady tak vyrazí Monako s Malajsií, následovat budou Nový Zéland, Austrálie, Švýcarsko, Irsko, Portugalsko a Brazílie doplňuje první osmičku.
Postavení na startu hlavního závodu:
1 Monaco 1'27.269 - 2 Malaysia 1'27.405 0.136 3 New Zealand 1'27.569 0.300 4 Australia 1'28.439 1.170 5 Switzerland 1'28.521 1.252 6 Ireland 1'28.593 1.324 7 Portugal 1'28.773 1.504 8 Brazil 1'28.878 1.609 9 Netherlands 1'28.926 1.657 10 Great Britain 1'29.092 1.823 11 France 1'29.155 1.886 12 China 1'29.158 1.889 13 USA 1'29.487 2.218 14 Germany 1'29.565 2.296 15 South Africa 1'29.884 2.615 16 Italy 1'30.063 2.794 17 India 1'30.505 3.236 18 Indonesia - - 19 Lebanon - - 20 Mexico 1'29.343 2.074
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?