TAUPO - SPRINT; První závod letošní sezony s datumem končícím rokem 2009 ovládl tým aktuálně vedoucí průběžné pořadí. Za Iry dokončil kratší dnešní závod vůz Švýcarska, který mechanici odbavili v boxech v neuvěřitelně krátké době. Na pódiu je doplnil pilot Holandska.
Startovní manévr si vítěz kvalifikace Irsko pohlídalo a spolu s Holandskem utvořilo špici startovního pole.
Při zastávce v boxech si Irsko pozici s přehledem udrželo, ale všem vypálilo rybník Švýcarsko, které díky skvělé práci mechaniků získalo dvě pozice k dobru a Jani se vydal stíhat vedoucí zelený vůz.
Carroll však dostatečný náskok kontroloval, Jani druhým místem potvrdil skvělou letošní formu, třetí skončil Holanďan Doornbos a bramborová medaile zbyla na Duvala z Francie.
Závod nedokončily tři vozy, první odstoupil po nadějném úvodu závodu australský monopost díky jezdecké chybě Martina, dalšími dvěma byly vozy Libanonu a Číny.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Ireland Adam Carroll 15 19'40.271 2 Switzerland Neel Jani 15 19'41.759 1.488 3 Netherlands Robert Doornbos 15 19'43.830 3.559 4 France Loïc Duval 15 19'48.865 8.594 5 New Zealand Chris van der Drift 15 19'51.937 11.666 6 Portugal Filipe Albuquerque 15 19'52.936 12.665 7 Italy Edoardo Piscopo 15 19'55.230 14.959 8 Malaysia Fairuz Fauzy 15 19'56.068 15.797 9 India Narain Karthikeyan 15 20'01.244 20.973 10 South Africa Adrian Zaugg 15 20'02.301 22.030 11 USA Marco Andretti 15 20'10.836 30.565 12 Great Britain Dan Clarke 15 20'11.276 31.005 13 Indonesia Satrio Hermanto 15 20'12.632 32.361 14 Brazil Felipe Guimarães 15 20'13.405 33.134 15 Mexico Salvador Durán 15 20'20.872 40.601 16 Monaco Clivio Piccione 15 20'29.552 49.281 17 China Cheng Cong Fu 11 15'13.744 4 laps 18 Lebanon Daniel Morad 8 11'30.701 7 laps 19 Australia John Martin 5 6'55.050 10 laps
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.