TAUPO - SPRINT; První závod letošní sezony s datumem končícím rokem 2009 ovládl tým aktuálně vedoucí průběžné pořadí. Za Iry dokončil kratší dnešní závod vůz Švýcarska, který mechanici odbavili v boxech v neuvěřitelně krátké době. Na pódiu je doplnil pilot Holandska.
Startovní manévr si vítěz kvalifikace Irsko pohlídalo a spolu s Holandskem utvořilo špici startovního pole.
Při zastávce v boxech si Irsko pozici s přehledem udrželo, ale všem vypálilo rybník Švýcarsko, které díky skvělé práci mechaniků získalo dvě pozice k dobru a Jani se vydal stíhat vedoucí zelený vůz.
Carroll však dostatečný náskok kontroloval, Jani druhým místem potvrdil skvělou letošní formu, třetí skončil Holanďan Doornbos a bramborová medaile zbyla na Duvala z Francie.
Závod nedokončily tři vozy, první odstoupil po nadějném úvodu závodu australský monopost díky jezdecké chybě Martina, dalšími dvěma byly vozy Libanonu a Číny.
Pos A1 Team Driver Laps Time Gap 1 Ireland Adam Carroll 15 19'40.271 2 Switzerland Neel Jani 15 19'41.759 1.488 3 Netherlands Robert Doornbos 15 19'43.830 3.559 4 France Loïc Duval 15 19'48.865 8.594 5 New Zealand Chris van der Drift 15 19'51.937 11.666 6 Portugal Filipe Albuquerque 15 19'52.936 12.665 7 Italy Edoardo Piscopo 15 19'55.230 14.959 8 Malaysia Fairuz Fauzy 15 19'56.068 15.797 9 India Narain Karthikeyan 15 20'01.244 20.973 10 South Africa Adrian Zaugg 15 20'02.301 22.030 11 USA Marco Andretti 15 20'10.836 30.565 12 Great Britain Dan Clarke 15 20'11.276 31.005 13 Indonesia Satrio Hermanto 15 20'12.632 32.361 14 Brazil Felipe Guimarães 15 20'13.405 33.134 15 Mexico Salvador Durán 15 20'20.872 40.601 16 Monaco Clivio Piccione 15 20'29.552 49.281 17 China Cheng Cong Fu 11 15'13.744 4 laps 18 Lebanon Daniel Morad 8 11'30.701 7 laps 19 Australia John Martin 5 6'55.050 10 laps
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.