Irové vyhráli hlavní závod a jdou do čela

Carroll, Adam
Carroll, Adam, foto: A1 Grand Prix Media
Daniel Šupa 23. listopadu 2008 17:18
Sdílej:

SEPANG – HLAVNÍ ZÁVOD; Irsko napodobilo Švýcarsko ve sprintu a zcela suverénně vyhrálo hlavní malajský závod. Bezchybně jedoucí Portugalsko a agresivní USA doplnili vítěznou trojku. Hrubka domácího týmu zmrazila fanoušky. Švýcaři skončili v prvním kole, v čele průběžného pořadí je Irsko.

Ani na startu hlavního závodu se korejský tým neobjevil. Ve sprintu poškozené vozy USA, Brazílie a Indie byly ale opraveny a vstříc hlavnímu závodu se vydalo devatenáct monopostů.

Start se ani tentokrát neobešel bez problémů. Na kolize doplatili Holandsko, Indie a Švýcarsko. Ihned byl povolán bezpečnostní vůz a ve čtvrtém kole proběhl restart.

První pozici si udrželo Irsko, následovalo Portugalsko a výborně jedoucí Morad z Libanonu. Na posledně jmenovaný vůz útočila Velká Británie, oba monoposty se ocitly mimo dráhu, výsledkem byla kolize a návštěva boxů pro vůz Británie a Francie.

První zastávka v boxech nezměnila pořadí na prvních dvou místech. Třetí místo pro sebe získal domácí Fauzy ve voze Malajsie. Dopředu poskočila Čína, kterou ale brzy překonal rychlý vůz USA, jenž potřetí v kariéře pilotoval Marco Andretti.

Jaké však bylo překvapení, když se v boxech objevil zcela nečekán právě domácí pilot, tato hrubka stála tým pořádající Malajsie velmi pravděpodobně jisté třetí místo. Druhé zastávky jen potvrdily průběžné pořadí v závodě, vyznamenali se mechanici Austrálie.

Carroll získal triumfem vedení v celkovém hodnocení pro Irsko, Portugalsko na vedoucí vůz neútočilo, ale s přehledem kontrolovalo druhou pozici až do cíle. Andretti v monopostu USA dojel třetí a poprvé v A1GP vystoupil na stupně vítězů.

Na bodovaných pozicích následovaly vozy Austrálie, Jižní Afriky, Nového Zélandu, Brazílie, Nizozemí, Číny a Malajsie. Libanon nakonec nadějně rozjetý závod na bodech nedokončil.

Další závod se uskuteční až na Novém Zélandu 25. ledna 2009.

Výsledné pořadí 2. závodu:

1 Ireland Adam Carroll 34   1:05'52.205   2 Portugal Filipe Albuquerque 34   1:06'08.201   15.996 3 USA Marco Andretti 34   1:06'39.842   47.637 4 Australia John Martin 34   1:06'43.884   51.679 5 South Africa Adrian Zaugg 34   1:06'44.311   52.106 6 New Zealand Earl Bamber 34   1:06'46.559   54.354 7 Brazil Felipe Guimarães 34   1:06'49.574   57.369 8 Netherlands Jeroen Bleekemolen 34   1:06'49.695   57.490 9 China Ho-Pin Tung 34   1:06'51.363   59.158 10 Malaysia Fairuz Fauzy 34   1:06'56.093   1'03.888 11 Italy Edoardo Piscopo 34   1:06'58.350   1'06.145 12 Lebanon Daniel Morad 34   1:07'07.195   1'14.990 13 Indonesia Satrio Hermanto 34   1:07'07.966   1'15.761 14 France Loïc Duval 34   1:07'08.668   1'16.463 15 Mexico David Garza 34   1:07'22.206   1'30.001 16 Great Britain Danny Watts 28   1:06'01.563 6 laps 17 Monaco Clivio Piccione 2   48'45.374 32 laps 18 India Narain Karthikeyan 0   34 laps 19 Switzerland Neel Jani 0   34 laps

Průběžné pořadí:

1 Ireland 43 2 Portugal 35 3 France 31 4 New Zealand 31 5 Malaysia 29 6 Switzerland 28 7 Netherlands 26 8 Australia 22 9 Great Britain 16 10 USA 16 11 South Africa 15 12 Monaco 9 13 Italy 4 14 Brazil 4 15 Korea 4 16 China 4 17 Lebanon 3 18 India 1 0 Indonesia 0 0 Mexico 0

 

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?