SEPANG – HLAVNÍ ZÁVOD; Irsko napodobilo Švýcarsko ve sprintu a zcela suverénně vyhrálo hlavní malajský závod. Bezchybně jedoucí Portugalsko a agresivní USA doplnili vítěznou trojku. Hrubka domácího týmu zmrazila fanoušky. Švýcaři skončili v prvním kole, v čele průběžného pořadí je Irsko.
Ani na startu hlavního závodu se korejský tým neobjevil. Ve sprintu poškozené vozy USA, Brazílie a Indie byly ale opraveny a vstříc hlavnímu závodu se vydalo devatenáct monopostů.
Start se ani tentokrát neobešel bez problémů. Na kolize doplatili Holandsko, Indie a Švýcarsko. Ihned byl povolán bezpečnostní vůz a ve čtvrtém kole proběhl restart.
První pozici si udrželo Irsko, následovalo Portugalsko a výborně jedoucí Morad z Libanonu. Na posledně jmenovaný vůz útočila Velká Británie, oba monoposty se ocitly mimo dráhu, výsledkem byla kolize a návštěva boxů pro vůz Británie a Francie.
První zastávka v boxech nezměnila pořadí na prvních dvou místech. Třetí místo pro sebe získal domácí Fauzy ve voze Malajsie. Dopředu poskočila Čína, kterou ale brzy překonal rychlý vůz USA, jenž potřetí v kariéře pilotoval Marco Andretti.
Jaké však bylo překvapení, když se v boxech objevil zcela nečekán právě domácí pilot, tato hrubka stála tým pořádající Malajsie velmi pravděpodobně jisté třetí místo. Druhé zastávky jen potvrdily průběžné pořadí v závodě, vyznamenali se mechanici Austrálie.
Carroll získal triumfem vedení v celkovém hodnocení pro Irsko, Portugalsko na vedoucí vůz neútočilo, ale s přehledem kontrolovalo druhou pozici až do cíle. Andretti v monopostu USA dojel třetí a poprvé v A1GP vystoupil na stupně vítězů.
Na bodovaných pozicích následovaly vozy Austrálie, Jižní Afriky, Nového Zélandu, Brazílie, Nizozemí, Číny a Malajsie. Libanon nakonec nadějně rozjetý závod na bodech nedokončil.
Další závod se uskuteční až na Novém Zélandu 25. ledna 2009.
Výsledné pořadí 2. závodu:
1 Ireland Adam Carroll 34 1:05'52.205 2 Portugal Filipe Albuquerque 34 1:06'08.201 15.996 3 USA Marco Andretti 34 1:06'39.842 47.637 4 Australia John Martin 34 1:06'43.884 51.679 5 South Africa Adrian Zaugg 34 1:06'44.311 52.106 6 New Zealand Earl Bamber 34 1:06'46.559 54.354 7 Brazil Felipe Guimarães 34 1:06'49.574 57.369 8 Netherlands Jeroen Bleekemolen 34 1:06'49.695 57.490 9 China Ho-Pin Tung 34 1:06'51.363 59.158 10 Malaysia Fairuz Fauzy 34 1:06'56.093 1'03.888 11 Italy Edoardo Piscopo 34 1:06'58.350 1'06.145 12 Lebanon Daniel Morad 34 1:07'07.195 1'14.990 13 Indonesia Satrio Hermanto 34 1:07'07.966 1'15.761 14 France Loïc Duval 34 1:07'08.668 1'16.463 15 Mexico David Garza 34 1:07'22.206 1'30.001 16 Great Britain Danny Watts 28 1:06'01.563 6 laps 17 Monaco Clivio Piccione 2 48'45.374 32 laps 18 India Narain Karthikeyan 0 34 laps 19 Switzerland Neel Jani 0 34 laps
Průběžné pořadí:
1 Ireland 43 2 Portugal 35 3 France 31 4 New Zealand 31 5 Malaysia 29 6 Switzerland 28 7 Netherlands 26 8 Australia 22 9 Great Britain 16 10 USA 16 11 South Africa 15 12 Monaco 9 13 Italy 4 14 Brazil 4 15 Korea 4 16 China 4 17 Lebanon 3 18 India 1 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?