SEPANG – HLAVNÍ ZÁVOD; Irsko napodobilo Švýcarsko ve sprintu a zcela suverénně vyhrálo hlavní malajský závod. Bezchybně jedoucí Portugalsko a agresivní USA doplnili vítěznou trojku. Hrubka domácího týmu zmrazila fanoušky. Švýcaři skončili v prvním kole, v čele průběžného pořadí je Irsko.
Ani na startu hlavního závodu se korejský tým neobjevil. Ve sprintu poškozené vozy USA, Brazílie a Indie byly ale opraveny a vstříc hlavnímu závodu se vydalo devatenáct monopostů.
Start se ani tentokrát neobešel bez problémů. Na kolize doplatili Holandsko, Indie a Švýcarsko. Ihned byl povolán bezpečnostní vůz a ve čtvrtém kole proběhl restart.
První pozici si udrželo Irsko, následovalo Portugalsko a výborně jedoucí Morad z Libanonu. Na posledně jmenovaný vůz útočila Velká Británie, oba monoposty se ocitly mimo dráhu, výsledkem byla kolize a návštěva boxů pro vůz Británie a Francie.
První zastávka v boxech nezměnila pořadí na prvních dvou místech. Třetí místo pro sebe získal domácí Fauzy ve voze Malajsie. Dopředu poskočila Čína, kterou ale brzy překonal rychlý vůz USA, jenž potřetí v kariéře pilotoval Marco Andretti.
Jaké však bylo překvapení, když se v boxech objevil zcela nečekán právě domácí pilot, tato hrubka stála tým pořádající Malajsie velmi pravděpodobně jisté třetí místo. Druhé zastávky jen potvrdily průběžné pořadí v závodě, vyznamenali se mechanici Austrálie.
Carroll získal triumfem vedení v celkovém hodnocení pro Irsko, Portugalsko na vedoucí vůz neútočilo, ale s přehledem kontrolovalo druhou pozici až do cíle. Andretti v monopostu USA dojel třetí a poprvé v A1GP vystoupil na stupně vítězů.
Na bodovaných pozicích následovaly vozy Austrálie, Jižní Afriky, Nového Zélandu, Brazílie, Nizozemí, Číny a Malajsie. Libanon nakonec nadějně rozjetý závod na bodech nedokončil.
Další závod se uskuteční až na Novém Zélandu 25. ledna 2009.
Výsledné pořadí 2. závodu:
1 Ireland Adam Carroll 34 1:05'52.205 2 Portugal Filipe Albuquerque 34 1:06'08.201 15.996 3 USA Marco Andretti 34 1:06'39.842 47.637 4 Australia John Martin 34 1:06'43.884 51.679 5 South Africa Adrian Zaugg 34 1:06'44.311 52.106 6 New Zealand Earl Bamber 34 1:06'46.559 54.354 7 Brazil Felipe Guimarães 34 1:06'49.574 57.369 8 Netherlands Jeroen Bleekemolen 34 1:06'49.695 57.490 9 China Ho-Pin Tung 34 1:06'51.363 59.158 10 Malaysia Fairuz Fauzy 34 1:06'56.093 1'03.888 11 Italy Edoardo Piscopo 34 1:06'58.350 1'06.145 12 Lebanon Daniel Morad 34 1:07'07.195 1'14.990 13 Indonesia Satrio Hermanto 34 1:07'07.966 1'15.761 14 France Loïc Duval 34 1:07'08.668 1'16.463 15 Mexico David Garza 34 1:07'22.206 1'30.001 16 Great Britain Danny Watts 28 1:06'01.563 6 laps 17 Monaco Clivio Piccione 2 48'45.374 32 laps 18 India Narain Karthikeyan 0 34 laps 19 Switzerland Neel Jani 0 34 laps
Průběžné pořadí:
1 Ireland 43 2 Portugal 35 3 France 31 4 New Zealand 31 5 Malaysia 29 6 Switzerland 28 7 Netherlands 26 8 Australia 22 9 Great Britain 16 10 USA 16 11 South Africa 15 12 Monaco 9 13 Italy 4 14 Brazil 4 15 Korea 4 16 China 4 17 Lebanon 3 18 India 1 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?