SEPANG – HLAVNÍ ZÁVOD; Irsko napodobilo Švýcarsko ve sprintu a zcela suverénně vyhrálo hlavní malajský závod. Bezchybně jedoucí Portugalsko a agresivní USA doplnili vítěznou trojku. Hrubka domácího týmu zmrazila fanoušky. Švýcaři skončili v prvním kole, v čele průběžného pořadí je Irsko.
Ani na startu hlavního závodu se korejský tým neobjevil. Ve sprintu poškozené vozy USA, Brazílie a Indie byly ale opraveny a vstříc hlavnímu závodu se vydalo devatenáct monopostů.
Start se ani tentokrát neobešel bez problémů. Na kolize doplatili Holandsko, Indie a Švýcarsko. Ihned byl povolán bezpečnostní vůz a ve čtvrtém kole proběhl restart.
První pozici si udrželo Irsko, následovalo Portugalsko a výborně jedoucí Morad z Libanonu. Na posledně jmenovaný vůz útočila Velká Británie, oba monoposty se ocitly mimo dráhu, výsledkem byla kolize a návštěva boxů pro vůz Británie a Francie.
První zastávka v boxech nezměnila pořadí na prvních dvou místech. Třetí místo pro sebe získal domácí Fauzy ve voze Malajsie. Dopředu poskočila Čína, kterou ale brzy překonal rychlý vůz USA, jenž potřetí v kariéře pilotoval Marco Andretti.
Jaké však bylo překvapení, když se v boxech objevil zcela nečekán právě domácí pilot, tato hrubka stála tým pořádající Malajsie velmi pravděpodobně jisté třetí místo. Druhé zastávky jen potvrdily průběžné pořadí v závodě, vyznamenali se mechanici Austrálie.
Carroll získal triumfem vedení v celkovém hodnocení pro Irsko, Portugalsko na vedoucí vůz neútočilo, ale s přehledem kontrolovalo druhou pozici až do cíle. Andretti v monopostu USA dojel třetí a poprvé v A1GP vystoupil na stupně vítězů.
Na bodovaných pozicích následovaly vozy Austrálie, Jižní Afriky, Nového Zélandu, Brazílie, Nizozemí, Číny a Malajsie. Libanon nakonec nadějně rozjetý závod na bodech nedokončil.
Další závod se uskuteční až na Novém Zélandu 25. ledna 2009.
Výsledné pořadí 2. závodu:
1 Ireland Adam Carroll 34 1:05'52.205 2 Portugal Filipe Albuquerque 34 1:06'08.201 15.996 3 USA Marco Andretti 34 1:06'39.842 47.637 4 Australia John Martin 34 1:06'43.884 51.679 5 South Africa Adrian Zaugg 34 1:06'44.311 52.106 6 New Zealand Earl Bamber 34 1:06'46.559 54.354 7 Brazil Felipe Guimarães 34 1:06'49.574 57.369 8 Netherlands Jeroen Bleekemolen 34 1:06'49.695 57.490 9 China Ho-Pin Tung 34 1:06'51.363 59.158 10 Malaysia Fairuz Fauzy 34 1:06'56.093 1'03.888 11 Italy Edoardo Piscopo 34 1:06'58.350 1'06.145 12 Lebanon Daniel Morad 34 1:07'07.195 1'14.990 13 Indonesia Satrio Hermanto 34 1:07'07.966 1'15.761 14 France Loïc Duval 34 1:07'08.668 1'16.463 15 Mexico David Garza 34 1:07'22.206 1'30.001 16 Great Britain Danny Watts 28 1:06'01.563 6 laps 17 Monaco Clivio Piccione 2 48'45.374 32 laps 18 India Narain Karthikeyan 0 34 laps 19 Switzerland Neel Jani 0 34 laps
Průběžné pořadí:
1 Ireland 43 2 Portugal 35 3 France 31 4 New Zealand 31 5 Malaysia 29 6 Switzerland 28 7 Netherlands 26 8 Australia 22 9 Great Britain 16 10 USA 16 11 South Africa 15 12 Monaco 9 13 Italy 4 14 Brazil 4 15 Korea 4 16 China 4 17 Lebanon 3 18 India 1 0 Indonesia 0 0 Mexico 0
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?