SEPANG – SPRINT; Něco málo přes dvacet minut trvající závod přinesl suverénní vítězství Švýcarska. Boj o zbývající pozice na stupních vítězů rozhodlo vyšetřování incidentu v boxech. Startovní pole čítalo jen 19 vozů, Korea vůbec do závodu nenastoupila.
Ještě před samotným startem spolu kolidovali piloti USA, Brazílie a Indie. Protože zbytky vozů pokryly část závodní dráhy, byl start odložen. Druhý pokus dopadl lépe, ale pro změnu technické problémy a pomalý vůz Velké Británie způsobily horkou chvilku jezdcům vzadu.
Od startu vedl Neel Jani pilotující vůz Švýcarska, ostrý souboj spolu svádělo Nizozemí a Malajsie, duel skončil kolizí a defektem pneumatiky domácího vozu, který zhatil veškeré naděje zkušeného Fauzyho.
Švýcarsko kontrolovalo závod i po povinné zastávce v boxech, o druhou pozici bojující Francie a Nový Zéland měli na výjezdu z boxů kolizi, kterou následně řešilo vedení závodu.
Resumé bylo jasné, Nový Zéland musí pustit Francii před sebe. O výsledku prvního dnešního závodu bylo rozhodnuto. Do cíle dojelo pouze šestnáct monopostů.
Výsledné pořadí 1. závodu:
1 Switzerland Neel Jani 11 22'41.567 2 France Loïc Duval 11 22'51.479 9.912 3 New Zealand Earl Bamber 11 22'53.380 11.813 4 Portugal Filipe Albuquerque 11 22'54.020 12.453 5 Ireland Adam Carroll 11 22'54.772 13.205 6 Netherlands Jeroen Bleekemolen 11 22'56.966 15.399 7 Italy Edoardo Piscopo 11 23'01.514 19.947 8 Australia John Martin 11 23'03.004 21.437 9 South Africa Adrian Zaugg 11 23'09.241 27.674 10 China Ho-Pin Tung 11 23'11.059 29.492 11 Lebanon Daniel Morad 11 23'13.616 32.049 12 Monaco Clivio Piccione 11 23'13.973 32.406 13 Indonesia Satrio Hermanto 11 23'20.526 38.959 14 Mexico David Garza 11 23'36.622 55.055 15 Malaysia Fairuz Fauzy 10 22'46.989 1 lap 16 Great Britain Danny Watts 4 23'20.949 7 laps 17 Brazil Felipe Guimarães 0 11 laps 18 India Narain Karthikeyan 0 11 laps 19 USA Marco Andretti 0 11 laps - Korea Jin-Woo Hwang 0
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?