SEPANG – KVALIFIKACE; Boj o postavení na startu pro sprint i hlavní závod neovlivnilo proměnlivé počasí nebo nečekané události na dráze, přesto je startovní rošt řádně promíchaný a uspěli favorité i outsideři. Z pole position se radují ale zkušení jezdci Švýcarska a Irska.
V první části kvalifikace do kratšího sprintu došlo k jedinému dnešnímu přerušení červenou vlajkou, to když korejský monopost vypověděl v oblacích kouře službu a Jin-woo Hwang ho odstavil tak nešťastně, že ohrožoval bezpečnost ostatních pilotů.
Podle očekávání rozhodovala druhá část kvalifikace. Perfektní kolo zajel Neel Jani s vozem švýcarské stáje, který uchvátil pole position i bez použití power boostu. Vedle něj se zítra postaví vůz Francie pilotovaný Duvalem, druhá řada patří Novému Zélandu a Portugalsku.
Kvalifikace do hlavního závodu se musela obejít v první části bez Koreje a USA. Američani museli opravovat technické potíže monopostu Marca Andrettiho, Hwang se po potížích z první části už do vozu nevrátil vůbec.
Rozhodnutí přinesl až úplný závěr kvalifikace. Monacký tým měl rozjeto velmi dobré kolo, ale v poslední části Piccione ztratil. Carroll ve voze Irska naopak nechyboval a postaví se zítra na první pozici. Druhý se kvalifikoval do hlavního závodu vůz Velké Británie. Druhá řada patří Libanonu a domácí Malajsii.
Především výkon libanonského Daniela Morada byl nemalým překvapením. Vítěz kvalifikace do sprintu Jani ze Švýcarska ve druhé kvalifikaci neuspěl a bude startovat až šestnáctý.
Startovní rošt pro sprint:
1 Switzerland 1'47.154 - 2 France 1'47.747 0.593 3 New Zealand 1'47.779 0.625 4 Portugal 1'48.930 1.776 5 Italy 1'49.007 1.853 6 Great Britain 1'49.076 1.922 7 Ireland 1'49.197 2.043 8 Mexico 1'49.293 2.139 9 Netherlands 1'49.323 2.169 10 India 1'49.350 2.196 11 South Africa 1'49.528 2.374 12 USA 1'49.650 2.496 13 Malaysia 1'49.753 2.599 14 Australia 1'49.998 2.844 15 Brazil 1'50.085 2.931 16 Monaco 1'50.171 3.017 17 China 1'50.274 3.120 18 Lebanon 1'50.382 3.228 19 Indonesia 1'51.423 4.269 20 Korea - -
Startovní rošt pro hlavní závod:
1 Ireland 1'47.124 - 2 Great Britain 1'47.340 0.216 3 Lebanon 1'47.645 0.521 4 Malaysia 1'47.648 0.524 5 Portugal 1'47.680 0.556 6 Netherlands 1'47.825 0.701 7 India 1'47.848 0.724 8 USA 1'47.866 0.742 9 France 1'47.993 0.869 10 China 1'48.126 1.002 11 Monaco 1'48.242 1.118 12 Brazil 1'48.323 1.199 13 Australia 1'48.586 1.462 14 Indonesia 1'48.839 1.715 15 New Zealand 1'48.866 1.742 16 Switzerland 1'48.980 1.856 17 South Africa 1'49.061 1.937 18 Mexico 1'49.537 2.413 19 Italy 1'49.885 2.761 20 Korea - -
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?