ZANDVOORT - SPRINT; Kratší ze dvou dnešních holandských závodů vyhrál tým Malajsie, jehož vůz pilotoval zkušený Fauzy. Dnešní podmínky se silným větrem a deštěm připravily jezdcům řadu nepříjemných okamžiků.
Silně redukované startovní pole bez řady tradičních účastníků se dostavilo k prvnímu závodu zimní série A1GP do Nizozemí. Organizátorům se však nepodařilo naplánovat termín s ohledem na počasí zcela ideálně.
Už start proběhl z důvodu bezpečnosti za zaváděcím vozem, ale ještě před letmým startem došlo ke kolizi mezi vozem Irska a Monaka. Pole patnácti vozů vedlo Holandsko.
Ze druhého místa však zaútočil úspěšně Nový Zéland a šel do vedení. Vůz Malajsie však byl nastaven pro nepříznivé podmínky velice dobře a Fauzy se postupně prokousával až do vedení.
Obdobně skvěle se na vodě dařilo Duvalovi startujícímu za Francii, který startoval až jedenáctý.
Závod byl předčasně ukončen červenou vlajkou po nárazu brazilského vozu do svodidel. Maximální bodový zisk tak připadl Malajsii, druhé místo získal Nový Zéland, třetí Francie. Domácí Holandsko získalo nepopulární čtvrté místo.
Český tým podobně jako třeba Velká Británie a Německo v Zandvoortu nestartoval.
Pořadí 1. závodu
1 Malaysia Fairuz Fauzy 10 19'44.533 2 New Zealand Earl Bamber 10 19'48.007 3.474 3 France Loïc Duval 10 19'50.803 6.270 4 Netherlands Jeroen Bleekemolen 10 19'57.966 13.433 5 Switzerland Neel Jani 10 20'01.429 16.896 6 South Africa Adrian Zaugg 10 20'05.458 20.925 7 Italy Fabio Onidi 10 20'06.747 22.214 8 USA Charlie Kimball 10 20'08.683 24.150 9 Portugal Filipe Albuquerque 10 20'13.960 29.427 10 Lebanon Daniel Morad 10 20'23.462 38.929 11 Australia John Martin 10 21'12.004 1'27.471 12 China Ho-Pin Tung 9 18'09.652 1 kolo 13 Brazil Felipe Guimarães 9 19'24.409 1 kolo 14 Korea Jin Woo Hwang 3 7'27.249 7 kol 15 Indonesia Satrio Hermanto 2 5'27.400 8 kol 16 Ireland Adam Carroll 2 5'58.094 8 kol 17 Monaco Clivio Piccione 1 2'48.422 9 kol
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.