ZANDVOORT - SPRINT; Kratší ze dvou dnešních holandských závodů vyhrál tým Malajsie, jehož vůz pilotoval zkušený Fauzy. Dnešní podmínky se silným větrem a deštěm připravily jezdcům řadu nepříjemných okamžiků.
Silně redukované startovní pole bez řady tradičních účastníků se dostavilo k prvnímu závodu zimní série A1GP do Nizozemí. Organizátorům se však nepodařilo naplánovat termín s ohledem na počasí zcela ideálně.
Už start proběhl z důvodu bezpečnosti za zaváděcím vozem, ale ještě před letmým startem došlo ke kolizi mezi vozem Irska a Monaka. Pole patnácti vozů vedlo Holandsko.
Ze druhého místa však zaútočil úspěšně Nový Zéland a šel do vedení. Vůz Malajsie však byl nastaven pro nepříznivé podmínky velice dobře a Fauzy se postupně prokousával až do vedení.
Obdobně skvěle se na vodě dařilo Duvalovi startujícímu za Francii, který startoval až jedenáctý.
Závod byl předčasně ukončen červenou vlajkou po nárazu brazilského vozu do svodidel. Maximální bodový zisk tak připadl Malajsii, druhé místo získal Nový Zéland, třetí Francie. Domácí Holandsko získalo nepopulární čtvrté místo.
Český tým podobně jako třeba Velká Británie a Německo v Zandvoortu nestartoval.
Pořadí 1. závodu
1 Malaysia Fairuz Fauzy 10 19'44.533 2 New Zealand Earl Bamber 10 19'48.007 3.474 3 France Loïc Duval 10 19'50.803 6.270 4 Netherlands Jeroen Bleekemolen 10 19'57.966 13.433 5 Switzerland Neel Jani 10 20'01.429 16.896 6 South Africa Adrian Zaugg 10 20'05.458 20.925 7 Italy Fabio Onidi 10 20'06.747 22.214 8 USA Charlie Kimball 10 20'08.683 24.150 9 Portugal Filipe Albuquerque 10 20'13.960 29.427 10 Lebanon Daniel Morad 10 20'23.462 38.929 11 Australia John Martin 10 21'12.004 1'27.471 12 China Ho-Pin Tung 9 18'09.652 1 kolo 13 Brazil Felipe Guimarães 9 19'24.409 1 kolo 14 Korea Jin Woo Hwang 3 7'27.249 7 kol 15 Indonesia Satrio Hermanto 2 5'27.400 8 kol 16 Ireland Adam Carroll 2 5'58.094 8 kol 17 Monaco Clivio Piccione 1 2'48.422 9 kol
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.