BELGIE – 1. ZÁVOD; Francouz Romain Grosjean využil z favoritů na titul dnešních podmínek nejlépe a zaslouženě zvítězil. Naopak Senna a Pantano pokazili co se dalo. Ke slovu přišlo vyšetřování komisařů a následné tresty.
Těsně před startem dorazily nad belgický závodní okruh deštivé mraky. Vydatná přeháňka byla dostatečně intenzivní na to, aby se uskutečnil letmý start s pneumatikami do deště. Závod vedl Senna.
První zastávka v dnešním delším závodě byla plánovaná a vedení závodu ji nařídilo kvůli výměně kol na slicky, když dráha dostatečně vyschla.
Při návratu od mechaniků na pitlane si počínal Senna dle komisařů nebezpečně a ohrozil v boxové uličce projíždějícího Valeria. Následná penalizace průjezdu boxy srazila Brazilce do hloubi pole.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul a vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano byl tak podle vývoje situace předurčen k vítězství. Ale žlutá fáze zapříčinila problémy s motorem, který se přepnul do klidového módu a Ital klesl až na desátou pozici.
Po posunu na osmé místo, zítra by startoval díky obrácenému pořadí první osmičky první, dostal smyk v La Source a klesl zpět, aby se kolo před cílem pokusil zoufale překonat Rodrigueze. Útok nevyšel, navíc sestřelil i di Grassiho.
Počínání jezdce bylo po závodě vyšetřováno komisaři, kteří zasáhli neobyčejně tvrdě. Aktuálně hlavního favorita sezony vyloučili pro nesportovní manévr a jemu předcházející předjíždění v době žluté fáze nejen z dnešního závodu, ale i zítřejšího.
V samém závěru překonal vedoucího Parenteho Grosjean a získal cenných deset bodů. Zuber po souboji se svým týmovým kolegou Maldonadem obsadil třetí pozici, ale ani on nezůstal bez povšimnutí vedení závodu. Rakušan byl posléze diskvalifikovaný za nepovolené opravy vozu.
Nejtěžší havárií dnešního dne bylo bezesporu vylétnutí z dráhy v podání Valsecchiho, jenž byl převezen do nemocnice, kde zůstane přes noc na pozorování. Žádné vážnější zranění si naštěstí nezpůsobil.
Průběžné pořadí
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?