BELGIE – 1. ZÁVOD; Francouz Romain Grosjean využil z favoritů na titul dnešních podmínek nejlépe a zaslouženě zvítězil. Naopak Senna a Pantano pokazili co se dalo. Ke slovu přišlo vyšetřování komisařů a následné tresty.
Těsně před startem dorazily nad belgický závodní okruh deštivé mraky. Vydatná přeháňka byla dostatečně intenzivní na to, aby se uskutečnil letmý start s pneumatikami do deště. Závod vedl Senna.
První zastávka v dnešním delším závodě byla plánovaná a vedení závodu ji nařídilo kvůli výměně kol na slicky, když dráha dostatečně vyschla.
Při návratu od mechaniků na pitlane si počínal Senna dle komisařů nebezpečně a ohrozil v boxové uličce projíždějícího Valeria. Následná penalizace průjezdu boxy srazila Brazilce do hloubi pole.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul a vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano byl tak podle vývoje situace předurčen k vítězství. Ale žlutá fáze zapříčinila problémy s motorem, který se přepnul do klidového módu a Ital klesl až na desátou pozici.
Po posunu na osmé místo, zítra by startoval díky obrácenému pořadí první osmičky první, dostal smyk v La Source a klesl zpět, aby se kolo před cílem pokusil zoufale překonat Rodrigueze. Útok nevyšel, navíc sestřelil i di Grassiho.
Počínání jezdce bylo po závodě vyšetřováno komisaři, kteří zasáhli neobyčejně tvrdě. Aktuálně hlavního favorita sezony vyloučili pro nesportovní manévr a jemu předcházející předjíždění v době žluté fáze nejen z dnešního závodu, ale i zítřejšího.
V samém závěru překonal vedoucího Parenteho Grosjean a získal cenných deset bodů. Zuber po souboji se svým týmovým kolegou Maldonadem obsadil třetí pozici, ale ani on nezůstal bez povšimnutí vedení závodu. Rakušan byl posléze diskvalifikovaný za nepovolené opravy vozu.
Nejtěžší havárií dnešního dne bylo bezesporu vylétnutí z dráhy v podání Valsecchiho, jenž byl převezen do nemocnice, kde zůstane přes noc na pozorování. Žádné vážnější zranění si naštěstí nezpůsobil.
Průběžné pořadí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.