BELGIE – 1. ZÁVOD; Francouz Romain Grosjean využil z favoritů na titul dnešních podmínek nejlépe a zaslouženě zvítězil. Naopak Senna a Pantano pokazili co se dalo. Ke slovu přišlo vyšetřování komisařů a následné tresty.
Těsně před startem dorazily nad belgický závodní okruh deštivé mraky. Vydatná přeháňka byla dostatečně intenzivní na to, aby se uskutečnil letmý start s pneumatikami do deště. Závod vedl Senna.
První zastávka v dnešním delším závodě byla plánovaná a vedení závodu ji nařídilo kvůli výměně kol na slicky, když dráha dostatečně vyschla.
Při návratu od mechaniků na pitlane si počínal Senna dle komisařů nebezpečně a ohrozil v boxové uličce projíždějícího Valeria. Následná penalizace průjezdu boxy srazila Brazilce do hloubi pole.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul a vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano byl tak podle vývoje situace předurčen k vítězství. Ale žlutá fáze zapříčinila problémy s motorem, který se přepnul do klidového módu a Ital klesl až na desátou pozici.
Po posunu na osmé místo, zítra by startoval díky obrácenému pořadí první osmičky první, dostal smyk v La Source a klesl zpět, aby se kolo před cílem pokusil zoufale překonat Rodrigueze. Útok nevyšel, navíc sestřelil i di Grassiho.
Počínání jezdce bylo po závodě vyšetřováno komisaři, kteří zasáhli neobyčejně tvrdě. Aktuálně hlavního favorita sezony vyloučili pro nesportovní manévr a jemu předcházející předjíždění v době žluté fáze nejen z dnešního závodu, ale i zítřejšího.
V samém závěru překonal vedoucího Parenteho Grosjean a získal cenných deset bodů. Zuber po souboji se svým týmovým kolegou Maldonadem obsadil třetí pozici, ale ani on nezůstal bez povšimnutí vedení závodu. Rakušan byl posléze diskvalifikovaný za nepovolené opravy vozu.
Nejtěžší havárií dnešního dne bylo bezesporu vylétnutí z dráhy v podání Valsecchiho, jenž byl převezen do nemocnice, kde zůstane přes noc na pozorování. Žádné vážnější zranění si naštěstí nezpůsobil.
Průběžné pořadí
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.