BELGIE – 1. ZÁVOD; Francouz Romain Grosjean využil z favoritů na titul dnešních podmínek nejlépe a zaslouženě zvítězil. Naopak Senna a Pantano pokazili co se dalo. Ke slovu přišlo vyšetřování komisařů a následné tresty.
Těsně před startem dorazily nad belgický závodní okruh deštivé mraky. Vydatná přeháňka byla dostatečně intenzivní na to, aby se uskutečnil letmý start s pneumatikami do deště. Závod vedl Senna.
První zastávka v dnešním delším závodě byla plánovaná a vedení závodu ji nařídilo kvůli výměně kol na slicky, když dráha dostatečně vyschla.
Při návratu od mechaniků na pitlane si počínal Senna dle komisařů nebezpečně a ohrozil v boxové uličce projíždějícího Valeria. Následná penalizace průjezdu boxy srazila Brazilce do hloubi pole.
Jeho hlavní soupeř v boji o titul a vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano byl tak podle vývoje situace předurčen k vítězství. Ale žlutá fáze zapříčinila problémy s motorem, který se přepnul do klidového módu a Ital klesl až na desátou pozici.
Po posunu na osmé místo, zítra by startoval díky obrácenému pořadí první osmičky první, dostal smyk v La Source a klesl zpět, aby se kolo před cílem pokusil zoufale překonat Rodrigueze. Útok nevyšel, navíc sestřelil i di Grassiho.
Počínání jezdce bylo po závodě vyšetřováno komisaři, kteří zasáhli neobyčejně tvrdě. Aktuálně hlavního favorita sezony vyloučili pro nesportovní manévr a jemu předcházející předjíždění v době žluté fáze nejen z dnešního závodu, ale i zítřejšího.
V samém závěru překonal vedoucího Parenteho Grosjean a získal cenných deset bodů. Zuber po souboji se svým týmovým kolegou Maldonadem obsadil třetí pozici, ale ani on nezůstal bez povšimnutí vedení závodu. Rakušan byl posléze diskvalifikovaný za nepovolené opravy vozu.
Nejtěžší havárií dnešního dne bylo bezesporu vylétnutí z dráhy v podání Valsecchiho, jenž byl převezen do nemocnice, kde zůstane přes noc na pozorování. Žádné vážnější zranění si naštěstí nezpůsobil.
Průběžné pořadí
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?