BELGIE - KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikace za proměnlivých povětrnostních podmínek ukázala ve špičkové formě oba vozy týmu iSport. Chandhok v samém závěru zajel sice nejlepší čas, ale pyká za penalizace. Dva cenné body proto získal o titul bojující Senna
Po většinu třicetiminutové kvalifikace kontroloval nejlepší výchozí pozici do závodu Senna, ale v posledních vteřinách dokázal jeho týmový kolega srazit časomíru ještě o 61 tisícin vteřiny níž. Třetí Parente ztratil už šest desetin a Pantano dokonce osm.
Přes nejlepší čas poslala penalizace indického jezdce na jedenáctou startovní příčku. Vítěz kvalifikace získává dva body, které připadly Sennovi. A v padocku se dlouze spekulovalo, zda je podobná situace zcela v souladu s představami Mezinárodní automobilové federace. Vedoucí Pantano má před Sennou náskok 11 bodů.
Při zítřejším startu půjde o hodně, neboť ve druhé řadě se postaví za překvapení dnešní kvalifikace Parenteho Grosjean a Pantano, spolu se Sennou jediní uchazeči o titul šampiona.
Divákům dnes nechyběly ani chyby a poškozené vozy. Maldonado byl ale jediným, kdo způsobil zastavení kvalifikace. Až dlouho po skončení kvalifikace přistoupilo vedení k závodu k dalším postihům. Chandhok musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna. Za nezpomalení pod žlutými vlajkami dostal spolu s Buemim trest 5 pozic dolů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?