BELGIE - KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikace za proměnlivých povětrnostních podmínek ukázala ve špičkové formě oba vozy týmu iSport. Chandhok v samém závěru zajel sice nejlepší čas, ale pyká za penalizace. Dva cenné body proto získal o titul bojující Senna
Po většinu třicetiminutové kvalifikace kontroloval nejlepší výchozí pozici do závodu Senna, ale v posledních vteřinách dokázal jeho týmový kolega srazit časomíru ještě o 61 tisícin vteřiny níž. Třetí Parente ztratil už šest desetin a Pantano dokonce osm.
Přes nejlepší čas poslala penalizace indického jezdce na jedenáctou startovní příčku. Vítěz kvalifikace získává dva body, které připadly Sennovi. A v padocku se dlouze spekulovalo, zda je podobná situace zcela v souladu s představami Mezinárodní automobilové federace. Vedoucí Pantano má před Sennou náskok 11 bodů.
Při zítřejším startu půjde o hodně, neboť ve druhé řadě se postaví za překvapení dnešní kvalifikace Parenteho Grosjean a Pantano, spolu se Sennou jediní uchazeči o titul šampiona.
Divákům dnes nechyběly ani chyby a poškozené vozy. Maldonado byl ale jediným, kdo způsobil zastavení kvalifikace. Až dlouho po skončení kvalifikace přistoupilo vedení k závodu k dalším postihům. Chandhok musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna. Za nezpomalení pod žlutými vlajkami dostal spolu s Buemim trest 5 pozic dolů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.