Dixon proměnil první start ve vítězství

Dixon - Castroneves
Dixon - Castroneves, foto: IndyCar Media
iM3 27. července 2008 01:23
Sdílej:

EDMONTON - ZÁVOD; Ze sedmadvaceti startujících nemělo devatenáct pilotů s dráhou v Edmontonu zkušenosti. Ovšem ani to nešlo příliš vidět. Závodu dominovali staří známí, Castroneves, Dixon a Kanaan. Nakonec se radoval Dixon, který v poslední fázi šlápl na plyn a získal čtvrté prvenství v sezóně

Start na ohromně široké rovince proběhl v klidném tempu. Pouze Rahal zavadil zadním kolem o jednoho ze soupeřů a poškodil si závěs kola. Vedení se s přehledem ujalo duo Briscoe a Castroneves. Třetí Servia nepatrně, ale pomalu ztrácel. Tracy se během dvou kol propracoval na jedenácté místo. Briscoe přišel po malé chybce o vedení a Castroneves mohl pozvolna ujíždět. Už po sedmi kolech přijel do boxů Will Power a brzké problémy mu tak zruinovaly celý závod. Velké štěstí měl Wilson. Vlastní chybou lehce narazil do svodidel, ale monopost naštěstí poškozen nebyl a vysoký Brit mohl pokračovat. První žlutou fázi způsobil Meira, který nedobrzdil do zatáčky a zastavil těsně před hradbou pneumatik. Závod na pitlane vyhrál Castroneves, na čele tedy zůstal. Za ním vyjel Briscoe a Dixon, který se díky rychlé práci mechaniků dostal před Serviu. Naopak mechanik obsluhující levé zadní kolo u Camarově vozů svůj úkol nezvládl a Camara při jízdě za pace carem přišel o pneumatiku. Pro palivo nezajeli Andretti, Kanaan a Rice, díky tomu se ocitli na čele. Další žlutá fáze přišla krátce po první. Mutoh pozadu tvrdě narazil do bariéry a dal práci pace caru. Zatímco Rice s Kanaanem tentokrát do boxu zajeli, Andretti s minimálním množstvím paliva nadále pokračoval. Ovšem už v prvním kole po restartu vedení ztratil, Castroneves šel nekompromisně do čela. Andretti zajel do boxů ve 40. kolem a propadl se do hloubi startovního pole. V 46. kole z celkových 95. se pod bariéru pneumatik zahrabal Bell, jenž v Edmontonu nahradil odpočívající Milku Duno. Na dráhu potřetí vyjel pace car. Do boxů zamířila celá špička, nejrychleji byl odbaven Dixon a dostal se před hradbu vozů Penske. Nicméně první místo získal Kanaan, který jel na jinou strategii. Dixon se zažadil až na čtvrté místo. Do identických problémů, jako měl Camara, se dostal Dominguez a bez pravého zadního kola zastavil na kraji dráhy. Nejsledovanějším pilotem na dráze byl Tracy. Kamery si ho vybíraly poměrně často, měly také důvod. Z šestnácté pozice na startu se dokázal propracovat až na osmé a v boji o lepší pozice pokračoval. Na Paula Tracyho bylo radost pohledět

Obrovskou smůlu měl Briscoe. Při pokusu o předjetí Carpentera po vnější stopě v zatáčce zkusil z celé situace těžit Wheldon. Bohužel, šampión z roku 2005, natlačil Carpentera na Briscoa a ten se otočil. Naštěstí vůz nepoškodil a se značnou ztrátou pokračoval. Do potíží se dostal i Kanaan, který při výjezdu ze zatáčky dostal hodiny a ztratil dvě pozice. K čtvrté žluté fázi došlo po chybě Visa. Venezuelský závodník nedobrzdil do zatáčky a nabral nic netušícího Rahal. Syn trojnásobného šampióna byl definitivně mimo hru. Sprint do závěrečných kol vedl Dixon, Castroneves, Wheldon a Tracy. Castroneves začal na Dixona tvrdě dotírat. Stáj Andretti Green Racing zažívala další katastrofální víkend. Poté co havaroval Mutoh, došlo ke kontaktu mezi Andrettim a Patrick. Andretti neodhadl při brždění situaci a lehce najel na týmovou kolegyni. Andretti si poškodil přední přítlačné křídlo a musel do boxů. Patrick vyjela mimo dráhu a zastavila. Po chvíli uvedla motor vchod a zamířila k mechanikům. O chvíli později způsobil Andretti další potíže. Po výletu mimo dráhu nečekaně vjel do cesty Wheldonovi, který musel razantně zpomalit. Na to už nestačil zareagovat Servia a do Wheldona najel. Naštěstí se kontakt obešel bez vážného poškození obou vozů mohlo se pokračovat. V samém závěru nahradil počítadlo časový údaj. Podle pravidel musí závod trvat maximálně dvě hodiny, přičemž při odjetí 95 kol by se limit porušil. Díky tomu nemusela většina pilotů do boxů pro palivo, které by jim za normálních okolností nevydrželo. Z toho plynula nevýhod pro Castronevese, jenž musel během pěti minut předjet Dixona. Jenže horlivý Castroneves, letos zatím bez vítězství, nedobrzdil do zatáčky a na vedoucího Dixona ztratil několik vteřin. Novozélandský šampión z roku 2003 a žhavý kandidát na letošní titul už pozici nikomu nepřepustil a při prvním startu v Edmontonu vyhrál. Tracyho výkon si zasloužil u všech přihlížejících obdiv. S vozem se seznámil až ve čtvrtek a v sobotu dojel po skvělé jízdě na čtvrtém místě.

Průběžné pořadí

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.