EDMONTON - ZÁVOD; Ze sedmadvaceti startujících nemělo devatenáct pilotů s dráhou v Edmontonu zkušenosti. Ovšem ani to nešlo příliš vidět. Závodu dominovali staří známí, Castroneves, Dixon a Kanaan. Nakonec se radoval Dixon, který v poslední fázi šlápl na plyn a získal čtvrté prvenství v sezóně
Obrovskou smůlu měl Briscoe. Při pokusu o předjetí Carpentera po vnější stopě v zatáčce zkusil z celé situace těžit Wheldon. Bohužel, šampión z roku 2005, natlačil Carpentera na Briscoa a ten se otočil. Naštěstí vůz nepoškodil a se značnou ztrátou pokračoval. Do potíží se dostal i Kanaan, který při výjezdu ze zatáčky dostal hodiny a ztratil dvě pozice. K čtvrté žluté fázi došlo po chybě Visa. Venezuelský závodník nedobrzdil do zatáčky a nabral nic netušícího Rahal. Syn trojnásobného šampióna byl definitivně mimo hru. Sprint do závěrečných kol vedl Dixon, Castroneves, Wheldon a Tracy. Castroneves začal na Dixona tvrdě dotírat. Stáj Andretti Green Racing zažívala další katastrofální víkend. Poté co havaroval Mutoh, došlo ke kontaktu mezi Andrettim a Patrick. Andretti neodhadl při brždění situaci a lehce najel na týmovou kolegyni. Andretti si poškodil přední přítlačné křídlo a musel do boxů. Patrick vyjela mimo dráhu a zastavila. Po chvíli uvedla motor vchod a zamířila k mechanikům. O chvíli později způsobil Andretti další potíže. Po výletu mimo dráhu nečekaně vjel do cesty Wheldonovi, který musel razantně zpomalit. Na to už nestačil zareagovat Servia a do Wheldona najel. Naštěstí se kontakt obešel bez vážného poškození obou vozů mohlo se pokračovat. V samém závěru nahradil počítadlo časový údaj. Podle pravidel musí závod trvat maximálně dvě hodiny, přičemž při odjetí 95 kol by se limit porušil. Díky tomu nemusela většina pilotů do boxů pro palivo, které by jim za normálních okolností nevydrželo. Z toho plynula nevýhod pro Castronevese, jenž musel během pěti minut předjet Dixona. Jenže horlivý Castroneves, letos zatím bez vítězství, nedobrzdil do zatáčky a na vedoucího Dixona ztratil několik vteřin. Novozélandský šampión z roku 2003 a žhavý kandidát na letošní titul už pozici nikomu nepřepustil a při prvním startu v Edmontonu vyhrál. Tracyho výkon si zasloužil u všech přihlížejících obdiv. S vozem se seznámil až ve čtvrtek a v sobotu dojel po skvělé jízdě na čtvrtém místě.
Průběžné pořadí
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.