EDMONTON - ZÁVOD; Ze sedmadvaceti startujících nemělo devatenáct pilotů s dráhou v Edmontonu zkušenosti. Ovšem ani to nešlo příliš vidět. Závodu dominovali staří známí, Castroneves, Dixon a Kanaan. Nakonec se radoval Dixon, který v poslední fázi šlápl na plyn a získal čtvrté prvenství v sezóně
Obrovskou smůlu měl Briscoe. Při pokusu o předjetí Carpentera po vnější stopě v zatáčce zkusil z celé situace těžit Wheldon. Bohužel, šampión z roku 2005, natlačil Carpentera na Briscoa a ten se otočil. Naštěstí vůz nepoškodil a se značnou ztrátou pokračoval. Do potíží se dostal i Kanaan, který při výjezdu ze zatáčky dostal hodiny a ztratil dvě pozice. K čtvrté žluté fázi došlo po chybě Visa. Venezuelský závodník nedobrzdil do zatáčky a nabral nic netušícího Rahal. Syn trojnásobného šampióna byl definitivně mimo hru. Sprint do závěrečných kol vedl Dixon, Castroneves, Wheldon a Tracy. Castroneves začal na Dixona tvrdě dotírat. Stáj Andretti Green Racing zažívala další katastrofální víkend. Poté co havaroval Mutoh, došlo ke kontaktu mezi Andrettim a Patrick. Andretti neodhadl při brždění situaci a lehce najel na týmovou kolegyni. Andretti si poškodil přední přítlačné křídlo a musel do boxů. Patrick vyjela mimo dráhu a zastavila. Po chvíli uvedla motor vchod a zamířila k mechanikům. O chvíli později způsobil Andretti další potíže. Po výletu mimo dráhu nečekaně vjel do cesty Wheldonovi, který musel razantně zpomalit. Na to už nestačil zareagovat Servia a do Wheldona najel. Naštěstí se kontakt obešel bez vážného poškození obou vozů mohlo se pokračovat. V samém závěru nahradil počítadlo časový údaj. Podle pravidel musí závod trvat maximálně dvě hodiny, přičemž při odjetí 95 kol by se limit porušil. Díky tomu nemusela většina pilotů do boxů pro palivo, které by jim za normálních okolností nevydrželo. Z toho plynula nevýhod pro Castronevese, jenž musel během pěti minut předjet Dixona. Jenže horlivý Castroneves, letos zatím bez vítězství, nedobrzdil do zatáčky a na vedoucího Dixona ztratil několik vteřin. Novozélandský šampión z roku 2003 a žhavý kandidát na letošní titul už pozici nikomu nepřepustil a při prvním startu v Edmontonu vyhrál. Tracyho výkon si zasloužil u všech přihlížejících obdiv. S vozem se seznámil až ve čtvrtek a v sobotu dojel po skvělé jízdě na čtvrtém místě.
Průběžné pořadí
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?