Blíží se konec dojezdů pod žlutými vlajkami?

Dixon - Castroneves
Dixon - Castroneves, foto: IndyCar Media
iM3 13. června 2008 10:47
Sdílej:

Vítěz závodu Indianapolis 500 a vedoucí muž průběžného pořadí Scott Dixon volá po změně. Na základě pravidla NASCAR by i v IndyCar chtěl vidět dojezdy do cíle pod zelenými vlajkami, což v posledních dvou závodech nebylo možné.

V Milwakuee projel cílem jako první pace car, vítězství bral Ryan Briscoe. V Texasu se situace opakovala, tentokrát měl to štěstí Scott Dixon. V NASCAR již několik sezón funguje pravidlo green-white-chequered. V zásadě se jedná o prodloužení závodu, pokud se v posledních kolech vyvěsí žluté vlajky. Jezdci mají poslední šanci bojovat o pozice, závod se prodlouží vždy na pouhá dvě kola. Přestože není podle Dixona tento model zrovna nejlepší, fanoušci si něco podobného rozhodně zaslouží. „Na prvním místě jsou fanoušci, kvůli nim tu jsme,“ řekl Dixon. „Zaplatili, aby nás viděli. To je jediný důvod, proč závodíme. Pokud vedení série udělá kroky, které by tomu pomohli, bude to pro všechny nejlepší.“ Podobný názor sdílí i Chip Ganassi. „Už před dojezdem do cíle jsem viděl některé fanoušky, jak odcházejí z tribun. Je to smutné. Přišli, aby viděli show a zaslouží si ji vidět. Zaslouží si vidět vzrušující finiše.“ Pokud je trať po velké havárii neprůjezdná, vozy NASCAR jednoduše zastaví na vhodném místě a čekají na zprůjezdnění. Poté stisknutím tlačítka znovu nastartují a pokračují dál. To v IndyCar není možné, jelikož monoposty automatickými startéry nedisponují. Také by to narušilo plynulost závodu, na což poukazuje prezident IRL Brian Barnhart. „V NASCAR zastavíte na dráze, vypnete motor a pak ho zase nastartujete,“ řekl Helio Castroneves. „Pro nás by to bylo trochu chaotické, zastavit na pitlane a vypnout motory. Někdo by musel hlídat monoposty, aby se jich nikdo nedotkl. Hej, ale to jsou pravidla a ty mi zatím nezměníme.“
Témata:
IRL
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.