Blíží se konec dojezdů pod žlutými vlajkami?

Dixon - Castroneves
Dixon - Castroneves, foto: IndyCar Media
iM3 13. června 2008 10:47
Sdílej:

Vítěz závodu Indianapolis 500 a vedoucí muž průběžného pořadí Scott Dixon volá po změně. Na základě pravidla NASCAR by i v IndyCar chtěl vidět dojezdy do cíle pod zelenými vlajkami, což v posledních dvou závodech nebylo možné.

V Milwakuee projel cílem jako první pace car, vítězství bral Ryan Briscoe. V Texasu se situace opakovala, tentokrát měl to štěstí Scott Dixon. V NASCAR již několik sezón funguje pravidlo green-white-chequered. V zásadě se jedná o prodloužení závodu, pokud se v posledních kolech vyvěsí žluté vlajky. Jezdci mají poslední šanci bojovat o pozice, závod se prodlouží vždy na pouhá dvě kola. Přestože není podle Dixona tento model zrovna nejlepší, fanoušci si něco podobného rozhodně zaslouží. „Na prvním místě jsou fanoušci, kvůli nim tu jsme,“ řekl Dixon. „Zaplatili, aby nás viděli. To je jediný důvod, proč závodíme. Pokud vedení série udělá kroky, které by tomu pomohli, bude to pro všechny nejlepší.“
Podobný názor sdílí i Chip Ganassi. „Už před dojezdem do cíle jsem viděl některé fanoušky, jak odcházejí z tribun. Je to smutné. Přišli, aby viděli show a zaslouží si ji vidět. Zaslouží si vidět vzrušující finiše.“ Pokud je trať po velké havárii neprůjezdná, vozy NASCAR jednoduše zastaví na vhodném místě a čekají na zprůjezdnění. Poté stisknutím tlačítka znovu nastartují a pokračují dál. To v IndyCar není možné, jelikož monoposty automatickými startéry nedisponují. Také by to narušilo plynulost závodu, na což poukazuje prezident IRL Brian Barnhart.
„V NASCAR zastavíte na dráze, vypnete motor a pak ho zase nastartujete,“ řekl Helio Castroneves. „Pro nás by to bylo trochu chaotické, zastavit na pitlane a vypnout motory. Někdo by musel hlídat monoposty, aby se jich nikdo nedotkl. Hej, ale to jsou pravidla a ty mi zatím nezměníme.“
Témata:
IRL
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.