Blíží se konec dojezdů pod žlutými vlajkami?

Dixon - Castroneves
Dixon - Castroneves, foto: IndyCar Media
iM3 13. června 2008 10:47
Sdílej:

Vítěz závodu Indianapolis 500 a vedoucí muž průběžného pořadí Scott Dixon volá po změně. Na základě pravidla NASCAR by i v IndyCar chtěl vidět dojezdy do cíle pod zelenými vlajkami, což v posledních dvou závodech nebylo možné.

V Milwakuee projel cílem jako první pace car, vítězství bral Ryan Briscoe. V Texasu se situace opakovala, tentokrát měl to štěstí Scott Dixon. V NASCAR již několik sezón funguje pravidlo green-white-chequered. V zásadě se jedná o prodloužení závodu, pokud se v posledních kolech vyvěsí žluté vlajky. Jezdci mají poslední šanci bojovat o pozice, závod se prodlouží vždy na pouhá dvě kola. Přestože není podle Dixona tento model zrovna nejlepší, fanoušci si něco podobného rozhodně zaslouží. „Na prvním místě jsou fanoušci, kvůli nim tu jsme,“ řekl Dixon. „Zaplatili, aby nás viděli. To je jediný důvod, proč závodíme. Pokud vedení série udělá kroky, které by tomu pomohli, bude to pro všechny nejlepší.“ Podobný názor sdílí i Chip Ganassi. „Už před dojezdem do cíle jsem viděl některé fanoušky, jak odcházejí z tribun. Je to smutné. Přišli, aby viděli show a zaslouží si ji vidět. Zaslouží si vidět vzrušující finiše.“ Pokud je trať po velké havárii neprůjezdná, vozy NASCAR jednoduše zastaví na vhodném místě a čekají na zprůjezdnění. Poté stisknutím tlačítka znovu nastartují a pokračují dál. To v IndyCar není možné, jelikož monoposty automatickými startéry nedisponují. Také by to narušilo plynulost závodu, na což poukazuje prezident IRL Brian Barnhart. „V NASCAR zastavíte na dráze, vypnete motor a pak ho zase nastartujete,“ řekl Helio Castroneves. „Pro nás by to bylo trochu chaotické, zastavit na pitlane a vypnout motory. Někdo by musel hlídat monoposty, aby se jich nikdo nedotkl. Hej, ale to jsou pravidla a ty mi zatím nezměníme.“
Témata:
IRL
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.