Blíží se konec dojezdů pod žlutými vlajkami?

Dixon - Castroneves
Dixon - Castroneves, foto: IndyCar Media
iM3 13. června 2008 10:47
Sdílej:

Vítěz závodu Indianapolis 500 a vedoucí muž průběžného pořadí Scott Dixon volá po změně. Na základě pravidla NASCAR by i v IndyCar chtěl vidět dojezdy do cíle pod zelenými vlajkami, což v posledních dvou závodech nebylo možné.

V Milwakuee projel cílem jako první pace car, vítězství bral Ryan Briscoe. V Texasu se situace opakovala, tentokrát měl to štěstí Scott Dixon. V NASCAR již několik sezón funguje pravidlo green-white-chequered. V zásadě se jedná o prodloužení závodu, pokud se v posledních kolech vyvěsí žluté vlajky. Jezdci mají poslední šanci bojovat o pozice, závod se prodlouží vždy na pouhá dvě kola. Přestože není podle Dixona tento model zrovna nejlepší, fanoušci si něco podobného rozhodně zaslouží. „Na prvním místě jsou fanoušci, kvůli nim tu jsme,“ řekl Dixon. „Zaplatili, aby nás viděli. To je jediný důvod, proč závodíme. Pokud vedení série udělá kroky, které by tomu pomohli, bude to pro všechny nejlepší.“ Podobný názor sdílí i Chip Ganassi. „Už před dojezdem do cíle jsem viděl některé fanoušky, jak odcházejí z tribun. Je to smutné. Přišli, aby viděli show a zaslouží si ji vidět. Zaslouží si vidět vzrušující finiše.“ Pokud je trať po velké havárii neprůjezdná, vozy NASCAR jednoduše zastaví na vhodném místě a čekají na zprůjezdnění. Poté stisknutím tlačítka znovu nastartují a pokračují dál. To v IndyCar není možné, jelikož monoposty automatickými startéry nedisponují. Také by to narušilo plynulost závodu, na což poukazuje prezident IRL Brian Barnhart. „V NASCAR zastavíte na dráze, vypnete motor a pak ho zase nastartujete,“ řekl Helio Castroneves. „Pro nás by to bylo trochu chaotické, zastavit na pitlane a vypnout motory. Někdo by musel hlídat monoposty, aby se jich nikdo nedotkl. Hej, ale to jsou pravidla a ty mi zatím nezměníme.“
Témata:
IRL
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?