TURECKO - 1. ZÁVOD; Giorgio Pantano získal po včerejším pole position další triumf v podobě svého letošního prvního vítězství. V silné formě se představil i druhý Grosjean a třetí dokončil závod Zuber.
Poté co zhasla startovní světla, Pantano startující za tým Racing Engineering vystřelil vstříc první zatáčce. Podobně úspěšný byl i Grosjean, jenž předjel Carrolla a na brzdy i Zubera. Za vedoucí trojicí však došlo ke kontaktu, do kterého byli zapojeni Carroll, Maldonado, Buemi, Hanley a Senna.
Pantano zvyšoval náskok, Zuber se snažil najít slabinu Grosjeana a zbytek pole s odstupem vedl Chandhok před Petrovem, Villou, D´Ambrosiem a Carrollem. Villa tvrdě tlačil na pomalejšího Petrova a rozhodnout měla zastávka v boxech. Bohužel však musel Villa při odjezdu od mechaniků zabrzdit, aby se vyhnul srážce s Maldonadem.
Smutným hrdinou závodu byl Valerio, který nezvládl vůz v osmé zatáčce a vedení povolalo safety car. Vedoucí jezdci využili situaci k dotankování a výměně pneumatik a v nezměněném pořadí se seřadili k závěrečnému sprintu na pět kol.
Pantano si určoval rychlost a pro svoje zkušenosti nezaváhal. Druhé místo si pohlídal Grosjean, třetí Zuber nedokázal v závěru na Francouze ani zaútočit. Chandhok dokončil poprvé na bodech, následovali Petrov, Buemi, Villa a poslední bod získal za osmé místo Carroll. Bod za nejrychlejší kolo si připsal Zuber.
Pantana výhra katapultovala do jasného vedení v průběžném hodnocení s 21 body. Druhý Zuber jich má zatím 13, Grosjean je třetí se 12 body.
Do zítřejšího druhého závodu startuje prvních osm v obráceném pořadí a start je naplánován na 11:30 našeho času.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?