TURECKO - 1. ZÁVOD; Giorgio Pantano získal po včerejším pole position další triumf v podobě svého letošního prvního vítězství. V silné formě se představil i druhý Grosjean a třetí dokončil závod Zuber.
Poté co zhasla startovní světla, Pantano startující za tým Racing Engineering vystřelil vstříc první zatáčce. Podobně úspěšný byl i Grosjean, jenž předjel Carrolla a na brzdy i Zubera. Za vedoucí trojicí však došlo ke kontaktu, do kterého byli zapojeni Carroll, Maldonado, Buemi, Hanley a Senna.
Pantano zvyšoval náskok, Zuber se snažil najít slabinu Grosjeana a zbytek pole s odstupem vedl Chandhok před Petrovem, Villou, D´Ambrosiem a Carrollem. Villa tvrdě tlačil na pomalejšího Petrova a rozhodnout měla zastávka v boxech. Bohužel však musel Villa při odjezdu od mechaniků zabrzdit, aby se vyhnul srážce s Maldonadem.
Smutným hrdinou závodu byl Valerio, který nezvládl vůz v osmé zatáčce a vedení povolalo safety car. Vedoucí jezdci využili situaci k dotankování a výměně pneumatik a v nezměněném pořadí se seřadili k závěrečnému sprintu na pět kol.
Pantano si určoval rychlost a pro svoje zkušenosti nezaváhal. Druhé místo si pohlídal Grosjean, třetí Zuber nedokázal v závěru na Francouze ani zaútočit. Chandhok dokončil poprvé na bodech, následovali Petrov, Buemi, Villa a poslední bod získal za osmé místo Carroll. Bod za nejrychlejší kolo si připsal Zuber.
Pantana výhra katapultovala do jasného vedení v průběžném hodnocení s 21 body. Druhý Zuber jich má zatím 13, Grosjean je třetí se 12 body.
Do zítřejšího druhého závodu startuje prvních osm v obráceném pořadí a start je naplánován na 11:30 našeho času.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?