TURECKO - 1. ZÁVOD; Giorgio Pantano získal po včerejším pole position další triumf v podobě svého letošního prvního vítězství. V silné formě se představil i druhý Grosjean a třetí dokončil závod Zuber.
Poté co zhasla startovní světla, Pantano startující za tým Racing Engineering vystřelil vstříc první zatáčce. Podobně úspěšný byl i Grosjean, jenž předjel Carrolla a na brzdy i Zubera. Za vedoucí trojicí však došlo ke kontaktu, do kterého byli zapojeni Carroll, Maldonado, Buemi, Hanley a Senna.
Pantano zvyšoval náskok, Zuber se snažil najít slabinu Grosjeana a zbytek pole s odstupem vedl Chandhok před Petrovem, Villou, D´Ambrosiem a Carrollem. Villa tvrdě tlačil na pomalejšího Petrova a rozhodnout měla zastávka v boxech. Bohužel však musel Villa při odjezdu od mechaniků zabrzdit, aby se vyhnul srážce s Maldonadem.
Smutným hrdinou závodu byl Valerio, který nezvládl vůz v osmé zatáčce a vedení povolalo safety car. Vedoucí jezdci využili situaci k dotankování a výměně pneumatik a v nezměněném pořadí se seřadili k závěrečnému sprintu na pět kol.
Pantano si určoval rychlost a pro svoje zkušenosti nezaváhal. Druhé místo si pohlídal Grosjean, třetí Zuber nedokázal v závěru na Francouze ani zaútočit. Chandhok dokončil poprvé na bodech, následovali Petrov, Buemi, Villa a poslední bod získal za osmé místo Carroll. Bod za nejrychlejší kolo si připsal Zuber.
Pantana výhra katapultovala do jasného vedení v průběžném hodnocení s 21 body. Druhý Zuber jich má zatím 13, Grosjean je třetí se 12 body.
Do zítřejšího druhého závodu startuje prvních osm v obráceném pořadí a start je naplánován na 11:30 našeho času.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?