Čelní náraz v rychlosti 281 km/h

Valsecchi, Davide
Valsecchi, Davide, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 9. května 2008 22:05
Sdílej:

Davide Valsecchi prožil spolu s očitými svědky a svými blízkými těžkou chvíli při dnešní odpolední kvalifikaci na turecký první závod, když jeho Dallara narazila maximální rychlostí téměř čelně do bezpečnostní bariéry na konci dlouhé rovinky.

„Začal jsem brzdit, byl kolem deseti metrů přede mnou, ale jeho vůz se řítil dál. Možná přišel o brzdy nebo se stalo něco jiného, ve vysoké rychlosti pak vyletěl z dráhy," uvedl očitý svědek nehody a pozdější vítěz kvalifikace Giorgio Pantano, jenž jel v inkriminovaný okamžik těsně za svým soupeřem.

Dallara odvedla při konstrukci monopostu pro seriál GP2 svoji práci dobře, neboť po ošklivé havárii podobné španělskému dramatu Heikki Kovalainena ve formuli 1, vyvázl i Valsecchi bez vážnějšího zranění.

Jezdec byl při vědomí a ihned byl převezen k lékařským prohlídkám. Ačkoliv neutrpěl žádnou zlomeninu, ani v jednom z následujících dvou tureckých závodů za volant neusedne. Tým Durango potvrdil, že si Davide stěžuje na bolesti zad a nejpravděpodobnější příčinou havárie bylo skutečně selhání brzd.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.