Davide Valsecchi prožil spolu s očitými svědky a svými blízkými těžkou chvíli při dnešní odpolední kvalifikaci na turecký první závod, když jeho Dallara narazila maximální rychlostí téměř čelně do bezpečnostní bariéry na konci dlouhé rovinky.
„Začal jsem brzdit, byl kolem deseti metrů přede mnou, ale jeho vůz se řítil dál. Možná přišel o brzdy nebo se stalo něco jiného, ve vysoké rychlosti pak vyletěl z dráhy," uvedl očitý svědek nehody a pozdější vítěz kvalifikace Giorgio Pantano, jenž jel v inkriminovaný okamžik těsně za svým soupeřem.
Dallara odvedla při konstrukci monopostu pro seriál GP2 svoji práci dobře, neboť po ošklivé havárii podobné španělskému dramatu Heikki Kovalainena ve formuli 1, vyvázl i Valsecchi bez vážnějšího zranění.
Jezdec byl při vědomí a ihned byl převezen k lékařským prohlídkám. Ačkoliv neutrpěl žádnou zlomeninu, ani v jednom z následujících dvou tureckých závodů za volant neusedne. Tým Durango potvrdil, že si Davide stěžuje na bolesti zad a nejpravděpodobnější příčinou havárie bylo skutečně selhání brzd.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?