Marco Andretti nejrychlejší z 31 pilotů

Andretti, Marco
Andretti, Marco, foto: IndyCar Media
iM3 7. května 2008 06:16
Sdílej:

První ostrý test s většinou startovního pole 92. ročníku Indianapolis 500 vyhrál s přehledem Marco Andretti, sekundoval mu týmový kolega Tony Kanaan.

Andretti se jako jediný dostal nad hranici 226 mil v hodině a po šesti hodinách jízd odešel z testů jako vítěz. Avšak za jeho rychlou jízdou stojí další mladíček série, Graham Rahal. Andretti krajana ve svém nejrychlejším kole sledoval a díky aerodynamickému pytli zajel absolutně nejlepší čas. Druhý byl zmiňovaný Tony Kanaan, v těsném sledu za ním skončili Scott Dixon, Ryan Briscoe, Dan Wheldon a Helio Castroneves. „Skládáme věci dohromady. Doufám, že správným způsobem. Je to jako šachy, dnes jsme plánovali strategii,“ řekl dvojnásobný vítěz závodu Helio Castroneves. Nejlepším časem z nováčků se pyšní Will Power, jeho kolo mu stačilo na desáté místo, což je v obrovské konkurenci velký úspěch. Pozice Jezdec Tým Rychlost 1. Marco Andretti Andretti Green Racing 226.599 mph 2. Tony Kanaan Andretti Green Racing 225.269 mph 3. Scott Dixon Ganassi Racing 225.011 mph 4. Ryan Briscoe Team Penske 224.804 mph 5. Dan Wheldon Ganassi Racing 224.727 mph 6. Helio Castroneves Team Penske 224.576 mph 7. Thomas Scheckter Luczo Dragon 224.436 mph 8. Buddy Rice Dreyer & Reinbold 224.170 mph 9. Danica Patrick Andretti Green Racing 224.095 mph 10. Will Power KV Racing 223.550 mph 11. Justin Wilson NHL Racing 223.461 mph 12. Vitor Meira Panther Racing 223.352 mph 13. Hideki Mutoh Andretti Green Racing 223.225 mph 14. EJ Viso HVM Racing 222.643 mph 15. Ed Carpenter Vision Racing 222.633 mph 16. Alex Lloyd Rahal Letterman Racing 222.620 mph 17. Townsend Bell Dreyer & Reinbold 222.583 mph 18. Graham Rahal NHL Racing 222.552 mph 19. Oriol Servia KV Racing 221.883 mph 20. Davey Hamilton Vision Racing 221.684 mph 21. Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing 221.640 mph 22. AJ Foyt IV Vision Racing 221.615 mph 23. Darren Manning  AJ Foyt 221.314 mph 24. Enrique Bernoldi Conquest 220.978 mph 25. Bruno Junqueira Dale Coyne 220.961 mph 26. Max Papis  Schmidt Motosport 220.686 mph 27. Marty Roth  Roth Racing 220.460 mph 28. Mario Dominguez  Pacific Coast 218.552 mph 29. Mario Moraes  Dale Coyne 218.159 mph 30. Sarah Fisher  Sarah Fisher 217.866 mph 31. Milka Duno Dreyer & Reinbold 217.412 mph
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.