Poslední dvojzávod A1GP 2007/2008, který se v neděli uskuteční na anglické trati Brands Hatch, bude v barvách českého týmu absolvovat Filip Salaquarda.
Mladý Pražan vstoupil do šampionátu v Mexiku, pak bojoval v čínské Šanghaji a nyní bude na něm, aby zakončil sezonu Světového poháru motorsportu. Britskou dráhu zná ze svého působení v Euroserii F3, která tam hostovala. Nicméně šlo o kratší variantu Indy. O víkendu pozná hlavní, takzvanou Grand Prix verzi.
Čtyřiadvacetiletý závodník se v přestávce před finále A1GP mimo jiné zúčastnil oficiálních testů šampionátu International Formula Master. Na francouzské trati Magny-Cours patřil v monopostu týmu I.S.R. po oba dva dny jízd k nejrychlejším jezdcům. V souhrnu časů mu patřilo desáté místo. Právě šampionát IFM bude jeho hlavním angažmá pro tento rok.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Filip Salaquarda: „Brands Hatch patří k tradičním okruhům světového motorsportu, mě si získal velice rychle. A to znám jen kratší variantu zvanou Indy, kterou jsou absolvoval při závodech Euroserie F3. Na dlouhou verzi se moc těším. Je to místo, které pamatuje Velké ceny formule 1 nebo závody sportovních prototypů na 1000 kilometrů. Je tam zkrátka velký kus historie. V Brands Hatch bude velmi důležitá kvalifikace. Trať je totiž velmi úzká. Díky tomu, že můžu jet i tréninky pro nováčky, snad bude dost času nalézt co nejlepší nastavení.“ Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Pátek 2. 5. 2008 12.00 – 13.30 volný trénink nováčků 15.00 – 16.00 volný trénink Sobota 3. 5. 2008 12.00 – 13.00 volný trénink 15.15 – 16.30 kvalifikace Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod Tisková zpráva BPA
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?