Filip Salaquarda odjel v Šanghaji velmi dobré závody, ve kterých bojoval s úspěšnějšími národy. Jeho úsilí bohužel nebylo odměněno body, když dojel 13. ve Sprintu a 11. v Hlavním závodě. Čínská Šanghaj hostila předposlední podnik sezony, který také mohl rozhodnout o titulu.
Stejně jako v minulých dnech se jezdilo na suché trati. Salaquarda vyrazil do Sprintu z 16. místa, brzo byl 14., když se těsně vyhnul roztočeným vozům USA a Nového Zélandu. Pak se posunul ještě na 13 místo, když se dostal před Brazílii, ale více se už ve sprintu udělat nedalo. V Hlavním závodě se Salaquardovi podařilo úvodní kolo, ve kterém předjel Německo. Michael Ammermüller se ho pak snažil dostat pod tlak, ale mladý Pražan mu nedal šanci k předjetí. Zároveň jel v kontaktu se skupinou před ním, kde tvrdě bojovaly i národy obvykle jezdící na špici, jako Francie čil Velká Británie.
Tým se rozhodnul pro brzkou zastávku hned poté, co se otevřelo pásmo pro povinné zastávky. Její průběh byl slušný, ale tým se přesto nedostal před Itálii. V následných kolech na Itala hodně tlačil, ale nemohl se dostat před něj a ztrácel cenný čas na skupinu vpředu. Nakonec se to podařilo díky druhé zastávce, ale na skupinu před sebou měl ztrátu zhruba pěti sekund.
Salaquardovy časy byly v posledních kolech vyrovnané, ale se ztrátou už nešlo nic dělat. V cíli byl odmávnut na 11. místě a skončil těsně za bodovanými příčkami. Závod byl zajímavý také tím, že po hodně dlouhé době se na trati ani jednou neobjevil zpomalovací vůz. Na kontě českého týmu je stále 10 bodů, což znamená 18. místo v průběžném pořadí.
Filip Salaquarda: „Dal jsem do toho maximum a je škoda, že jsme těsně za body. Sprint byl dost hektický a málem jsem trefil točící se vozy USA a Nového Zélandu, když spolu jejich jezdci kolidovali. Potom jsem se dokázal prosmýknout ještě před Brazílii, ale to bylo vše. V Hlavním závodě jsem měl dobrý začátek a předjel jsem Německo. Potom na mě jejich jezdec dost tlačil, ale držel jsem si svou pozici. Bohužel po první zastávce jsem se vrátil za Itálií. Ztrácel jsem tam hodně času a Němec se dostal po jeho zastávce přede mě. Rozhodli jsme se jet v závodě s menším přítlakem, ale asi to byla chyba. Ztrácel jsem příliš mnoho v rychlých zatáčkách a na rovinkách jsem pak nebyl dost blízko, abych mohl menšího přítlaku využít k předjetí. Při druhé zastávce jsme se konečně dostali před Itálii, ale ztráta na vozy před námi byla už moc velká, ačkoliv jsem byl stejně rychlý, nebo možná o zlomek rychlejší. Vyvážení vozu bylo dobré, jediný problém nastal, když jsme dali při zastávce nové pneumatiky. První tři kola vůz klouzal, neměl přilnavost. Potom už to bylo v pořádku. Určitě jsme tady byli konkurenceschopnější než v Mexiku a doufám, že v Brands Hatch se ještě zrychlíme.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Byli jsme blízko bodům, bohužel nám těsně utekly. Rychlost v závodě byla povzbudivá, na rozdíl od jiných závodů nebyly žádná odstoupení na straně soupeřů. Nyní nás čeká poslední závod sezóny a pak uvidíme, jak to bude dál.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí dnes ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
Výsledky, Sprint 1 Switzerland Neel Jani 10 kol za 15:59.612 2 Canada Robert Wickens -4.643 3 Portugal Filipe Albuquerque -5.335 4 Malaysia Alex Yoong -12.169 5 India Narain Karthikeyan -13.068 6 Germany Michael Ammermüller -13.810 7 South Africa Adrian Zaugg -14.999 8 Italy Edoardo Piscopo -15.835 9 Great Britain Robbie Kerr -17.120 10 China Cheng Cong Fu -17.692 11 Ireland Adam Carroll -18.581 12 France Franck Montagny -19.114 13 Czech Republic Filip Salaquarda -21.165 14 Brazil Alexandre Negrão -22.111 15 Australia John Martin -24.363 16 Pakistan Adam Khan -26.298 17 Netherlands Jeroen Bleekemolen -28.053 18 Lebanon Jimmy Auby -29.029 19 Indonesia Satrio Hermanto -30.196 20 Mexico Jorge Goeters -38.267 21 USA Jonathan Summerton -9 kol 22 New Zealand Jonny Reid -10 kol
Hlavní závod 1 USA Jonathan Summerton 38 kol za 1:02:25.206 2 Portugal Filipe Albuquerque -9.729 3 Ireland Adam Carroll -15.303 4 New Zealand Jonny Reid -19.533 5 Switzerland Neel Jani -26.193 6 Malaysia Alex Yoong -34.410 7 India Narain Karthikeyan -35.967 8 France Franck Montagny -38.213 9 Great Britain Robbie Kerr -39.280 10 Germany Michael Ammermüller -39.890 11 Czech Republic Filip Salaquarda -47.568 12 Italy Edoardo Piscopo -50.348 13 Brazil Alexandre Negrão -50.968 14 Australia John Martin -52.624 15 China Cheng Cong Fu -53.240 16 South Africa Adrian Zaugg -55.629 17 Pakistan Adam Khan -1:05.352 18 Netherlands Jeroen Bleekemolen -1:14.390 19 Indonesia Satrio Hermanto -1:20.252 20 Canada Robert Wickens -1:21.003 21 Mexico Jorge Goeters -1 kolo 22 Lebanon Jimmy Auby -1 kolo
Stav po 18. z 20 jízd 1 Switzerland 150 2 New Zealand 121 3 France 111 4 Great Britain 99 5 South Africa 92 6 Germany 83 7 Ireland 83 8 Netherlands 80 9 Canada 75 10 Portugal 50 11China 46 12 USA 44 13 Brazil 44 14 India 40 15 Malaysia 25 16 Mexico 22 17 Australia 20 18 Czech Republic 10 19 Italy 10 20 Pakistan 1 21 Indonesia 0 22 Lebanon 0
Tisková zpráva bpa.czŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?