Filip Salaquarda odjel v Šanghaji velmi dobré závody, ve kterých bojoval s úspěšnějšími národy. Jeho úsilí bohužel nebylo odměněno body, když dojel 13. ve Sprintu a 11. v Hlavním závodě. Čínská Šanghaj hostila předposlední podnik sezony, který také mohl rozhodnout o titulu.
Stejně jako v minulých dnech se jezdilo na suché trati. Salaquarda vyrazil do Sprintu z 16. místa, brzo byl 14., když se těsně vyhnul roztočeným vozům USA a Nového Zélandu. Pak se posunul ještě na 13 místo, když se dostal před Brazílii, ale více se už ve sprintu udělat nedalo. V Hlavním závodě se Salaquardovi podařilo úvodní kolo, ve kterém předjel Německo. Michael Ammermüller se ho pak snažil dostat pod tlak, ale mladý Pražan mu nedal šanci k předjetí. Zároveň jel v kontaktu se skupinou před ním, kde tvrdě bojovaly i národy obvykle jezdící na špici, jako Francie čil Velká Británie.
Tým se rozhodnul pro brzkou zastávku hned poté, co se otevřelo pásmo pro povinné zastávky. Její průběh byl slušný, ale tým se přesto nedostal před Itálii. V následných kolech na Itala hodně tlačil, ale nemohl se dostat před něj a ztrácel cenný čas na skupinu vpředu. Nakonec se to podařilo díky druhé zastávce, ale na skupinu před sebou měl ztrátu zhruba pěti sekund.
Salaquardovy časy byly v posledních kolech vyrovnané, ale se ztrátou už nešlo nic dělat. V cíli byl odmávnut na 11. místě a skončil těsně za bodovanými příčkami. Závod byl zajímavý také tím, že po hodně dlouhé době se na trati ani jednou neobjevil zpomalovací vůz. Na kontě českého týmu je stále 10 bodů, což znamená 18. místo v průběžném pořadí.
Filip Salaquarda: „Dal jsem do toho maximum a je škoda, že jsme těsně za body. Sprint byl dost hektický a málem jsem trefil točící se vozy USA a Nového Zélandu, když spolu jejich jezdci kolidovali. Potom jsem se dokázal prosmýknout ještě před Brazílii, ale to bylo vše. V Hlavním závodě jsem měl dobrý začátek a předjel jsem Německo. Potom na mě jejich jezdec dost tlačil, ale držel jsem si svou pozici. Bohužel po první zastávce jsem se vrátil za Itálií. Ztrácel jsem tam hodně času a Němec se dostal po jeho zastávce přede mě. Rozhodli jsme se jet v závodě s menším přítlakem, ale asi to byla chyba. Ztrácel jsem příliš mnoho v rychlých zatáčkách a na rovinkách jsem pak nebyl dost blízko, abych mohl menšího přítlaku využít k předjetí. Při druhé zastávce jsme se konečně dostali před Itálii, ale ztráta na vozy před námi byla už moc velká, ačkoliv jsem byl stejně rychlý, nebo možná o zlomek rychlejší. Vyvážení vozu bylo dobré, jediný problém nastal, když jsme dali při zastávce nové pneumatiky. První tři kola vůz klouzal, neměl přilnavost. Potom už to bylo v pořádku. Určitě jsme tady byli konkurenceschopnější než v Mexiku a doufám, že v Brands Hatch se ještě zrychlíme.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Byli jsme blízko bodům, bohužel nám těsně utekly. Rychlost v závodě byla povzbudivá, na rozdíl od jiných závodů nebyly žádná odstoupení na straně soupeřů. Nyní nás čeká poslední závod sezóny a pak uvidíme, jak to bude dál.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí dnes ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
Výsledky, Sprint 1 Switzerland Neel Jani 10 kol za 15:59.612
Hlavní závod 1 USA Jonathan Summerton 38 kol za 1:02:25.206 2 Portugal Filipe Albuquerque -9.729 3 Ireland Adam Carroll -15.303 4 New Zealand Jonny Reid -19.533
Stav po 18. z 20 jízd 1 Switzerland 150
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.