Maximální hranice na Indy 500 je 39 monopostů

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Fernandez Racing
iM3 10. dubna 2008 16:03
Sdílej:

Tento počet zveřejnila automobilka Honda, která dodává motory celé sérii IndyCar. V současné době má Honda plno práce, jelikož sloučením sérií výrazně stoupla poptávka po motorech.

Japonci stanovili maximální limit, zda-li bude vůbec dosažen není zatím jisté, avšak třiatřicet pilotů na start určitě nastoupí. Zbytek smolařů oddělí systém kvalifikací, protože pravidla větší počet závodníků nedovolují. Kromě současného startovního pole přibude v boji o prvenství Sarah Fisher s vlastním týmem. Dokonce uvažuje o druhém monopostu, pokud se jí první víkend podaří kvalifikovat. Se zkušenostmi, kterými disponuje týmový manažer a zároveň její tchán John O´Gara nebude druhý vůz překážkou. Vždyť O´Gara strávil devět let u stáje Dreyer & Reinbold Racing. Potvrzenou účast mají i Thomas Scheckter (Luczo Dragon Racing), Max Papis (Rubicon Racing), Townsend Bell (Dreyer & Reinbold Racing) a Alex Lloyd (Rahal Letterman Racing) [informujeme zde]. Plány zapojit se do velkého kolotoče Indianapolis má i Beck Motorsport. Barvy tohoto týmu uvidíme již nadcházející víkend v Motegi, před domácím publikem se představí Roger Yasukawa. V Indy uvidíme buď tohoto japonského pilota nebo Alexe Barrona. Horní hranice třiatřiceti pilotů se zastavuje u Hemelgarn Racing, angažmá dostane pravděpodobně Richie Hearn. Avšak seznam nadále pokračuje. Playa del Racing chce využít služeb zkušeného Jacquese Laziera. Panther Racing by rád společnost pro Vitora Meiru, ale start druhého vozu záleží na vstřícnosti sponzorů. Podobně je na tom A.J. Foyt Racing, jehož tradicí je mít na Indy dva monoposty. Vision Racing by mohl nasadit třetí vůz pro Paula Tracyho, Daveyho Hamiltona nebo Johna Andrettiho. Marty Roth taktéž uvažuje o třetím voze. Nejstarší závod na světa láká i piloty série NASCAR. Sam Hornish by se mohl uvolnit a doplnit dvojici Helio Castroneves - Ryan Briscoe. Zájem vrátit se zpět do kokpitu formulí projevil i Robby Gordon, nicméně definitivní rozhodnutí souvisí s konkurenceschopností jeho osoby ve Sprint Cupu. Pokud by už v květnu bylo jasné, že nedokáže postoupit do chase for the cup, záměr by uskutečnil.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.