Filip Salaquarda kvalifikoval v Mexiku vůz českého týmu na 22. místo pro Sprint a do Hlavního závodu vyrazí z 21. pozice. Stáj měla v sobotním tréninku hodně napilno, doháněla totiž chybějící kola z pátku a snažila se vyladit vůz pro kvalifikaci i závody.
Salaquarda v posledním volném tréninku odjel 17 kol a dosáhnul nejlepšího času 1:23,611, což znamenalo 21. místo.
První kvalifikaci Filip odjel na starých pneu, takže byla v podstatě jen na zahřátí. Ve druhé pak zrychlil na 1:22,373, nicméně ani to nestačilo na lepší než 22. místo na startu Sprintu. Další dva kvalifikační kola určila pořadí na startu Hlavního závodu, Salaquarda zajel svůj nelepší čas dne v tom posledním s hodnotou 1:22,333, což znamená 21. místo.
Startovní pole je v Mexiku mimořádně vyrovnané, v kvalifikaci pro Hlavní závod se všechny vozy vešly do 2,1s. Nedělní boje tak budou hodně vyrovnané a otevřené.
Filip Salaquarda: „V podstatě pořád doháníme včerejší nehodu. Museli jsme kvůli ní dát ráno do tréninku nové pneumatiky, takže nám pak jedna sada chyběla v kvalifikaci. Při tak malých odstupech pak i takové maličkosti hrají roli. Ve Sprintu se dá těžko pomýšlet na posun vpřed, Hlavní závod je ale o něčem jiném Chci jet svým tempem a vyhnout se problémům, tréninky i kvalifikace ukázaly, že tady asi nebude o drama nouze. Závody jsou ve srovnání s kvalifikací mou silnější stránkou, takže doufám, že to potvrdím i tady.“
A1GP v Mexiku našeho času Neděle 16. března 18.00 - Sprint 22.00 - Hlavní závod Livetiming: www.a1gp.com
Záznam obou mexických závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 14.55 na svém programu ČT4 Sport.
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?