Filip Salaquarda kvalifikoval v Mexiku vůz českého týmu na 22. místo pro Sprint a do Hlavního závodu vyrazí z 21. pozice. Stáj měla v sobotním tréninku hodně napilno, doháněla totiž chybějící kola z pátku a snažila se vyladit vůz pro kvalifikaci i závody.
Salaquarda v posledním volném tréninku odjel 17 kol a dosáhnul nejlepšího času 1:23,611, což znamenalo 21. místo.
První kvalifikaci Filip odjel na starých pneu, takže byla v podstatě jen na zahřátí. Ve druhé pak zrychlil na 1:22,373, nicméně ani to nestačilo na lepší než 22. místo na startu Sprintu. Další dva kvalifikační kola určila pořadí na startu Hlavního závodu, Salaquarda zajel svůj nelepší čas dne v tom posledním s hodnotou 1:22,333, což znamená 21. místo.
Startovní pole je v Mexiku mimořádně vyrovnané, v kvalifikaci pro Hlavní závod se všechny vozy vešly do 2,1s. Nedělní boje tak budou hodně vyrovnané a otevřené.
Filip Salaquarda: „V podstatě pořád doháníme včerejší nehodu. Museli jsme kvůli ní dát ráno do tréninku nové pneumatiky, takže nám pak jedna sada chyběla v kvalifikaci. Při tak malých odstupech pak i takové maličkosti hrají roli. Ve Sprintu se dá těžko pomýšlet na posun vpřed, Hlavní závod je ale o něčem jiném Chci jet svým tempem a vyhnout se problémům, tréninky i kvalifikace ukázaly, že tady asi nebude o drama nouze. Závody jsou ve srovnání s kvalifikací mou silnější stránkou, takže doufám, že to potvrdím i tady.“
A1GP v Mexiku našeho času Neděle 16. března 18.00 - Sprint 22.00 - Hlavní závod Livetiming: www.a1gp.com
Záznam obou mexických závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 14.55 na svém programu ČT4 Sport.
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?