Český tým nezačal závodní víkend A1GP v Mexiku ideálně. Navrátilec Filip Salaquarda zahájil jízdy slušným 11. místem v trénincích nováčků, volný trénink ale skončil po smyku předčasně. Salaquarda se do kokpitu A1GP vrátil po roční přestávce, dosud jel závod jen v Šanghaji 2007.
Hlavním cílem bylo opětovné přivyknutí na vůz A1GP. Filip odjel 17 a 13 kol v průběhu dvou tréninků, nejlepší čas měl hodnotu 1:24,196. Ten zajel ve druhém tréninku a znamenal celkové 11. místo.
Volný trénink bohužel skončil pro Čechy předčasně. Salaquarda se hned v prvním letmém kole zlepšil na 1:23,241, ale v následném kole ztratil v zatáčce vedoucí na zadní rovinku kontrolu nad vozem. Ten nebyl příliš poškozen, ale páteční jízdy pro tým skončily.
Filip Salaquarda: „Škoda, že jsme skončili tak brzo, protože jsem se ve voze cítil dobře. Bohužel vůz byl nedotáčivý a v zatáčce mě to vyneslo z ideální stopy. Hrbol mě pak nakopnul do smyku. Měl jsem štěstí, že jsem v té rychlosti do ničeho tvrdě nenarazil, ale trénink pro nás skončil. Tréninky nováčků proběhly dobře, na vůz jsem si i přes roční přestávku rychle zvyknul. Když se podívám na časy z tréninku, tak stále věřím, že ve zbytku víkendu budeme bojovat o body.”
A1GP v Mexiku našeho času Sobota 15. března 18.00 - 3. volný trénink 21.15 - kvalifikace Neděle 16. března 18.00 - Sprint 22.00 - Hlavní závod Livetiming a livevideo: www.a1gp.com
Záznam obou mexických závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 14.55 na svém programu ČT4 Sport.
Tisková zpráva BPA sport marketng, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?