Český tým nezačal závodní víkend A1GP v Mexiku ideálně. Navrátilec Filip Salaquarda zahájil jízdy slušným 11. místem v trénincích nováčků, volný trénink ale skončil po smyku předčasně. Salaquarda se do kokpitu A1GP vrátil po roční přestávce, dosud jel závod jen v Šanghaji 2007.
Hlavním cílem bylo opětovné přivyknutí na vůz A1GP. Filip odjel 17 a 13 kol v průběhu dvou tréninků, nejlepší čas měl hodnotu 1:24,196. Ten zajel ve druhém tréninku a znamenal celkové 11. místo.
Volný trénink bohužel skončil pro Čechy předčasně. Salaquarda se hned v prvním letmém kole zlepšil na 1:23,241, ale v následném kole ztratil v zatáčce vedoucí na zadní rovinku kontrolu nad vozem. Ten nebyl příliš poškozen, ale páteční jízdy pro tým skončily.
Filip Salaquarda: „Škoda, že jsme skončili tak brzo, protože jsem se ve voze cítil dobře. Bohužel vůz byl nedotáčivý a v zatáčce mě to vyneslo z ideální stopy. Hrbol mě pak nakopnul do smyku. Měl jsem štěstí, že jsem v té rychlosti do ničeho tvrdě nenarazil, ale trénink pro nás skončil. Tréninky nováčků proběhly dobře, na vůz jsem si i přes roční přestávku rychle zvyknul. Když se podívám na časy z tréninku, tak stále věřím, že ve zbytku víkendu budeme bojovat o body.”
A1GP v Mexiku našeho času Sobota 15. března 18.00 - 3. volný trénink 21.15 - kvalifikace Neděle 16. března 18.00 - Sprint 22.00 - Hlavní závod Livetiming a livevideo: www.a1gp.com
Záznam obou mexických závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 14.55 na svém programu ČT4 Sport.
Tisková zpráva BPA sport marketng, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.