Zbytek sezony A1GP 2007/2008 bude v českých barvách absolvovat Filip Salaquarda. Pražský závodník má za sebou čtyři roky s formulí 3, jeden v německém Recaro Cupu a tři v prestižní Euroserii. A1GP už dříve také poznal, v minulém ročníku dokázal bodovat v Hlavním závodě v čínské Šanghaji.
Čtyřiadvacetiletý pilot nedávno absolvoval četné testy ve formuli Champcar Atlantic a na návrat do Světového poháru motorsportu se moc těší.
Mladý Pražan patří k nejzkušenějším formulovým jezdcům své země. Kromě závodění v nabité Euroserii F3 bojoval také s formulí 3000 či v novém šampionátu International Formula Master. Jeho otec Igor vede už mnoho let stáj I.S.R. (www.isr-racing.cz), která působila v mnoha kategoriích napříč evropským motorsportem.
Filip Salaguarda: „Jsem moc rád, že nastoupím k třem zbývajícím víkendům A1GP. Trať v Mexiku sice neznám, ale budu tam moci nastoupit i k jízdám rookie, takže bych se okruh měl včas naučit. Čínská Šanghaj je dráha, na které jsem s vozem A1GP už závodil a získal bod za desáté místo v Hlavním závodě uplynulé sezony. No a Brands Hatch, tedy kratší verzi okruhu, znám ze závodění v Euroserii F3. Na všechny závody se velmi těším, cítím totiž, že jsem dobře připravený. Mám za sebou několik testů formule Champcar Atlantic na americké Floridě, stejně jako soustředění zaměřené na fyzickou kondici. V USA nakonec závodit nebudu, protože stáj nedodržela to, co slíbila, takže se nyní soustředím na A1GP. Doufám, že důvěru šéfa týmu Antonína Charouze nezklamu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dohoda s Filipem byla rychlá a jednoduchá. Poté, co jsme se nedomluvili s managementem Josefa Krále, který za nás jel v jihoafrickém Durbanu, jsme si okamžitě řekli ano s Filipem. V našem týmu už působil, jako rookie v JAR a jako bodující závodník v Číně. Volba byla jasná. V případě Josefa Krále nevylučuji, že v budoucnu na naši původní spolupráci navážeme, nicméně nyní to není na pořadu dne.“
Tisková zpráva bpa.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.