Zbytek sezony A1GP 2007/2008 bude v českých barvách absolvovat Filip Salaquarda. Pražský závodník má za sebou čtyři roky s formulí 3, jeden v německém Recaro Cupu a tři v prestižní Euroserii. A1GP už dříve také poznal, v minulém ročníku dokázal bodovat v Hlavním závodě v čínské Šanghaji.
Čtyřiadvacetiletý pilot nedávno absolvoval četné testy ve formuli Champcar Atlantic a na návrat do Světového poháru motorsportu se moc těší.
Mladý Pražan patří k nejzkušenějším formulovým jezdcům své země. Kromě závodění v nabité Euroserii F3 bojoval také s formulí 3000 či v novém šampionátu International Formula Master. Jeho otec Igor vede už mnoho let stáj I.S.R. (www.isr-racing.cz), která působila v mnoha kategoriích napříč evropským motorsportem.
Filip Salaguarda: „Jsem moc rád, že nastoupím k třem zbývajícím víkendům A1GP. Trať v Mexiku sice neznám, ale budu tam moci nastoupit i k jízdám rookie, takže bych se okruh měl včas naučit. Čínská Šanghaj je dráha, na které jsem s vozem A1GP už závodil a získal bod za desáté místo v Hlavním závodě uplynulé sezony. No a Brands Hatch, tedy kratší verzi okruhu, znám ze závodění v Euroserii F3. Na všechny závody se velmi těším, cítím totiž, že jsem dobře připravený. Mám za sebou několik testů formule Champcar Atlantic na americké Floridě, stejně jako soustředění zaměřené na fyzickou kondici. V USA nakonec závodit nebudu, protože stáj nedodržela to, co slíbila, takže se nyní soustředím na A1GP. Doufám, že důvěru šéfa týmu Antonína Charouze nezklamu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dohoda s Filipem byla rychlá a jednoduchá. Poté, co jsme se nedomluvili s managementem Josefa Krále, který za nás jel v jihoafrickém Durbanu, jsme si okamžitě řekli ano s Filipem. V našem týmu už působil, jako rookie v JAR a jako bodující závodník v Číně. Volba byla jasná. V případě Josefa Krále nevylučuji, že v budoucnu na naši původní spolupráci navážeme, nicméně nyní to není na pořadu dne.“
Tisková zpráva bpa.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.