Promotéri tratí zrušenej CCWS chcú do IndyCar

Rice, Buddy
Rice, Buddy, foto: Ron McQueeney/IRL
Matej Krajčovič 24. února 2008 11:33
Sdílej:

Po ohlásení dohody medzi predstaviteľmi IndyCar Series a ChampCar je zrejmé, že pokračovať bude iba IndyCar, ku ktorej sa pripoja niektoré tímy z ChampCar. Promotéri okruhov tak ostali bez sľúbených eventov, hoci pôvodne počítali s usporiadaním pretekov ChampCar.

Nová unifikovaná séria by mala naďalej niesť názov IndyCar Series a pretekať by mala s Dallarami, ktoré Tony George poskytne aj tímom, ktoré sa do série pripoja. Jazdiť sa bude na okruhoch, naplánovaných pre IndyCar Series na rok 2008. Naopak trate, ktoré boli naplánované v kalendári ChampCar na rok 2008, budú zívať prázdnotou, pretože séria ktorá na nich mala pretekať, podpisom dohody vlastne prestala existovať. V záujme promotérov ale je, aby na svojich tratiach organizovali preteky a mali z nich zisky. Pôvodne bolo na rok 2008 pre CCWS pripravených 14 pretekov, pokračujúca IndyCar ich má zatiaľ na pláne 16. Niektoré z okruhov CCWS sa snažia natlačiť do kalendára “spojenej“ série, 16 podujatí ale aj tak nie je málo (v roku 2007 ich bolo 17), preto možnosť rozšírenia o trate z ChampCar nie je veľká. Záujem tu však samozrejme je - a to aj zo strany organizátorov IndyCar. Pomerne veľkú šancu na pripísanie do kalendára IndyCar 2008 majú trate v Long Beach, Edmontone a Surfers Paradise. Pre to, aby sa mohli trate pripísať do kalendára zlúčenej série, je potrebné, aby došlo k stretu termínov – voľného miesta v kalendári IndyCar a obdobia, kedy má konkrétny okruh voľno a nie je obsadený inými podujatiami. Väčšina tratí je namotaná v centre miest, čo samozrejme obmedzuje možnosť usporiadania pretekov. Tie totiž vedú k ochromeniu bežného života v meste a dátumov kedy je možno takéto podujatie organizovať je málo. Trate, ktorým sa nepodarí dohodnúť na rok 2008, sa snažia dostať do kalendára aspoň v roku 2009. Takéto diskusie už začali promotéri v Houstone a v Clevelande. Mimochodom organizátorom týchto podnikov je Mike Lanigan, spoluvlastník tímu CCWS Newman/Haas/Lanigan. „Pre komplikovanosť tohto oznámenia (o spojení sérií) a jeho oznámenia na poslednú chvíľu nemôže byť Cleveland prispôsobený na rok 2008. Avšak mal som povzbudzujúci rozhovor s Tony Georgeom a máme nádej na pritiahnutie novej série do Clevelandu v roku 2009.“ Lanigan tiež diskutoval aj o možnosti pripojenia Houstonu. Nezávisle na tom prezident Michigan International Speedway Roger Curtis naznačil, že unifikovanie sérií môže prispieť návratu IndyCar na tento slávny ovál. Trať nebola schopná súhlasiť s podmienkami IndyCar Series na rok 2008 a tak tento rok na Michigane nebude vrcholová formulová séria prvý krát za 40 rokov. Termíny pretekov na Michigane sa totiž podpisovali ešte v čase, keď bolo spojenie sérií v nedohľadne. „Sme sústredený na preteky NASCAR tento rok.“ povedal Curtis. Z tohto dôvodu už nie je možné medzi podujatia na Michigane pridať aj Indy Car. Pre ďalšie roky sú však vraj dvere otvorené. Zdá sa teda, že vytúžené spojenie ChampCar a IndyCar Series ukončí dvanásťročnú vojnu vedúcu takmer k neodvratnému zániku oboch sérií a pre ďalšie roky bude iba jedna, ktorá však dostane šancu ukázať sa na tých najlepších tratiach ktoré v Amerike sú. Tento rok sa to pre nedostatok času celkom nepodarí, ale vyhliadky do budúcna sú dúfajme ružové tak, ako tomu nebolo už 12 rokov.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.