DUBAJ - 2. ZÁVOD; Francouzský pilot v dnešním druhém závodě ukázal rychlost, odhad a schopnost využít rostoucího nátlaku k chybě soupeře. Grosjean po problémech Senny a Souceka odjíždí k druhému závodu s velkým bodovým náskokem.
Po startu první osmičky v obráceném pořadí se vedení po souboji s Fauzym ujal výborně startující Valles, který však ještě v prvním kole chyboval a první pozice spadla do klína malajskému pilotovi stáje Super Nova. Za ním se seřadili Valles, Filippi a Yoshimoto. Z pátého místa klesl Chandhok po potížích se spojkou a jeho místo zaujal Grosjean. Díky kolizím v prvním kole, na které doplatili i včerejší medailisté Senna a Soucek, povolalo vedení závodu zpomalovací vůz.
Po restartu se Grosjean snažil marně překonat Yoshimota, ale dostal Japonce pod tlak a využil nabídky o kolo pozadu jedoucího Schlegelmilcha, který při výjezdu z boxů soupeře mírně zablokoval. Na čele tou dobou bojoval s přetáčivým vozem Fauzy, jehož Grosjean snadno dostihl a po chvíli donutil Malajce k chybě.
Romain Grosjean si z Dubaje odváží dvě vítězství, v jeho stínu kratší druhý závod dokončili Fauzy, Chandhok, Yoshimoto, Valerio a poslední bod získal Valsecchi. Nejrychlejší kolo dnes Grosjean nikomu nedaroval a připsal si bod i za ně.
1. Grosjean ART Grand Prix 43:32.991 2. Fauzy Super Nova Racing + 3.778 3. Chandhok iSport International + 5.974 4. Yoshimoto Qi-Meritus Mahara + 12.147 5. Valerio Durango + 12.854 6. Valsecchi Durango + 18.367 7. Soucek DPR + 19.360 8. D'Ambrosio DAMS + 25.052 9. Petrov Barwa International Campos + 25.687 10. Tung Trident Racing + 26.339
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.