Kvalifikace pro závody v Taupu se stala kvůli problémům s nastavením vozu pro český tým noční můrou. Tomáš Enge bude do obou jízd startovat z 10. řady. Tým nebyl v pátek spokojený s nastavením a pro sobotní jízdy udělal změny, které však nepřinesly očekávaný efekt.
Enge v posledním tréninku odjel 19 kol a s nejlepším časem 1:17,089 byl 21. Vůz byl nervózní i v kvalifikaci a Enge se hodně nadřel, aby ho udržel na trati. Nejlepší čas pro sprint zajel ve druhé jízdě, čas 1:17,811 znamenal 19. místo na startu. Kvalifikace pro Hlavní závod nevyšla o mnoho lépe, čas 1:17,526 stačil jen na 20. místo. Tým bude přes noc tvrdě pracovat na analýze dat telemetrie a na nastavení vozu, aby vylepšil chování vozu pro oba závody.
Tomáš Enge Celý víkend je pro nás zatím zklamáním. Nenašli jsme správné nastavení. Největším problémem jsou hrboly na trati. Nejsme v tom sami, ale to nemůže být výmluva. Zítřek bude hodně těžký a k zisku bodů bude třeba hodně štěstí. V zásadě teď už nemáme co ztratit, takže můžeme riskovat a razantně změnit nastavení vozu. Bodovat ve Sprintu je prakticky nemožné, to by se muselo stát něco mimořádného, ale i Hlavní závod bude velmi náročný.
Antonín Charouz, šéf týmu Musíme být realisté a závody budou hodně obtížné. K bodům máme asi příliš daleko.
Novozélandský dvojzávod, jenž uzavře první polovinu sezony A1GP, odvysílá Česká televize. Záznam obou závodů pustí na svém programu ČT4 Sport v neděli 20. ledna v 11.05.
Kvalifikace pro Sprint: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072109&c=0
Kvalifikace pro Závod: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072110&c=3
Tisková zpráva bpa.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.