Kvalifikace pro závody v Taupu se stala kvůli problémům s nastavením vozu pro český tým noční můrou. Tomáš Enge bude do obou jízd startovat z 10. řady. Tým nebyl v pátek spokojený s nastavením a pro sobotní jízdy udělal změny, které však nepřinesly očekávaný efekt.
Enge v posledním tréninku odjel 19 kol a s nejlepším časem 1:17,089 byl 21. Vůz byl nervózní i v kvalifikaci a Enge se hodně nadřel, aby ho udržel na trati. Nejlepší čas pro sprint zajel ve druhé jízdě, čas 1:17,811 znamenal 19. místo na startu. Kvalifikace pro Hlavní závod nevyšla o mnoho lépe, čas 1:17,526 stačil jen na 20. místo. Tým bude přes noc tvrdě pracovat na analýze dat telemetrie a na nastavení vozu, aby vylepšil chování vozu pro oba závody.
Tomáš Enge Celý víkend je pro nás zatím zklamáním. Nenašli jsme správné nastavení. Největším problémem jsou hrboly na trati. Nejsme v tom sami, ale to nemůže být výmluva. Zítřek bude hodně těžký a k zisku bodů bude třeba hodně štěstí. V zásadě teď už nemáme co ztratit, takže můžeme riskovat a razantně změnit nastavení vozu. Bodovat ve Sprintu je prakticky nemožné, to by se muselo stát něco mimořádného, ale i Hlavní závod bude velmi náročný.
Antonín Charouz, šéf týmu Musíme být realisté a závody budou hodně obtížné. K bodům máme asi příliš daleko.
Novozélandský dvojzávod, jenž uzavře první polovinu sezony A1GP, odvysílá Česká televize. Záznam obou závodů pustí na svém programu ČT4 Sport v neděli 20. ledna v 11.05.
Kvalifikace pro Sprint: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072109&c=0
Kvalifikace pro Závod: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072110&c=3
Tisková zpráva bpa.czDo naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.