Než kalifornský okruh Laguna Seca otvorí svoje brány počas úvodného podujatia novej sezóny, piloti a tímy seriálu Champ Car a jeho sprievodcu Champ Car Atlantic čakajú tri prípravné testy.
Tak ako v sezóne 2007, aj tentokrát pôjde jazdecké pole preveriť svoje schopnosti na tradičné testovacie miesta. Aktéri oboch seriálov Champ Car a Champ Car Atlantic budú testovať na rovnakom mieste, akurát s krátkym odstupom.
Už začiatkom februára sa koná prvá predsezónna zastávka na historickom okruhu Sebring International Raceway vo Floride. O viac než mesiac sa motory Cosworth a Mazda rozozvučia na mieste úvodného podujatia v Laguna Seca. Predsezónne turné napokon štartovné pole zavŕši na konci marca na testovacej trati MSR Houston vzdialenej 20 kilometrov od dejiska druhého podujatia sezóny.
Piloti mládežníckeho seriálu Atlantic dostanú v máji jeden testovací bonus navyše na okruhu v Portlande. V tom čase sa totiž ich veľký brat Champ Car presúva na prvé európske podujatie v Belgicku, čoho sa Atlantic nezúčastňuje.
Termíny predsezónnych testov pre Champ Car:
2.-4.2.2008 - Sebring International Raceway 13.-14.3.2008 - Laguna Seca 28.-29.3.2008 - MSR Houston
Termíny predsezónnych testov pre Champ Car Atlantic:
5.-6.2.2008 - Sebring 10-11.3.2008 - Laguna Seca 25-26.3.2008 - MSR Houston 21.-22.5.2008 - Portland
Ilustračné foto: PCM Racing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?