Než kalifornský okruh Laguna Seca otvorí svoje brány počas úvodného podujatia novej sezóny, piloti a tímy seriálu Champ Car a jeho sprievodcu Champ Car Atlantic čakajú tri prípravné testy.
Tak ako v sezóne 2007, aj tentokrát pôjde jazdecké pole preveriť svoje schopnosti na tradičné testovacie miesta. Aktéri oboch seriálov Champ Car a Champ Car Atlantic budú testovať na rovnakom mieste, akurát s krátkym odstupom.
Už začiatkom februára sa koná prvá predsezónna zastávka na historickom okruhu Sebring International Raceway vo Floride. O viac než mesiac sa motory Cosworth a Mazda rozozvučia na mieste úvodného podujatia v Laguna Seca. Predsezónne turné napokon štartovné pole zavŕši na konci marca na testovacej trati MSR Houston vzdialenej 20 kilometrov od dejiska druhého podujatia sezóny.
Piloti mládežníckeho seriálu Atlantic dostanú v máji jeden testovací bonus navyše na okruhu v Portlande. V tom čase sa totiž ich veľký brat Champ Car presúva na prvé európske podujatie v Belgicku, čoho sa Atlantic nezúčastňuje.
Termíny predsezónnych testov pre Champ Car:
2.-4.2.2008 - Sebring International Raceway 13.-14.3.2008 - Laguna Seca 28.-29.3.2008 - MSR Houston
Termíny predsezónnych testov pre Champ Car Atlantic:
5.-6.2.2008 - Sebring 10-11.3.2008 - Laguna Seca 25-26.3.2008 - MSR Houston 21.-22.5.2008 - Portland
Ilustračné foto: PCM Racing
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.