Jarvis a Janiš majú Ammermüllera v žalúdku

Ammermüller, Michael
Ammermüller, Michael, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 30. listopadu 2007 08:10
Sdílej:

Pilot nemeckého tímu obdržal za vyvolanie opakovanej kolízie diskvalifikáciu v Hlavných pretekoch a samozrejme aj dodatočnú kritiku zo strany poškodených...

21-ročný bývalý pilot seriálu GP2 dostal pred pretekmi v Sepangu príležitosť pretekať za tím Nemecka, ale namiesto výborných výsledkov sa postaral skôr o jazdecký škandál v podobe viacerých kolízií. V Hlavných pretekoch obdržal od komisárov prvý trest prejazdu boxami za kolíziu s Oliverom Jarvisom z Veľkej Británie v tretej zákrute. Keď rovnaký "výkon" aplikoval v tej istej zákrute na Erika Janiša, dostal dodatočnú diskvalifikáciu.

Okrem týchto incidentov dostal ešte jeden trest za Šprint, kde si takisto kolíziou vydobil tretie pódiové miesto v neprospech Roberta Wickensa z Kanady. Jeho trest znamenal posun mimo body. Nemecký tím v tom videl zaujatosť, ale za štýl jazdy podobajúcej sa autodromu na jarmoku nenechal dlho čakať na spŕšku kritiky padajúcu na hlavu Michaela Ammermüllera.

"Nechcem sa už opakovať, ako som z neho sklamaný," povedal Oliver Jarvis. "Vôbec nebol vedľa mňa. Zatočil som do zákruty a prvé čo som pocítil bolo to, ako do mňa narazil. Urobil bláznivý pohyb. Nevedel som si predstaviť, čo si o tom myslí. Nebolo to prvýkrát počas víkendu a takisto to nebolo naposledy. Takýto spôsob predbehnutia, keď bol jednoznačne za mnou nie je ospravedlniteľný. Urobiť rovnaký manéver, ako je tento bolo bláznivé a nie som si istý, kde mal vtedy hlavu."

"Vychádzal som z pit-lane a Ammermüller bol na trati." opisuje poslednú kolíziu Erik Janiš. "bol príliš široký pri vjazde. Bol som vo vnútornej strane zákruty a mal som lepší výjazd. Dosiahol som väčšiu rýchlosť pred ním. Náhle do mňa zozadu narazil, čím ma dostal do hodín. Mal by byť viac opatrný, ak chce jazdiť bezpečne."

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.