Pilot nemeckého tímu obdržal za vyvolanie opakovanej kolízie diskvalifikáciu v Hlavných pretekoch a samozrejme aj dodatočnú kritiku zo strany poškodených...
21-ročný bývalý pilot seriálu GP2 dostal pred pretekmi v Sepangu príležitosť pretekať za tím Nemecka, ale namiesto výborných výsledkov sa postaral skôr o jazdecký škandál v podobe viacerých kolízií. V Hlavných pretekoch obdržal od komisárov prvý trest prejazdu boxami za kolíziu s Oliverom Jarvisom z Veľkej Británie v tretej zákrute. Keď rovnaký "výkon" aplikoval v tej istej zákrute na Erika Janiša, dostal dodatočnú diskvalifikáciu.
Okrem týchto incidentov dostal ešte jeden trest za Šprint, kde si takisto kolíziou vydobil tretie pódiové miesto v neprospech Roberta Wickensa z Kanady. Jeho trest znamenal posun mimo body. Nemecký tím v tom videl zaujatosť, ale za štýl jazdy podobajúcej sa autodromu na jarmoku nenechal dlho čakať na spŕšku kritiky padajúcu na hlavu Michaela Ammermüllera.
"Nechcem sa už opakovať, ako som z neho sklamaný," povedal Oliver Jarvis. "Vôbec nebol vedľa mňa. Zatočil som do zákruty a prvé čo som pocítil bolo to, ako do mňa narazil. Urobil bláznivý pohyb. Nevedel som si predstaviť, čo si o tom myslí. Nebolo to prvýkrát počas víkendu a takisto to nebolo naposledy. Takýto spôsob predbehnutia, keď bol jednoznačne za mnou nie je ospravedlniteľný. Urobiť rovnaký manéver, ako je tento bolo bláznivé a nie som si istý, kde mal vtedy hlavu."
"Vychádzal som z pit-lane a Ammermüller bol na trati." opisuje poslednú kolíziu Erik Janiš. "bol príliš široký pri vjazde. Bol som vo vnútornej strane zákruty a mal som lepší výjazd. Dosiahol som väčšiu rýchlosť pred ním. Náhle do mňa zozadu narazil, čím ma dostal do hodín. Mal by byť viac opatrný, ak chce jazdiť bezpečne."
Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?