Jarvis a Janiš majú Ammermüllera v žalúdku

Ammermüller, Michael
Ammermüller, Michael, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 30. listopadu 2007 08:10
Sdílej:

Pilot nemeckého tímu obdržal za vyvolanie opakovanej kolízie diskvalifikáciu v Hlavných pretekoch a samozrejme aj dodatočnú kritiku zo strany poškodených...

21-ročný bývalý pilot seriálu GP2 dostal pred pretekmi v Sepangu príležitosť pretekať za tím Nemecka, ale namiesto výborných výsledkov sa postaral skôr o jazdecký škandál v podobe viacerých kolízií. V Hlavných pretekoch obdržal od komisárov prvý trest prejazdu boxami za kolíziu s Oliverom Jarvisom z Veľkej Británie v tretej zákrute. Keď rovnaký "výkon" aplikoval v tej istej zákrute na Erika Janiša, dostal dodatočnú diskvalifikáciu.

Okrem týchto incidentov dostal ešte jeden trest za Šprint, kde si takisto kolíziou vydobil tretie pódiové miesto v neprospech Roberta Wickensa z Kanady. Jeho trest znamenal posun mimo body. Nemecký tím v tom videl zaujatosť, ale za štýl jazdy podobajúcej sa autodromu na jarmoku nenechal dlho čakať na spŕšku kritiky padajúcu na hlavu Michaela Ammermüllera.

"Nechcem sa už opakovať, ako som z neho sklamaný," povedal Oliver Jarvis. "Vôbec nebol vedľa mňa. Zatočil som do zákruty a prvé čo som pocítil bolo to, ako do mňa narazil. Urobil bláznivý pohyb. Nevedel som si predstaviť, čo si o tom myslí. Nebolo to prvýkrát počas víkendu a takisto to nebolo naposledy. Takýto spôsob predbehnutia, keď bol jednoznačne za mnou nie je ospravedlniteľný. Urobiť rovnaký manéver, ako je tento bolo bláznivé a nie som si istý, kde mal vtedy hlavu."

"Vychádzal som z pit-lane a Ammermüller bol na trati." opisuje poslednú kolíziu Erik Janiš. "bol príliš široký pri vjazde. Bol som vo vnútornej strane zákruty a mal som lepší výjazd. Dosiahol som väčšiu rýchlosť pred ním. Náhle do mňa zozadu narazil, čím ma dostal do hodín. Mal by byť viac opatrný, ak chce jazdiť bezpečne."

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.