Pilot nemeckého tímu obdržal za vyvolanie opakovanej kolízie diskvalifikáciu v Hlavných pretekoch a samozrejme aj dodatočnú kritiku zo strany poškodených...
21-ročný bývalý pilot seriálu GP2 dostal pred pretekmi v Sepangu príležitosť pretekať za tím Nemecka, ale namiesto výborných výsledkov sa postaral skôr o jazdecký škandál v podobe viacerých kolízií. V Hlavných pretekoch obdržal od komisárov prvý trest prejazdu boxami za kolíziu s Oliverom Jarvisom z Veľkej Británie v tretej zákrute. Keď rovnaký "výkon" aplikoval v tej istej zákrute na Erika Janiša, dostal dodatočnú diskvalifikáciu.
Okrem týchto incidentov dostal ešte jeden trest za Šprint, kde si takisto kolíziou vydobil tretie pódiové miesto v neprospech Roberta Wickensa z Kanady. Jeho trest znamenal posun mimo body. Nemecký tím v tom videl zaujatosť, ale za štýl jazdy podobajúcej sa autodromu na jarmoku nenechal dlho čakať na spŕšku kritiky padajúcu na hlavu Michaela Ammermüllera.
"Nechcem sa už opakovať, ako som z neho sklamaný," povedal Oliver Jarvis. "Vôbec nebol vedľa mňa. Zatočil som do zákruty a prvé čo som pocítil bolo to, ako do mňa narazil. Urobil bláznivý pohyb. Nevedel som si predstaviť, čo si o tom myslí. Nebolo to prvýkrát počas víkendu a takisto to nebolo naposledy. Takýto spôsob predbehnutia, keď bol jednoznačne za mnou nie je ospravedlniteľný. Urobiť rovnaký manéver, ako je tento bolo bláznivé a nie som si istý, kde mal vtedy hlavu."
"Vychádzal som z pit-lane a Ammermüller bol na trati." opisuje poslednú kolíziu Erik Janiš. "bol príliš široký pri vjazde. Bol som vo vnútornej strane zákruty a mal som lepší výjazd. Dosiahol som väčšiu rýchlosť pred ním. Náhle do mňa zozadu narazil, čím ma dostal do hodín. Mal by byť viac opatrný, ak chce jazdiť bezpečne."
Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?