Erik Janiš a český tým tvrdě bojovali o body v Sepangu a v Hlavním závodě k nim neměli daleko, nakonec ale vyšli naprázdno a dojeli na 17. místě ve Sprintu a 16. příčce v Hlavním závodě.
Český tým viděl v Hlavním závodě největší šanci na zisk bodů a vzrušujících 70 minut dokázalo, že úspěch byl ve hře. Start přinesl velkou strkanici ve středu startovního pole a Janiš odvedl dobrou práci, když situaci ustál bez poškození vozu. Postupně si polepšoval a díky hladkému průběhu u hektické první série zastávek jezdil na 11. místě, těsně za bodovanými příčkami.
První zastávky byly skutečně hektické, protože zpomalovací vůz vyjel na trať přesně ve chvíli, kdy se otevřelo okno pro povinnou první zastávku a prakticky celé startovní pole okamžitě zamířilo do boxů. Janiš se držel za vozem Mexika, ale musel se následně sklonit před vládcem říjnových brněnských závodů Jonny Reidem, který se prodíral vpřed ze zadních pozic.
Tým se rozhodl pro pozdější druhou zastávku, tato taktika ale úspěch nepřinesla. Janiš se na trať vrátil na 13. místě těsně před vozem Německa. Hned ve druhé zastávce ale německý jezdec bezohledně najel do českého vozu a Janiš neměl šanci zabránit smyku, který ho stál několik příček. Byl to dnes už třetí případ, kdy německý vůz způsobil kolizi. Janiš nakonec dojel na 16. místě.
Erik Janiš: „Nejsem spokojený. Ve Sprintu toho nešlo moc dělat, protože ještě před jeho polovinou začala zlobit převodovka, která při řazení z dvojky na trojku skočila do neutrálu. To se opakovalo, takže jsem byl rád, že jsem závod vůbec dokončil. Start Hlavního závodu byl hektický a bylo tam hodně strkanců. Naštěstí vůz nebyl poškozený a udržel jsem se kontakt s vozy přede mnou. První zastávka byla ošidná, v boxech byly prakticky všechna auta najednou a nedalo se najet mezi mechaniky úplně rovně. Ale nebylo to až tak špatné. Byl jsem pak těsně za bodovanými příčkami a doufal, že se při druhé zastávce podaří posunout vpřed, ale nepodařilo se. Po výjezdu z boxů jsem bojoval s německým vozem a ve druhé zatáčce mě trefil. To ukončilo jakékoliv naděje, ačkoliv vůz byl v pořádku, což dokázalo mé nejrychlejší kolo, které jsem zajel v předposledním kole.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Výsledek nenaplnil naše očekávání, ale byly tam věci, které byly mimo naši kontrolu, jako třeba kolize v Hlavním závodě. Každopádně teď musíme udělat pečlivou analýzu prvních tří podniků a potom uvidíme, co můžeme udělat pro to, aby zbytek sezóny byl lepší.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?