Erik Janiš a český tým tvrdě bojovali o body v Sepangu a v Hlavním závodě k nim neměli daleko, nakonec ale vyšli naprázdno a dojeli na 17. místě ve Sprintu a 16. příčce v Hlavním závodě.
Český tým viděl v Hlavním závodě největší šanci na zisk bodů a vzrušujících 70 minut dokázalo, že úspěch byl ve hře. Start přinesl velkou strkanici ve středu startovního pole a Janiš odvedl dobrou práci, když situaci ustál bez poškození vozu. Postupně si polepšoval a díky hladkému průběhu u hektické první série zastávek jezdil na 11. místě, těsně za bodovanými příčkami.
První zastávky byly skutečně hektické, protože zpomalovací vůz vyjel na trať přesně ve chvíli, kdy se otevřelo okno pro povinnou první zastávku a prakticky celé startovní pole okamžitě zamířilo do boxů. Janiš se držel za vozem Mexika, ale musel se následně sklonit před vládcem říjnových brněnských závodů Jonny Reidem, který se prodíral vpřed ze zadních pozic.
Tým se rozhodl pro pozdější druhou zastávku, tato taktika ale úspěch nepřinesla. Janiš se na trať vrátil na 13. místě těsně před vozem Německa. Hned ve druhé zastávce ale německý jezdec bezohledně najel do českého vozu a Janiš neměl šanci zabránit smyku, který ho stál několik příček. Byl to dnes už třetí případ, kdy německý vůz způsobil kolizi. Janiš nakonec dojel na 16. místě.
Erik Janiš: „Nejsem spokojený. Ve Sprintu toho nešlo moc dělat, protože ještě před jeho polovinou začala zlobit převodovka, která při řazení z dvojky na trojku skočila do neutrálu. To se opakovalo, takže jsem byl rád, že jsem závod vůbec dokončil. Start Hlavního závodu byl hektický a bylo tam hodně strkanců. Naštěstí vůz nebyl poškozený a udržel jsem se kontakt s vozy přede mnou. První zastávka byla ošidná, v boxech byly prakticky všechna auta najednou a nedalo se najet mezi mechaniky úplně rovně. Ale nebylo to až tak špatné. Byl jsem pak těsně za bodovanými příčkami a doufal, že se při druhé zastávce podaří posunout vpřed, ale nepodařilo se. Po výjezdu z boxů jsem bojoval s německým vozem a ve druhé zatáčce mě trefil. To ukončilo jakékoliv naděje, ačkoliv vůz byl v pořádku, což dokázalo mé nejrychlejší kolo, které jsem zajel v předposledním kole.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Výsledek nenaplnil naše očekávání, ale byly tam věci, které byly mimo naši kontrolu, jako třeba kolize v Hlavním závodě. Každopádně teď musíme udělat pečlivou analýzu prvních tří podniků a potom uvidíme, co můžeme udělat pro to, aby zbytek sezóny byl lepší.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.