Erik Janiš má před sebou svůj třetí dvojzávod A1GP – Světového poháru motorsportu. O víkendu bude v barvách České republiky bojovat v Malajsii.
Okruh Sepang dříve nepoznal, přesto si před první zámořskou štací věří. Víru v úspěch bere především z říjnových bitev ájedničky v Brně, kde absolvoval svůj druhý podnik šampionátu. V cíli na Masarykově okruhu před pěti týdny prohlásil, že se na domácí trati hodně naučil, tudíž před příštími boji cítí větší sebedůvěru.
Česká výprava odletěla do malajského hlavního města Kuala Lumpur v pondělí. Dvacetiletý závodník to jen uvítal. Jezdit se začíná tradičně až v pátek, takže se těší na postupnou aklimatizaci. „Každý den tam chci hlavně běhat,“ říká Erik Janiš. Ze čtyř dosavadních jízd má bod za desátou příčku v Hlavním závodě v nizozemském Zandvoortu. Olomoucký pilot je nominován sám, takže nastoupí ke všem tréninkovým jízdám
Stáj vedená Antonínem Charouzem prožila na malajské půdě v minulých ročnících A1GP dva zcela rozdílné víkendy. Ten první, v premiérové sezoně 2005/2006, přinesl týmu první úspěch. Tomáš Enge vybojoval v Hlavním závodě 3. místo. O rok později prožila sestava pravý opak. Ve Sprintu byl Enge sestřelen soupeřem, v Hlavním závodě pak dojel 14., když startoval z poslední řady.
Oba závody z malajské dráhy Sepang International Circuit, jenž byl otevřen v roce 1999 a od té doby dodnes se tam jezdí Velká cena formule 1, odvysílá v záznamu Česká televize. Přenos na programu ČT4 Sport začne v neděli 25. listopadu ve 13.05 a potrvá do 15.20.
A1GP v Malajsii našeho času Pátek 23. listopadu 4.00 – 5.00 1. a 2. volný trénink nováčků 7.00 – 8.00 volný trénink Sobota 24. listopadu 4.00 – 5.00 volný trénink 7.15 – 8.30 kvalifikace ve 4 segmentech Neděle 25. listopadu 4.00 - Sprint 8.00 – Hlavní závod Livetiming a výsledky: www.a1gp.com
Erik Janiš Malajský okruh v Sepangu sice neznám, ale přesto se na něj moc těším. V brněnském dvojzávodě jsem nabral velké množství zkušeností, takže věřím, že o nastávajícím víkendu budu moci bojovat o přední umístění. Myslím, že bych měl mít na body v obou závodech. Jsem rád, že jsem do Kuala Lumpur odletěl již v pondělí, takže budu mít dost času na aklimatizaci. Malajské vedro, obrovská vlhkost, mocné lijáky, to vše bude pro mě také nové, ale myslím, že to zvládnu. Na své fyzičce pracuji průběžně. Trať jsem si nesčetněkrát projel na počítačové hře. Líbí se mi.
Antonín Charouz Jsem na Erikův výkon velmi zvědavý. V dlouhé přestávce od Brna hodně testoval s formulí 3, v Sepangu bude mít k dispozici všechny tréninkové jízdy, takže mohlo by přijít jeho zrychlení. Říkal jsem si, že po dvou, třech závodních víkendech, by se Erik mohl s vozem i s týmem sžít, tak uvidíme, jestli se to projeví už o tomto víkendu.
Tisková zpráva bpa.czTřetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.