Erik Janiš má před sebou svůj třetí dvojzávod A1GP – Světového poháru motorsportu. O víkendu bude v barvách České republiky bojovat v Malajsii.
Okruh Sepang dříve nepoznal, přesto si před první zámořskou štací věří. Víru v úspěch bere především z říjnových bitev ájedničky v Brně, kde absolvoval svůj druhý podnik šampionátu. V cíli na Masarykově okruhu před pěti týdny prohlásil, že se na domácí trati hodně naučil, tudíž před příštími boji cítí větší sebedůvěru.
Česká výprava odletěla do malajského hlavního města Kuala Lumpur v pondělí. Dvacetiletý závodník to jen uvítal. Jezdit se začíná tradičně až v pátek, takže se těší na postupnou aklimatizaci. „Každý den tam chci hlavně běhat,“ říká Erik Janiš. Ze čtyř dosavadních jízd má bod za desátou příčku v Hlavním závodě v nizozemském Zandvoortu. Olomoucký pilot je nominován sám, takže nastoupí ke všem tréninkovým jízdám
Stáj vedená Antonínem Charouzem prožila na malajské půdě v minulých ročnících A1GP dva zcela rozdílné víkendy. Ten první, v premiérové sezoně 2005/2006, přinesl týmu první úspěch. Tomáš Enge vybojoval v Hlavním závodě 3. místo. O rok později prožila sestava pravý opak. Ve Sprintu byl Enge sestřelen soupeřem, v Hlavním závodě pak dojel 14., když startoval z poslední řady.
Oba závody z malajské dráhy Sepang International Circuit, jenž byl otevřen v roce 1999 a od té doby dodnes se tam jezdí Velká cena formule 1, odvysílá v záznamu Česká televize. Přenos na programu ČT4 Sport začne v neděli 25. listopadu ve 13.05 a potrvá do 15.20.
A1GP v Malajsii našeho času Pátek 23. listopadu 4.00 – 5.00 1. a 2. volný trénink nováčků 7.00 – 8.00 volný trénink Sobota 24. listopadu 4.00 – 5.00 volný trénink 7.15 – 8.30 kvalifikace ve 4 segmentech Neděle 25. listopadu 4.00 - Sprint 8.00 – Hlavní závod Livetiming a výsledky: www.a1gp.com
Erik Janiš Malajský okruh v Sepangu sice neznám, ale přesto se na něj moc těším. V brněnském dvojzávodě jsem nabral velké množství zkušeností, takže věřím, že o nastávajícím víkendu budu moci bojovat o přední umístění. Myslím, že bych měl mít na body v obou závodech. Jsem rád, že jsem do Kuala Lumpur odletěl již v pondělí, takže budu mít dost času na aklimatizaci. Malajské vedro, obrovská vlhkost, mocné lijáky, to vše bude pro mě také nové, ale myslím, že to zvládnu. Na své fyzičce pracuji průběžně. Trať jsem si nesčetněkrát projel na počítačové hře. Líbí se mi.
Antonín Charouz Jsem na Erikův výkon velmi zvědavý. V dlouhé přestávce od Brna hodně testoval s formulí 3, v Sepangu bude mít k dispozici všechny tréninkové jízdy, takže mohlo by přijít jeho zrychlení. Říkal jsem si, že po dvou, třech závodních víkendech, by se Erik mohl s vozem i s týmem sžít, tak uvidíme, jestli se to projeví už o tomto víkendu.
Tisková zpráva bpa.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.