Erik Janiš má před sebou svůj třetí dvojzávod A1GP – Světového poháru motorsportu. O víkendu bude v barvách České republiky bojovat v Malajsii.
Okruh Sepang dříve nepoznal, přesto si před první zámořskou štací věří. Víru v úspěch bere především z říjnových bitev ájedničky v Brně, kde absolvoval svůj druhý podnik šampionátu. V cíli na Masarykově okruhu před pěti týdny prohlásil, že se na domácí trati hodně naučil, tudíž před příštími boji cítí větší sebedůvěru.
Česká výprava odletěla do malajského hlavního města Kuala Lumpur v pondělí. Dvacetiletý závodník to jen uvítal. Jezdit se začíná tradičně až v pátek, takže se těší na postupnou aklimatizaci. „Každý den tam chci hlavně běhat,“ říká Erik Janiš. Ze čtyř dosavadních jízd má bod za desátou příčku v Hlavním závodě v nizozemském Zandvoortu. Olomoucký pilot je nominován sám, takže nastoupí ke všem tréninkovým jízdám
Stáj vedená Antonínem Charouzem prožila na malajské půdě v minulých ročnících A1GP dva zcela rozdílné víkendy. Ten první, v premiérové sezoně 2005/2006, přinesl týmu první úspěch. Tomáš Enge vybojoval v Hlavním závodě 3. místo. O rok později prožila sestava pravý opak. Ve Sprintu byl Enge sestřelen soupeřem, v Hlavním závodě pak dojel 14., když startoval z poslední řady.
Oba závody z malajské dráhy Sepang International Circuit, jenž byl otevřen v roce 1999 a od té doby dodnes se tam jezdí Velká cena formule 1, odvysílá v záznamu Česká televize. Přenos na programu ČT4 Sport začne v neděli 25. listopadu ve 13.05 a potrvá do 15.20.
A1GP v Malajsii našeho času Pátek 23. listopadu 4.00 – 5.00 1. a 2. volný trénink nováčků 7.00 – 8.00 volný trénink Sobota 24. listopadu 4.00 – 5.00 volný trénink 7.15 – 8.30 kvalifikace ve 4 segmentech Neděle 25. listopadu 4.00 - Sprint 8.00 – Hlavní závod Livetiming a výsledky: www.a1gp.com
Erik Janiš Malajský okruh v Sepangu sice neznám, ale přesto se na něj moc těším. V brněnském dvojzávodě jsem nabral velké množství zkušeností, takže věřím, že o nastávajícím víkendu budu moci bojovat o přední umístění. Myslím, že bych měl mít na body v obou závodech. Jsem rád, že jsem do Kuala Lumpur odletěl již v pondělí, takže budu mít dost času na aklimatizaci. Malajské vedro, obrovská vlhkost, mocné lijáky, to vše bude pro mě také nové, ale myslím, že to zvládnu. Na své fyzičce pracuji průběžně. Trať jsem si nesčetněkrát projel na počítačové hře. Líbí se mi.
Antonín Charouz Jsem na Erikův výkon velmi zvědavý. V dlouhé přestávce od Brna hodně testoval s formulí 3, v Sepangu bude mít k dispozici všechny tréninkové jízdy, takže mohlo by přijít jeho zrychlení. Říkal jsem si, že po dvou, třech závodních víkendech, by se Erik mohl s vozem i s týmem sžít, tak uvidíme, jestli se to projeví už o tomto víkendu.
Tisková zpráva bpa.czČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?