Francúzsky rodák mal po excelentnom víťaznom víkende v Mexiku náročný týždeň, ktorý vyvrcholil jeho účasťou pri oficiálnom večierku v Indianapolis.
Za pár dní stihol Sebastien Bourdais preletieť Atlantický oceán dvakrát, aby sa mohol zúčastniť testov F1 v Barccelone a napokon sa vrátiť do Indianapolisu, kde sa v piatok v hoteli Westin Hotel konal večierok pri príležitosti oficiálneho ukončenia sezóny 2007 a v prípade samotného rodáka z Le Mans aj ukončenie plodnej kariéry pilota Champ Car.
Dnes už štvornásobný šampión získal posledný titul o jedny preteky skôr v Austrálii, takže jeho posledné víťazstvo v Mexiku bolo pre 27-ročného Francúza iba čerešničkou na torte. Počas slávnostného vyhlásenia víťaza sezóny získal Bourdais bonus v hodnote 500.000 dolárov a ďalšie čestné miesto na významnom americkom pohári Vanderbilt Cup.
"Nepripravil som si žiadnú reč, pretože viem, že v tom nie som dobrý. Bolo to päť najlepších rokov môjho života," povedal stroho Bourdais po dekorovaní.
Teraz čaká Bourdaisa vytúžená cesta do F1, kde bude od budúceho roka hájiť farby tímu Scuderia Torro Rosso. Zároveň bude znamenať prestup tak trochu krst ohňom, pretože zatiaľ málokto predpokladá, ako sa prejaví jazdecký talent v kráľovskej triede medzi pretekárskou elitou...
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?