Predposledné preteky sezóny znamenali opäť víťazstvo pre francúzskeho rodáka, ktoré však nebolo natoľko dominantné, pretože Wilson bol veľmi silným súperom.
Sebastien Bourdais - N/H/L - 1.miesto: "Takže, musím povedať, že to bol celkom nadpriemerný deň. Viete, je to pravé zadosťučinenie pre ľudí v tíme McDonald's. Naša spolupráca začala v roku 2003 a všetky výsledky skutočne hovoria za všetko. Je to o to, ako sú títo chlapci dobrí. A dnes to predviedli opäť, keď sme šli do boxov tretí a vyšli sme prví. Od tejto chvíle to už bolo na mne. S Justinom som zvádzal dobré súboje, najmä keď sa dostal predomňa. Mám za sebou päť zábavných rokov, na ktoré určite nezabudnem."
Justin Wilson - RSPORTS - 2.miesto: "Na štarte sme mali niekoľko problémov. Zaradil som bez spojky. Všetko bolo v poriadku, pretože som mierne získal na pretočených kolesách. Keď som zaradil z prvého na druhý stupeň, skončil som na neutráli. Viacero chlapcov sa dostalo predomňa, z čoho som bol v tom čase frustrovaný. Viete, je to taká situácia, kedy musíte zostať v kľude a neurobiť žiadnu hlúposť. Myslím, že po prvej žltej fáze sme vedeli o troch ľudoch, ktorí mali rovnakú stratégiu, ako ja. Jazdil som tretí za Oriolom a Sebastienom. V tejto pozícii som jazdil celkom s kľudom a snažili sme sa akurát hľadať spôsob, kedy ušetriť palivo a kedy naopak zatlačiť. Po tom, čo Oriol narazil do steny v druhej zákrute som sa zameral an Sebastiena. Auto pracovalo skvele."
Bruno Junqueira - Dale Coyne Racing - 3.miesto: "Dnes sme mali celkom rušný deň. Bol som tretí za Sebastienom a Justinom. Moje auto sa vo warm-up chovalo veľmi dobre, oveľa lepšie, než v tréningu a v kvalifikácii, takže som bol spokojný. Ale dve hodiny pred pretekmi objavili moji mechanici na motore unikanie oleja, takže sme museli narýchlo vymeniť motor. Auto bolo pripravené iba dve minúty pred štartom do pretekov. Na štarte som nemohol ísť na plný plyn, takže som bol rád, že nikto do mňa zo zadu nenarazil. V obviklej chvíli som následne stlačil spojku a motor zhasol. Bezpečnostný tím odviedol pri mojom reštarte dobrú prácu, takže som mohol pokračovať v pretekoch s 57 sekundovou stratou na vedúcich jazdcov. Posledné troje preteky sme mali lepšie, čím nás dostali na lepšiu pozíciu v šampionáte. Tím dnes odviedol vynikajúcu prácu so stratégiou a zastávkami. Moje auto bolo veľmi dobré, veľmi rýchle a nie len dnes, počas celého víkendu. Veľmi sa teším.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?