Predposledné preteky sezóny znamenali opäť víťazstvo pre francúzskeho rodáka, ktoré však nebolo natoľko dominantné, pretože Wilson bol veľmi silným súperom.
Sebastien Bourdais - N/H/L - 1.miesto: "Takže, musím povedať, že to bol celkom nadpriemerný deň. Viete, je to pravé zadosťučinenie pre ľudí v tíme McDonald's. Naša spolupráca začala v roku 2003 a všetky výsledky skutočne hovoria za všetko. Je to o to, ako sú títo chlapci dobrí. A dnes to predviedli opäť, keď sme šli do boxov tretí a vyšli sme prví. Od tejto chvíle to už bolo na mne. S Justinom som zvádzal dobré súboje, najmä keď sa dostal predomňa. Mám za sebou päť zábavných rokov, na ktoré určite nezabudnem."
Justin Wilson - RSPORTS - 2.miesto: "Na štarte sme mali niekoľko problémov. Zaradil som bez spojky. Všetko bolo v poriadku, pretože som mierne získal na pretočených kolesách. Keď som zaradil z prvého na druhý stupeň, skončil som na neutráli. Viacero chlapcov sa dostalo predomňa, z čoho som bol v tom čase frustrovaný. Viete, je to taká situácia, kedy musíte zostať v kľude a neurobiť žiadnu hlúposť. Myslím, že po prvej žltej fáze sme vedeli o troch ľudoch, ktorí mali rovnakú stratégiu, ako ja. Jazdil som tretí za Oriolom a Sebastienom. V tejto pozícii som jazdil celkom s kľudom a snažili sme sa akurát hľadať spôsob, kedy ušetriť palivo a kedy naopak zatlačiť. Po tom, čo Oriol narazil do steny v druhej zákrute som sa zameral an Sebastiena. Auto pracovalo skvele."
Bruno Junqueira - Dale Coyne Racing - 3.miesto: "Dnes sme mali celkom rušný deň. Bol som tretí za Sebastienom a Justinom. Moje auto sa vo warm-up chovalo veľmi dobre, oveľa lepšie, než v tréningu a v kvalifikácii, takže som bol spokojný. Ale dve hodiny pred pretekmi objavili moji mechanici na motore unikanie oleja, takže sme museli narýchlo vymeniť motor. Auto bolo pripravené iba dve minúty pred štartom do pretekov. Na štarte som nemohol ísť na plný plyn, takže som bol rád, že nikto do mňa zo zadu nenarazil. V obviklej chvíli som následne stlačil spojku a motor zhasol. Bezpečnostný tím odviedol pri mojom reštarte dobrú prácu, takže som mohol pokračovať v pretekoch s 57 sekundovou stratou na vedúcich jazdcov. Posledné troje preteky sme mali lepšie, čím nás dostali na lepšiu pozíciu v šampionáte. Tím dnes odviedol vynikajúcu prácu so stratégiou a zastávkami. Moje auto bolo veľmi dobré, veľmi rýchle a nie len dnes, počas celého víkendu. Veľmi sa teším.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?