SURFERS PARADISE - KVALIFIKÁCIA + POSTAVENIE NA ŠTARTE: Pilot tímu Australia si dnes odnáša viacero triumfov, aj keď o ten zajtrajší cennejší ešte bude musieť bojovať.
Štvrté pole position v sezóne a druhé za sebou na domácej trati v Austrálii. Taká je bilancia rodáka z neďalekého Toowooba Willa Powera. Svoj potenciál preukázal už v oboch dnešných trénigoch a naplno ho rozvinul v poslednom boji o pole position. Okrem toho, že sa do zajtrajších pretekov postaví na nejlepšiu pozíciu a dostáva jeden majstrovský bod, zaznamenal dnes svojim časom rekord trate. Ten do dnešného držal na svojom konte Cristiano da Matta z roku 2002.
Výborný výsledok sa dnes podaril Paulovi Tracymu s druhým najrýchlejším časom, avšak na štarte bude stáť až v druhej rade spoločne so Sebastienom Bourdaisom, pretože druhú štartovnú pozíciu si už včera zabezpečil Oriol Servia. Justin Wilson štaruje až z tretej rady. Je preto veľmi málo pravdepodobné, že by zajtra dokázal v pretekoch oddialiť štvrtú korunováciu Bourdaisa v Champ Car.
Priebeh druhého kola kvalifikácie bol oveľa kľudnejší, než včera a jediným, kto sa postaral o prerušenie bola Katherine Legge, keď jej zhasol motor a zostala stáť na trati.
Foto: Champ Car World Series
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?