SURFERS PARADISE - KVALIFIKÁCIA: Šance na prvý kvalifikačný bod sa u Bourdaisa rozplynuli v prvej zákrute a z dnešného prvenstva sa po prestupe tešil pilot tímu PKV Racing.
Prvotné predpovede na možný dážď pri pobreží Austrálie sa našťastie nepotvrdili a nad okruhom zatiaľ panovalo slnečné počasie. Takmer v úvode sa okrem iných vybrali na trať aj jediní dvaja kandidáti na titul Sebastien Bourdais a Justin Wilson.
U francúzskeho rodáka je zvykom vyťahovať esá z rukávov v pravý čas, čo okamžite dokazoval najlepšími časmi na kolo. Snaha o udržanie pozície sa však v 12. minúte kvalifikácie skončila haváriou v prvej zákrute. Z rozbitého monopostu vyliezol v poriadku, ale postupné zlepšovanie jeho súperov ho zaradilo až na ôsme miesto. Reputáciu si tak bude môcť napraviť až zajtra.
Krátko pred záverom sa Alex Tagliani rovnako, ako Bourdais postaral pre haváriu o druhé prerušenie kvalifikácie.
Až záverečná minúta rozhodla o provizórnom pole position pre Oriola Serviu, čím má bez ohľadu na zajtrajší výsledok isté postavenie v prvej rade. Druhé miesto dnes patrilo domácemu miláčikovi Will Powerovi, ktorého nasledoval s polsekundovým odstupom Justin Wilson.
Foto: Forsythe Championship Racing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?