Francúzsky rodák je na najlepšej ceste k zisku štvrtého titulu v poradí a Surfer Paradise je miesto, kde to už môže osláviť. Pre americký motoršport by to znamenalo nový rekord.
Zverenec tímu Newman/Haas/Lanigan už o niekoľko hodín zasadne do žltočerveného monopostu, aby v prvom tréningu vyskúšal mestskú trať pri pobreží Austrálie. Okrem samotnej prípravy vrie u Sebastiena Bourdaisa myšlienka o možnom titule práve na tejto trati. Predpoklady sú viac než vysoké, pretože jediný, kto ešte môže teoreticky zaútočiť je Justin Wilson.
58 bodový nádskok Bourdaisa je však viac, než istým predpokladom k štvrtému zisku titulu šampióna v seriáli Champ Car, pretože mu stačí v predposledných pretekoch sezóny skončiť na lepšom, ako pätnástom mieste za predpokladu, že by Justin Wilson získal počas víkendu maximum možných bodov.
Pre Ameriku to zároveň znamená obrovskú senzáciu. V žiadnom zo zámorských motoršportových seriálov sa nestalo, aby mal vo svojich štatistikách niekoho, kto by za sebou obhájil toľko titulov. Okrem toho sa podobná situácia neudiala za posledných dvadsať rokov ani u mimo motoristických športových disciplín ako NHL a NBA.
Sebastien Bourdais napriek veľkému esu v rukáve nelieta vo výšinách: "Tím McDonald's má samozrejme za sebou viacero dobrých pretekov, ale v Surfers Paradise sa nie vždy darilo. Vyhrali sme jedenkrát v roku 2005, ale minulý rok to bola katastrofa. Ale keď to zoberiem historicky, ako tím sme veľmi rýchli a cítim sa tu dobre, takže sa teším na pekný slnečný víkend v Surfers Paradise."
Foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?