BRNO - 1. ZÁVOD; Dnešní první závod na brněnském okruhu vyšel nejlépe Novému Zélandu. Jižní Afrika nevyužila pole position a skončila čtvrtá. Český tým vyšel bodově v úvodním domácím závodě naprázdno.
Při letmém startu pilot Jižní Afriky Zaugg neproměnil nejlepší pozici na startovním roštu ve vedení a prohrál souboj o první zatáčku nejen s Reidem z Nového Zélandu, ale i s vozy Velké Británie a Irska. Kerr (Británie) a Carroll (Irsko) spolu bojovali v úvodu prvního kola bok po boku, aby z duelu vyšel vítězně Kerr.
Vůz Nového Zélandu byl však k nedostižení a Reid zvyšoval svůj náskok v úvodu závodu o půl vteřiny každým kolem, aby získal pro svoji zem letošní první vítězství. Británie dokončila závod druhá před Irskem a Jižní Afrikou.
O páté místo spolu svedli souboj Holandsko a Francie, přičemž Lapierre startoval až desátý, ale přes Bleekemolena se již Francouzovi dostat nepodařilo.
O sedmou pozici byl sveden podobný duel mezi Německem a Švýcarskem. Přestože byl Jani rychlejší, Vietorise se mu předjet nepodařilo.
Portugalsko získalo dva body za deváté místo a Cheng vybojoval v souboji s Jimenezem z Brazílie jeden bod pro Čínu. Pilot českého vozu Erik Janiš v podzimním slunci zázrak přihlížejícím divákům nepřichystal a cílovou čáru protnul jako třetí ve skupině s USA (Rice) a Malajsií (Yoong), která bojovala o šestnácté místo.
1. Jonny Reid / Nový Zéland 18:11.609 2. Robbie Kerr / Velká Británie +5.952 3. Adam Carroll / Irsko + 8.824 4. Adrian Zaugg / Jižní Afrika + 10.269 5. Jeroen Bleekemolen / Holandsko +11.561 6. Nicolas Lapierre / Francie +11.803 7. Christian Vietoris / Německo +13.200 8. Neel Jani / Švýcarsko +13.447 9. Joao Urbano / Portugalsko +18.570 10. Cheng Cong Fu / Číny +18.801 11. Sergio Jimenez / Brazílie +22.172 12. James Hinchcliffe / Kanada +23.996 13. Michel Jourdain Jr / Mexiko +24.927 14. Enrico Toccacelo / Itálie +25.922 15. Adam Khan / Pákistán +28.763 16. Buddy Rice / USA +31.076 17. Alex Yoong / Malajsie +33.661 18. Erik Janis / Česká republika +34.715 19. Satrio Hermanto / Indonésie +48.189 20. Khalil Beschir / Libanon +49.830 21. Narain Karthikeyan / Indie +1:37.816 22. Ian Dyk / Austrálie +7 kol
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?