Češi si prošli náročnou kvalifikací

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski
Jozef Smrtník 13. října 2007 23:53
Sdílej:

Český tým se v kvalifikaci potýkal s novými pneumatikami a Erik Janiš se kvalifikoval do 11. řady sprintu a deváté řady hlavního závodu.

Čtyři kvalifikační segmenty rozhodly o postavení na startu obou zítřejších závodů. Lepší z prvních dvou jízd určila pořadí sprintu, další dvě jízdy pak rozhodly o seřazení na roštu hlavního závodu.

Český tým do kvalifikace nastoupil se stejným nastavením, s jakým dokončil poslední trénink, ale s nasazením nových pneumatik se rozhodilo vyvážení vozu. Erik zajel při první jízdě 17. čas, ale ve druhé se na jetých pneu už nedokázal zlepšit a do sprintu tak vyrazí z 21. místa.

Tým se rozhodnul před dalšími dvěma jízdami provést změny v nastavení, aby vylepšil vyvážení na nových pneumatikách, jelikož Erik měl pro poslední dvě jízdy k dispozici dvě nové sady. Změny pomohly a Erik si zajel nejlepší kolo víkendu 1:46,926, což byl sedmý čas třetí kvalifikace. V poslední jízdě se snažil o další zlepšení, ale v první zatáčce dostal smyk. Při zlepšení ostatních klesnul na 17. místo.

Erik Janiš: „Jsem zklamaný. Po posledním tréninku jsem byl s vozem spokojený, ale v kvalifikaci z nějakých důvodů nefungoval. Jakmile jsme na něj nasadili nové pneumatiky, měli jsme stejný problém jako včera, vůz byl hodně přetáčivý. Vlastně jsem si myslel, že při druhé jízdě na jetých pneu budu rychlejší. Pro třetí jízdu jsme změnili nastavení a vůz byl o hodně lepší. V poslední jízdě jsem se snažil ještě zlepšit, ale byl jsem v první zatáčce moc rychlý a dostal smyk. Je to škoda, ale musel jsem se pokusit o zlepšení. Věděl jsem, že to pro mě bude těžký víkend, protože mám s tímto vozem stále málo najeto. Nicméně v závodech se může stát cokoliv a můžu slíbit, že budu tvrdě bojovat.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Musíme být realisty. Erik má talent, ale nikdo nemůže čekat, že přeskočí z Octávie do A1GP a bude okamžitě vpředu. Ve druhé polovině sezony by se měl zlepšovat, to už bude znát vůz lépe. Samozřejmě, že bychom v domácím závodu chtěli lepší výsledek. Tomáš by si při svých zkušenostech vedl lépe, ale není úplně v pořádku. Vím, že Erik je teď zklamaný a je to pro něj namáhavý víkend, ale jsem si jistý, že to zvládne a v budoucnu bude díky těmto zkušenostem ještě silnější.“

Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.