Český tým se v kvalifikaci potýkal s novými pneumatikami a Erik Janiš se kvalifikoval do 11. řady sprintu a deváté řady hlavního závodu.
Čtyři kvalifikační segmenty rozhodly o postavení na startu obou zítřejších závodů. Lepší z prvních dvou jízd určila pořadí sprintu, další dvě jízdy pak rozhodly o seřazení na roštu hlavního závodu.
Český tým do kvalifikace nastoupil se stejným nastavením, s jakým dokončil poslední trénink, ale s nasazením nových pneumatik se rozhodilo vyvážení vozu. Erik zajel při první jízdě 17. čas, ale ve druhé se na jetých pneu už nedokázal zlepšit a do sprintu tak vyrazí z 21. místa.
Tým se rozhodnul před dalšími dvěma jízdami provést změny v nastavení, aby vylepšil vyvážení na nových pneumatikách, jelikož Erik měl pro poslední dvě jízdy k dispozici dvě nové sady. Změny pomohly a Erik si zajel nejlepší kolo víkendu 1:46,926, což byl sedmý čas třetí kvalifikace. V poslední jízdě se snažil o další zlepšení, ale v první zatáčce dostal smyk. Při zlepšení ostatních klesnul na 17. místo.
Erik Janiš: „Jsem zklamaný. Po posledním tréninku jsem byl s vozem spokojený, ale v kvalifikaci z nějakých důvodů nefungoval. Jakmile jsme na něj nasadili nové pneumatiky, měli jsme stejný problém jako včera, vůz byl hodně přetáčivý. Vlastně jsem si myslel, že při druhé jízdě na jetých pneu budu rychlejší. Pro třetí jízdu jsme změnili nastavení a vůz byl o hodně lepší. V poslední jízdě jsem se snažil ještě zlepšit, ale byl jsem v první zatáčce moc rychlý a dostal smyk. Je to škoda, ale musel jsem se pokusit o zlepšení. Věděl jsem, že to pro mě bude těžký víkend, protože mám s tímto vozem stále málo najeto. Nicméně v závodech se může stát cokoliv a můžu slíbit, že budu tvrdě bojovat.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Musíme být realisty. Erik má talent, ale nikdo nemůže čekat, že přeskočí z Octávie do A1GP a bude okamžitě vpředu. Ve druhé polovině sezony by se měl zlepšovat, to už bude znát vůz lépe. Samozřejmě, že bychom v domácím závodu chtěli lepší výsledek. Tomáš by si při svých zkušenostech vedl lépe, ale není úplně v pořádku. Vím, že Erik je teď zklamaný a je to pro něj namáhavý víkend, ale jsem si jistý, že to zvládne a v budoucnu bude díky těmto zkušenostem ještě silnější.“
Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?