Český tým se v kvalifikaci potýkal s novými pneumatikami a Erik Janiš se kvalifikoval do 11. řady sprintu a deváté řady hlavního závodu.
Čtyři kvalifikační segmenty rozhodly o postavení na startu obou zítřejších závodů. Lepší z prvních dvou jízd určila pořadí sprintu, další dvě jízdy pak rozhodly o seřazení na roštu hlavního závodu.
Český tým do kvalifikace nastoupil se stejným nastavením, s jakým dokončil poslední trénink, ale s nasazením nových pneumatik se rozhodilo vyvážení vozu. Erik zajel při první jízdě 17. čas, ale ve druhé se na jetých pneu už nedokázal zlepšit a do sprintu tak vyrazí z 21. místa.
Tým se rozhodnul před dalšími dvěma jízdami provést změny v nastavení, aby vylepšil vyvážení na nových pneumatikách, jelikož Erik měl pro poslední dvě jízdy k dispozici dvě nové sady. Změny pomohly a Erik si zajel nejlepší kolo víkendu 1:46,926, což byl sedmý čas třetí kvalifikace. V poslední jízdě se snažil o další zlepšení, ale v první zatáčce dostal smyk. Při zlepšení ostatních klesnul na 17. místo.
Erik Janiš: „Jsem zklamaný. Po posledním tréninku jsem byl s vozem spokojený, ale v kvalifikaci z nějakých důvodů nefungoval. Jakmile jsme na něj nasadili nové pneumatiky, měli jsme stejný problém jako včera, vůz byl hodně přetáčivý. Vlastně jsem si myslel, že při druhé jízdě na jetých pneu budu rychlejší. Pro třetí jízdu jsme změnili nastavení a vůz byl o hodně lepší. V poslední jízdě jsem se snažil ještě zlepšit, ale byl jsem v první zatáčce moc rychlý a dostal smyk. Je to škoda, ale musel jsem se pokusit o zlepšení. Věděl jsem, že to pro mě bude těžký víkend, protože mám s tímto vozem stále málo najeto. Nicméně v závodech se může stát cokoliv a můžu slíbit, že budu tvrdě bojovat.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Musíme být realisty. Erik má talent, ale nikdo nemůže čekat, že přeskočí z Octávie do A1GP a bude okamžitě vpředu. Ve druhé polovině sezony by se měl zlepšovat, to už bude znát vůz lépe. Samozřejmě, že bychom v domácím závodu chtěli lepší výsledek. Tomáš by si při svých zkušenostech vedl lépe, ale není úplně v pořádku. Vím, že Erik je teď zklamaný a je to pro něj namáhavý víkend, ale jsem si jistý, že to zvládne a v budoucnu bude díky těmto zkušenostem ještě silnější.“
Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.