O týždeň nás čakajú predposledné preteky aktuálnej sezóny na austrálskom pobrežnom okruhu. Priblížme si, čo obnáša príprava na takéto podujatie zo strany jediného dodávateľa pneumatík.
4,498 kilometrový okruh sa chystá na ďalšie preteky šampionátu Champ Car, kde budú mať piloti na dosiahnutie čo najlepšieho výsledku jednu hodinu a štyridsaťpäť minút. Členovia jednotlivých tímov však nie sú jediní, kto má v príprave plné ruky práce.
Nemenej dôležitá príprava musí prebiehať aj u jediného dodávateľa pneumatík Bridgestone, ktorý musí do Austrálie priviezť takéto minimálne množstvo: - Hlavné pneumatiky (čierne označenie) - suché podmienky - 554 ks - pre každé auto 7 sád - Alternatívne (značené červeným pruhom) - suché podmienky - 166 ks - pre každé auto 2 sady - Mokré pneumatiky (drážkovaný povrch) - 340 ks - pre každé auto 4 sady
Pravidlá prikazujú jazdcom počas pretekov za sucha použiť minimálne jednu sadu hlavných a jednu sadu alternatívnych pneumatík, ktoré majú oproti hlavným pre konkrétny okruh podobnú konštrukciu, avšak rozdiel je v použitej gume, ktorá je mäkšia. To spôsobuje lepšiu priľnavosť v zákrutách a tak aj dosiahnutie vyššej rýchlosti na úkor menšej životnosti. Preto sa im hovorí aj "rýchle pneumatiky" a pre diváka sú ľahko rozoznateľné červeným pruhom na boku.
Bridgestone pre Austráliu použije zo svojej "zbierky" strednú priľnavosť hlavných pneumatík určených pre mestskú trať a pochopiteľne vyššiu priľnavosť pre alternatívne pneumatiky. Hlavné pneumatiky sú špecifické iba pre túto trať, avšak typ alternatívnych pneumatík poslúžil aj v Las Vegas, Long Beach, Houstone, Toronte a San Jose. Z kategórie mokrých pneumatík využije výrobca rovnakú špecifikáciu, ktorá bola použitá v Surfers Paradise aj minulý rok, to znamená mäkšiu zmes určenú práve pre podmienky uzavretej cestnej komunikácie.
Foto: Champ Car World Series
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?