Dvacetiletý Erik Janiš dostal důvěru a bude jediným jezdcem reprezentujícím Českou republiku ve víkendovém závodu A1GP v Brně. Český mladík byl v jízdách nováčků sedmý, ve volném tréninku mu patřil 14. čas.
Program závodního víkendu A1GP jako obvykle začaly jízdy nováčků. Český tým jim věnoval větší pozornost než obvykle, protože stále nebylo rozhodnuto, který jezdec pojede závody.
Erik Janiš zajel pátý čas v první ze dvou pětadvacetiminutových tréninků, ve druhém byl 12. Celkem si připsal na své konto 19. kol a v součtu časů obou jízd mu patřila sedmá příčka. Antonín Charouz, šéf českého týmu následně rozhodnul, že Erik pojede i zbývající program víkendu. Tomáše Engeho stále pobolívá levý loket, následek nehody v St. Petersburgu v závodu ALMS, s týmem zůstane i po zbytek víkendu, jelikož není pochyb, že jeho zkušenosti pomohou při nastavování vozu a může poradit také ohledně řízení.
Odpolední hodinový volný trénink neproběhnul podle plánu, jelikož český vůz nefungoval, jak se očekávalo. Tým zkoušel několik změn s cílem zlepšit jeho jízdní vlastnosti, ale ačkoliv Erik se zlepšil na 14. místo, v týmu panuje jednotný názor, že se dá technika zlepšit ještě více.
Již první den se diváci v Brně mohli těšit z bohatého programu, který jim nejen umožní nahlédnout do zákulisí, ale také si zasoutěžit. Populární soutěž v rychlosti výměny kola se koná v paddocku a již v polovině prvního dne se časy nejlepších blížily deseti sekund. Jen pár metrů vedle pro změnu stojí věrná replika pracovišť týmů, kde kromě mnoha obrazovek jsou i sluchátka, ve který lze slyšet komunikaci domácího týmu. Samotné prostředí závodů budí vždy pozornost, o ještě větší atraktivitu se zítra postarají nádherné dívky, 25 krasavic čeká o víkendu klání o nejkrásnější dívku A1GP v Brně.
Erik Janiš: „Dnešní den přinesl smíšené pocity. Na začátku to bylo docela dobré, ale z nějakých důvodů jsme se potom trápili. Musíme se teď podívat na data a pokusit se najít cestu vpřed. Chladné počasí nepředstavuje problém, pneumatiky jsou zahřáté dečkami, větší obavy jsem měl z deště, protože proměnlivé počasí je to poslední, co potřebujeme. Jsem rád, že jsem dostal šanci reprezentovat při tak prestižním domácím závodě. Je skvělé, že jsou tady Tomáš s Jarkem. Pořád se učím a oni mohou pomoci s radami ohledně nastavení i jízdy.“
Tomáš Enge: „Jsem přesvědčený, že Erik odvede dobrou práci. Vůz zná lépe než před 14 dny v Zandvoortu a okruh v Brně zná stejně dobře jako já. Pochopitelně mu budu držet palce. Erik, Jarek i já pracujeme jako tým, abychom získali v domácím závodu co nejlepší výsledek. Myslím, že pro mě je lepší, že nezávodím, protože můj loket pořád není stoprocentně v pořádku.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Rozhodli jsme se, že Erik pojede celý víkend. Kdyby byl Tomáš naprosto v pořádku, tak bychom se možná rozhodli jinak, ale museli jsme zvažovat všechny okolnosti. Dnešní tréninky jsem přímo na trati neviděl, protože jsem byl s bývalými šampiony F1 Emersonem Fittipaldim a Alanem Jonesem u pražského primátora Pavla Béma. Pokud jde o naši rychlost na trati, nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale je to jen první den a můžeme se zlepšit.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media + www.auto-news.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.