Dvacetiletý Erik Janiš dostal důvěru a bude jediným jezdcem reprezentujícím Českou republiku ve víkendovém závodu A1GP v Brně. Český mladík byl v jízdách nováčků sedmý, ve volném tréninku mu patřil 14. čas.
Program závodního víkendu A1GP jako obvykle začaly jízdy nováčků. Český tým jim věnoval větší pozornost než obvykle, protože stále nebylo rozhodnuto, který jezdec pojede závody.
Erik Janiš zajel pátý čas v první ze dvou pětadvacetiminutových tréninků, ve druhém byl 12. Celkem si připsal na své konto 19. kol a v součtu časů obou jízd mu patřila sedmá příčka. Antonín Charouz, šéf českého týmu následně rozhodnul, že Erik pojede i zbývající program víkendu. Tomáše Engeho stále pobolívá levý loket, následek nehody v St. Petersburgu v závodu ALMS, s týmem zůstane i po zbytek víkendu, jelikož není pochyb, že jeho zkušenosti pomohou při nastavování vozu a může poradit také ohledně řízení.
Odpolední hodinový volný trénink neproběhnul podle plánu, jelikož český vůz nefungoval, jak se očekávalo. Tým zkoušel několik změn s cílem zlepšit jeho jízdní vlastnosti, ale ačkoliv Erik se zlepšil na 14. místo, v týmu panuje jednotný názor, že se dá technika zlepšit ještě více.
Již první den se diváci v Brně mohli těšit z bohatého programu, který jim nejen umožní nahlédnout do zákulisí, ale také si zasoutěžit. Populární soutěž v rychlosti výměny kola se koná v paddocku a již v polovině prvního dne se časy nejlepších blížily deseti sekund. Jen pár metrů vedle pro změnu stojí věrná replika pracovišť týmů, kde kromě mnoha obrazovek jsou i sluchátka, ve který lze slyšet komunikaci domácího týmu. Samotné prostředí závodů budí vždy pozornost, o ještě větší atraktivitu se zítra postarají nádherné dívky, 25 krasavic čeká o víkendu klání o nejkrásnější dívku A1GP v Brně.
Erik Janiš: „Dnešní den přinesl smíšené pocity. Na začátku to bylo docela dobré, ale z nějakých důvodů jsme se potom trápili. Musíme se teď podívat na data a pokusit se najít cestu vpřed. Chladné počasí nepředstavuje problém, pneumatiky jsou zahřáté dečkami, větší obavy jsem měl z deště, protože proměnlivé počasí je to poslední, co potřebujeme. Jsem rád, že jsem dostal šanci reprezentovat při tak prestižním domácím závodě. Je skvělé, že jsou tady Tomáš s Jarkem. Pořád se učím a oni mohou pomoci s radami ohledně nastavení i jízdy.“
Tomáš Enge: „Jsem přesvědčený, že Erik odvede dobrou práci. Vůz zná lépe než před 14 dny v Zandvoortu a okruh v Brně zná stejně dobře jako já. Pochopitelně mu budu držet palce. Erik, Jarek i já pracujeme jako tým, abychom získali v domácím závodu co nejlepší výsledek. Myslím, že pro mě je lepší, že nezávodím, protože můj loket pořád není stoprocentně v pořádku.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Rozhodli jsme se, že Erik pojede celý víkend. Kdyby byl Tomáš naprosto v pořádku, tak bychom se možná rozhodli jinak, ale museli jsme zvažovat všechny okolnosti. Dnešní tréninky jsem přímo na trati neviděl, protože jsem byl s bývalými šampiony F1 Emersonem Fittipaldim a Alanem Jonesem u pražského primátora Pavla Béma. Pokud jde o naši rychlost na trati, nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale je to jen první den a můžeme se zlepšit.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media + www.auto-news.cz
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?