Dvacetiletý Erik Janiš dostal důvěru a bude jediným jezdcem reprezentujícím Českou republiku ve víkendovém závodu A1GP v Brně. Český mladík byl v jízdách nováčků sedmý, ve volném tréninku mu patřil 14. čas.
Program závodního víkendu A1GP jako obvykle začaly jízdy nováčků. Český tým jim věnoval větší pozornost než obvykle, protože stále nebylo rozhodnuto, který jezdec pojede závody.
Erik Janiš zajel pátý čas v první ze dvou pětadvacetiminutových tréninků, ve druhém byl 12. Celkem si připsal na své konto 19. kol a v součtu časů obou jízd mu patřila sedmá příčka. Antonín Charouz, šéf českého týmu následně rozhodnul, že Erik pojede i zbývající program víkendu. Tomáše Engeho stále pobolívá levý loket, následek nehody v St. Petersburgu v závodu ALMS, s týmem zůstane i po zbytek víkendu, jelikož není pochyb, že jeho zkušenosti pomohou při nastavování vozu a může poradit také ohledně řízení.
Odpolední hodinový volný trénink neproběhnul podle plánu, jelikož český vůz nefungoval, jak se očekávalo. Tým zkoušel několik změn s cílem zlepšit jeho jízdní vlastnosti, ale ačkoliv Erik se zlepšil na 14. místo, v týmu panuje jednotný názor, že se dá technika zlepšit ještě více.
Již první den se diváci v Brně mohli těšit z bohatého programu, který jim nejen umožní nahlédnout do zákulisí, ale také si zasoutěžit. Populární soutěž v rychlosti výměny kola se koná v paddocku a již v polovině prvního dne se časy nejlepších blížily deseti sekund. Jen pár metrů vedle pro změnu stojí věrná replika pracovišť týmů, kde kromě mnoha obrazovek jsou i sluchátka, ve který lze slyšet komunikaci domácího týmu. Samotné prostředí závodů budí vždy pozornost, o ještě větší atraktivitu se zítra postarají nádherné dívky, 25 krasavic čeká o víkendu klání o nejkrásnější dívku A1GP v Brně.
Erik Janiš: „Dnešní den přinesl smíšené pocity. Na začátku to bylo docela dobré, ale z nějakých důvodů jsme se potom trápili. Musíme se teď podívat na data a pokusit se najít cestu vpřed. Chladné počasí nepředstavuje problém, pneumatiky jsou zahřáté dečkami, větší obavy jsem měl z deště, protože proměnlivé počasí je to poslední, co potřebujeme. Jsem rád, že jsem dostal šanci reprezentovat při tak prestižním domácím závodě. Je skvělé, že jsou tady Tomáš s Jarkem. Pořád se učím a oni mohou pomoci s radami ohledně nastavení i jízdy.“
Tomáš Enge: „Jsem přesvědčený, že Erik odvede dobrou práci. Vůz zná lépe než před 14 dny v Zandvoortu a okruh v Brně zná stejně dobře jako já. Pochopitelně mu budu držet palce. Erik, Jarek i já pracujeme jako tým, abychom získali v domácím závodu co nejlepší výsledek. Myslím, že pro mě je lepší, že nezávodím, protože můj loket pořád není stoprocentně v pořádku.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Rozhodli jsme se, že Erik pojede celý víkend. Kdyby byl Tomáš naprosto v pořádku, tak bychom se možná rozhodli jinak, ale museli jsme zvažovat všechny okolnosti. Dnešní tréninky jsem přímo na trati neviděl, protože jsem byl s bývalými šampiony F1 Emersonem Fittipaldim a Alanem Jonesem u pražského primátora Pavla Béma. Pokud jde o naši rychlost na trati, nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale je to jen první den a můžeme se zlepšit.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media + www.auto-news.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?