BRNO - 1.TRÉNING: Motory pretekárskych špeciálov A1GP sa dnes opäť po roku rozburácali na prírodnom okruhu hlavného mesta Moravy. Prvenstvo v kategórii nováčikov patrilo Christianovi Vietorisovi.
Výkon nemeckého tímu je hneď v úvode víkendu prekvapivý, pretože Christian Vietoris sa na technicky náročnej trati nevyhol problémom s monopostom a preto musel posledných dvadsať minút pozerať na jazdiacich súperov už iba z pozície diváka. Svoj najlepší čas 1:48.841 zajazdil ešte pred vypadnutím.
Druhé miesto sa iba s tisícinovou stratou ušlo tímu Portugalska, kde pilotoval Joao Urbano, čím sa stáva jedným z favoritov úvodu víkendu. Tretí najlepší čas si na svoje konto pripísal Robert Wickens jazdiaci za tím Kanady.
Zrak verejnosti sa však rovnako, ako na favoritov opieral o jedinú ženu na trati jazdiacu vo farbách Švajčiarska. Natacha Gachnang pri svojej premiére podala vynikajúci výkon a zaradila sa na šieste miesto hneď pred český tím, ktorý zastupoval Erik Janiš.
Brno - výsledky 1.tréningu - nováčikovia:
Pozícia A1 Tím - Jazdec - Čas 1 Nemecko - Christian Vietoris - 1:48.841 2 Portugalsko - João Urbano - 1:48.842 3 Kanada - Robert Wickens - 1:49.037 4 Austrália - John Martin - 1:49.131 5 Írsko - Adam Carroll - 1:49.138 6 Švajčiarsko - Natacha Gachnang - 1:49.267 7 Česká Republika - Erik Janiš - 1:49.323 8 Indonézia - Satrio Hermanto - 1:49.461 9 USA - Charlie Kimball - 1:49.520 10 Brazília - Sérgio Jimenez - 1:49.641 11 Malajzia - Aaron Lim - 1:49.659 12 Francúzsko - Nicolas Prost - 1:49.908 13 Libanon - Khalil Beschir - 1:49.954 14 Južná Afrika - Wesleigh Orr - 1:50.291 15 holandsko - Arie Luyendyk Jr. - 1:50.840 16 Mexiko - Michel Jourdain Jr. - 1:51.222 17 Taliansko - Paolo Bossini - 1:51.738 18 India - Parthiva Sureshwaren - 1:51.885 19 Čína - Marchy Lee - 1:51.955
Foto: A1 Grand Prix Media
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?