BRNO - 1.TRÉNING: Motory pretekárskych špeciálov A1GP sa dnes opäť po roku rozburácali na prírodnom okruhu hlavného mesta Moravy. Prvenstvo v kategórii nováčikov patrilo Christianovi Vietorisovi.
Výkon nemeckého tímu je hneď v úvode víkendu prekvapivý, pretože Christian Vietoris sa na technicky náročnej trati nevyhol problémom s monopostom a preto musel posledných dvadsať minút pozerať na jazdiacich súperov už iba z pozície diváka. Svoj najlepší čas 1:48.841 zajazdil ešte pred vypadnutím.
Druhé miesto sa iba s tisícinovou stratou ušlo tímu Portugalska, kde pilotoval Joao Urbano, čím sa stáva jedným z favoritov úvodu víkendu. Tretí najlepší čas si na svoje konto pripísal Robert Wickens jazdiaci za tím Kanady.
Zrak verejnosti sa však rovnako, ako na favoritov opieral o jedinú ženu na trati jazdiacu vo farbách Švajčiarska. Natacha Gachnang pri svojej premiére podala vynikajúci výkon a zaradila sa na šieste miesto hneď pred český tím, ktorý zastupoval Erik Janiš.
Brno - výsledky 1.tréningu - nováčikovia:
Pozícia A1 Tím - Jazdec - Čas 1 Nemecko - Christian Vietoris - 1:48.841 2 Portugalsko - João Urbano - 1:48.842 3 Kanada - Robert Wickens - 1:49.037 4 Austrália - John Martin - 1:49.131 5 Írsko - Adam Carroll - 1:49.138 6 Švajčiarsko - Natacha Gachnang - 1:49.267 7 Česká Republika - Erik Janiš - 1:49.323 8 Indonézia - Satrio Hermanto - 1:49.461 9 USA - Charlie Kimball - 1:49.520 10 Brazília - Sérgio Jimenez - 1:49.641 11 Malajzia - Aaron Lim - 1:49.659 12 Francúzsko - Nicolas Prost - 1:49.908 13 Libanon - Khalil Beschir - 1:49.954 14 Južná Afrika - Wesleigh Orr - 1:50.291 15 holandsko - Arie Luyendyk Jr. - 1:50.840 16 Mexiko - Michel Jourdain Jr. - 1:51.222 17 Taliansko - Paolo Bossini - 1:51.738 18 India - Parthiva Sureshwaren - 1:51.885 19 Čína - Marchy Lee - 1:51.955
Foto: A1 Grand Prix Media
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?