BRNO - 1.TRÉNING: Motory pretekárskych špeciálov A1GP sa dnes opäť po roku rozburácali na prírodnom okruhu hlavného mesta Moravy. Prvenstvo v kategórii nováčikov patrilo Christianovi Vietorisovi.
Výkon nemeckého tímu je hneď v úvode víkendu prekvapivý, pretože Christian Vietoris sa na technicky náročnej trati nevyhol problémom s monopostom a preto musel posledných dvadsať minút pozerať na jazdiacich súperov už iba z pozície diváka. Svoj najlepší čas 1:48.841 zajazdil ešte pred vypadnutím.
Druhé miesto sa iba s tisícinovou stratou ušlo tímu Portugalska, kde pilotoval Joao Urbano, čím sa stáva jedným z favoritov úvodu víkendu. Tretí najlepší čas si na svoje konto pripísal Robert Wickens jazdiaci za tím Kanady.
Zrak verejnosti sa však rovnako, ako na favoritov opieral o jedinú ženu na trati jazdiacu vo farbách Švajčiarska. Natacha Gachnang pri svojej premiére podala vynikajúci výkon a zaradila sa na šieste miesto hneď pred český tím, ktorý zastupoval Erik Janiš.
Brno - výsledky 1.tréningu - nováčikovia:
Pozícia A1 Tím - Jazdec - Čas 1 Nemecko - Christian Vietoris - 1:48.841 2 Portugalsko - João Urbano - 1:48.842 3 Kanada - Robert Wickens - 1:49.037 4 Austrália - John Martin - 1:49.131 5 Írsko - Adam Carroll - 1:49.138 6 Švajčiarsko - Natacha Gachnang - 1:49.267 7 Česká Republika - Erik Janiš - 1:49.323 8 Indonézia - Satrio Hermanto - 1:49.461 9 USA - Charlie Kimball - 1:49.520 10 Brazília - Sérgio Jimenez - 1:49.641 11 Malajzia - Aaron Lim - 1:49.659 12 Francúzsko - Nicolas Prost - 1:49.908 13 Libanon - Khalil Beschir - 1:49.954 14 Južná Afrika - Wesleigh Orr - 1:50.291 15 holandsko - Arie Luyendyk Jr. - 1:50.840 16 Mexiko - Michel Jourdain Jr. - 1:51.222 17 Taliansko - Paolo Bossini - 1:51.738 18 India - Parthiva Sureshwaren - 1:51.885 19 Čína - Marchy Lee - 1:51.955
Foto: A1 Grand Prix Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?