V rámci víkendu A1GP určitě přijede řada legend světového motorsportu. Fanoušci budou moci potkat Alaina Prosta, Emersona Fittipaldiho, Alana Jonese, Johna Watsona, Jana Lammerse a také Johna Surteese. Čtyřnásobný šampion F1 bude možná navíc startovat se speciálem DTM v doprovodném podniku MMČR.
Čtyřnásobný šampion formule 1 Alain Prost zvažuje start v závodě Mezinárodního mistrovství České republiky, který se uskuteční 12.-14. října 2007 v Brně při formulovém šampionátu A1GP – Světovém poháru motorsportu. Francouzská legenda dostala nabídku od Antonína Charouze, promotéra podniku A1GP v Brně, šéfa české stáje a úřadujícího mistra MMČR. Alain Prost dnes v telefonickém rozhovoru za možnost poděkoval a sdělil, že se rozhodne do pondělí.
Pokud nabídku přijme, osedlá v Brně jeden ze dvou vozů pražského týmu AMG M3000 Mercedes. Buď kupé rhino’s Mercedes Benz CLK AMG DTM nebo čtyřdveřový speciál O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C. Hlavní důvod, proč se dnes nerozhodl, je jeho zdravotní stav. „Alain není po operaci nohy ještě zcela fit,“ říká Antonín Charouz. „Nicméně nápad ho hned zaujal.“
Vítěz 51 Grand Prix formule 1 přijede do Brna se svým synem Nicolasem, jenž se pro novou sezonu A1GP stal pilotem týmu Francie. S Antonínem Charouzem se dobře znají od roku 2001, kdy Tomáš Enge absolvoval v Prostově týmu tři Velké ceny F1. Dvaapadesátiletá legenda motorsportu má i zkušenosti s technikou DTM. Předloni se zúčastnil charitativního „Závodu legend“ na německé městské trati Norisring.
Jeho kolegy – soupeři byli Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell nebo Jody Scheckter, čili samí šampioni formule 1. Tenkrát okusil všechny tři značky mistrovství, tedy i tovární speciál Mercedes. Vozy s trojcípou hvězdou pro MMČR Divize 4, které se pro její stále stoupající úroveň začalo letos říkat „České DTM“, připravují technici společnosti Charouz Racing System.
Antonín Charouz: „Ta nabídka mě napadla okamžitě, když jsem se doslechl, že Alain Prost do Brna přijede. Nejprve jsme si psali e-maily a dnes i telefonovali. Jsme v kontaktu od roku 2001, kdy náš pilot Tomáš Enge v jeho týmu závodil ve formuli 1. Myslím, že pro české fanoušky by start takové legendy byla skutečnou lahůdkou. Mimochodem mám radost, že se proti loňské premiéře A1GP prodává na příští víkend podstatně více vstupenek. Teď jde „jen“o to, jestli Alainův start povolí lékaři.“
Zdroj: Tisková zpráva bpa.czElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?