Český tím dokončil v úvodnom podujatí sezóny v Zandvoorte oboje preteky a Erik Janiš dokázal ozdobiť svoj debut v A1GP prvým bodom v hlavných pretekoch. Okrem toho sa Erik stal jubilejným stým jazdcom, ktorý sa zúčastnil šampionátu národov.
Po sobotnom daždi sa celý nedeľný program odohral v suchých podmienkach. Pre divákov to bola príjemná zmena, ale Janišovi to moc nepomohlo, pretože na suchej trati jazdil prvýkrát až v šprinte. Napriek tomu postupne zrychloval. Do pretekov odštartoval 14. a cieľ preťal 15. v poradí.
Jeho poradie v cieli mu zabezpečilo to, že sa stal 100. jazdcom, ktorý v histórii A1GP preťal cieľovú čiaru. Pred pretekmi sa objavilo päť nových tvári a aktuálny počet pol v tom čase 97. Slabší výkon Janiša pred Brazilcom Sergio Jimenezom a Libanoncom Chrisom Alajajianom spôsobil jeho okruhle postavenie.
Na štarte do hlavných pretekov mal Janiš vďaka novým pravidlám veľmi dobré siedme miesto. Pred pevným štartom si nebol úplne istý, pretože tie mu v tréningu príliš nešli, ale napokon po zhasnutí svetiel udržal svoju pozíciu v prvej desiatke. Tvrdo bojoval najmä s autom Kanady a napriek nie príliš ideálnej druhej zastávke si s ním udržal kontakt. Okrem toho mu na chrbát dýchal Jimenez, ale svoje posledné bodované desiaté miesto si nenechal vziať.
Erik Janiš: "Som spokojný. Bolo to pre mňa ťažké, pretože po mokrých tréningoch a kvalifikácii sme jazdili prvýkrát na suchu, takže prvé kolá na hladkých pneumatikách som jazdil až v šprinte. Postupne som zrýchloval, ale naše auto malo menšie problémy s brzdami, ale aj tak som bojoval. Hlavné preteky boli neuveriteľné. Moje tréningové pevné štarty neboli príliš dobré, ale v pretekoch sa mi podaril zatiaľ najlepší rozjazd a bez havárie som udržal prvé kolo. Naša prvá zastávka bola dobrá, ale druhá bola hektická. Tvrdo som bojoval s Kanaďanom a na konci sa na mňa lepil Brazilec, ale strašne som chcel bodovať a jazdil som ako zbesilý. Chcel by som poďakovať Tomášovi (Engemu) a Jarkovi (Janišovi), obaja mi veľmi pomohli. Nešlo iba o nastavenie auta, ale takisto ma ukľudnili, alebo povzbudili podľa situácie. Je pekné, že som 100. jazdcom v histórii A1GP, ale mojim cieľom je prepisovať iné štatistiky."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Desiaté miesto a jeden bod môžeme považovať za dobrý výsledok vzhľadom k tomu, že išlo o Erikov prvý pretekársky víkend v A1GP. Musí postupovať krok za krokom a odviedol slušnú prácu. Dokončil oboje preteky a auto je celé. Pochopiteľne máme vyššie ambície, než 10. miesto, ale to chce čas. Erik určite zajazdí v Brne tréning nováčikov. Pokiaľ ide o domáce preteky, o ich obsadení rozhodneme neskôr. Bude záležať na tom, ako na tom bude ruka Tomáša Engeho. Tomáš má oveľa viac skúseností a doma bude na nás veľký tlak."
Zdroj+foto: BPA sport marketing, a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.