SEBRING TEST - 1.DEŇ: Posledná príprava pred záverečnými dvomi podujatiami sa rozbehla na okruhu v Kalifornii.
Dvojdňový posledný test vrámci sezóny sa musel pre nepriazeň počasia rozbehnúť v pondelok až v poobedných hodinách, kedy už bolo na trati možné pre usýchajúcu trať jazdiť. Z trinásťčlenného osadenstva sa na svojom obviklom mieste objavil francúzsky rodák Sebastien Bourdais, keď na takmer 2,7 kilometrovom okruhu zajazdil čas 52,15 s. Pre pilota tímu Newman/Haas/Lanigan to bola posledná možná príprava vrámci testov, pretože si vyčerpal maximálne pridelené množstvo najazdených kilometrov vrámci sezóny. Útorkový test tak bol bez jeho účasti.
So stratou iba troch stotín sekundy sa na druhom mieste v tabuľke objavil pilot tímu Dale Coyne Racing Bruno Junqueira. Tretie a štvrté miesto si vďaka rovnakému času podelili Oriol Servia a Alex Figge.
Tím Conquest Racing využil testy zároveň na overenie jazdeckých schopností nováčika Jamesa Winslowa. Avšak napriek tomu, že vedie austrálsky šampionát F3, neskúsenosť s monopostom Panoz DP01 ho zaradila až na koniec tabuľky.
Sebring test - neoficiálne výsledky - 24.9.2007:
1. Sebastien Bourdais - 52.15 s 2. Bruno Junqueira - 52.18 3. Oriol Servia - 52.31 4. Alex Figge - 52.31 5. Neel Jani - 52.38 6. Mario Dominguez - 52.41 7. Tristan Gommendy - 52.45 8. Will Power - 52.51 9. Simon Pagenaud - 52.52 10. Graham Rahal - 52.96 11. David Martinez - 52.97 12. Katherine Legge - 53.04 13. James Winslow - 55.66
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?