Nováčik šampionátu sa okrem samotnej jazdy v Silverstone venoval nácviku zastávok v boxoch.So svojim výkonom bol 19-ročný pretekár spokojný, pretože sa postupne zlepšoval nie len na trati, ale aj v boxoch. Cieľom druhého dňa je pre olomouckého rodáka skončiť v prvej desiatke.
Zatiaľ čo bol pred tromi týždňami v Anglicku s Erikom Janišom aj Jan Charouz, tentokrát to zostalo iba na ňom. Aj tentokrát má za svojho poradcu svojho staršieho brata Jarka Janiše, ktorý má s A1GP skúsenosti z minulej sezóny. Oproti rannému tréningu sa Erikov čas zlepšil o viac, než pol sekundy. Za najdôležitejšiu vec považuje skutočnosť, že sa naďalej zživa s formulou. Prvýkrát na nej jazdil v auguste a dnes najazdil 83 kôl. Celkovo dosiahol počas dňa 20.miesto.
Erik Janiš: "Tentokrát testujeme na kratšej verzii trate Silverstone, takže oproti úvodným jazdám pred tromi týždňami nemáme presné porovnanie. V našej formuli sa cítim stále lepšie, čo je pre mňa veľmi dôležité. Ešte to z mojej strany nie je stopercentné, avšak posun je celkom veľký. Doobeda som jazdil iba na starých pneumatikách. Technici mali prácu s nastavením prevodovky a so svetlou výškou. Bol som totiž zbytočne nízko a preto som na rovinkách strácal asi 11km/h. Poobede bolo všetko lepšie aj keď som stál dlho v boxoch. Z jedného z áut totiž vytiekol olej, takže sa čakalo, než dajú komisári trať do poriadku. Potom som na nových pneumatikách zajazdil čas, s ktorým som sa dlho držal v prvej desiatke. Nakoniec z toho bolo pätnáste miesto, čo beriem ako výzvu na zajtrajšok. Rád by som bol práve medzi desiatimi najlepšími. Dosť veľa času sme strávili nácvikom zastávok v boxoch. Najskôr mi to príliš nešlo, ale potom sa to zlepšilo. Už sa teším na zajtrajšok. Oproti augustovým testom má druhý deň iba doobedný program."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Erik je zatiaľ stále na začiatku, ale dúfam, že postupne príde zrýchlenie. Už som zvedavý na jeho zajtrajší výkon."
Zdroj + Foto: BPA sport marketing, a.s.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.