Nováčik šampionátu sa okrem samotnej jazdy v Silverstone venoval nácviku zastávok v boxoch.So svojim výkonom bol 19-ročný pretekár spokojný, pretože sa postupne zlepšoval nie len na trati, ale aj v boxoch. Cieľom druhého dňa je pre olomouckého rodáka skončiť v prvej desiatke.
Zatiaľ čo bol pred tromi týždňami v Anglicku s Erikom Janišom aj Jan Charouz, tentokrát to zostalo iba na ňom. Aj tentokrát má za svojho poradcu svojho staršieho brata Jarka Janiše, ktorý má s A1GP skúsenosti z minulej sezóny. Oproti rannému tréningu sa Erikov čas zlepšil o viac, než pol sekundy. Za najdôležitejšiu vec považuje skutočnosť, že sa naďalej zživa s formulou. Prvýkrát na nej jazdil v auguste a dnes najazdil 83 kôl. Celkovo dosiahol počas dňa 20.miesto.
Erik Janiš: "Tentokrát testujeme na kratšej verzii trate Silverstone, takže oproti úvodným jazdám pred tromi týždňami nemáme presné porovnanie. V našej formuli sa cítim stále lepšie, čo je pre mňa veľmi dôležité. Ešte to z mojej strany nie je stopercentné, avšak posun je celkom veľký. Doobeda som jazdil iba na starých pneumatikách. Technici mali prácu s nastavením prevodovky a so svetlou výškou. Bol som totiž zbytočne nízko a preto som na rovinkách strácal asi 11km/h. Poobede bolo všetko lepšie aj keď som stál dlho v boxoch. Z jedného z áut totiž vytiekol olej, takže sa čakalo, než dajú komisári trať do poriadku. Potom som na nových pneumatikách zajazdil čas, s ktorým som sa dlho držal v prvej desiatke. Nakoniec z toho bolo pätnáste miesto, čo beriem ako výzvu na zajtrajšok. Rád by som bol práve medzi desiatimi najlepšími. Dosť veľa času sme strávili nácvikom zastávok v boxoch. Najskôr mi to príliš nešlo, ale potom sa to zlepšilo. Už sa teším na zajtrajšok. Oproti augustovým testom má druhý deň iba doobedný program."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Erik je zatiaľ stále na začiatku, ale dúfam, že postupne príde zrýchlenie. Už som zvedavý na jeho zajtrajší výkon."
Zdroj + Foto: BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?