Nováčik šampionátu sa okrem samotnej jazdy v Silverstone venoval nácviku zastávok v boxoch.So svojim výkonom bol 19-ročný pretekár spokojný, pretože sa postupne zlepšoval nie len na trati, ale aj v boxoch. Cieľom druhého dňa je pre olomouckého rodáka skončiť v prvej desiatke.
Zatiaľ čo bol pred tromi týždňami v Anglicku s Erikom Janišom aj Jan Charouz, tentokrát to zostalo iba na ňom. Aj tentokrát má za svojho poradcu svojho staršieho brata Jarka Janiše, ktorý má s A1GP skúsenosti z minulej sezóny. Oproti rannému tréningu sa Erikov čas zlepšil o viac, než pol sekundy. Za najdôležitejšiu vec považuje skutočnosť, že sa naďalej zživa s formulou. Prvýkrát na nej jazdil v auguste a dnes najazdil 83 kôl. Celkovo dosiahol počas dňa 20.miesto.
Erik Janiš: "Tentokrát testujeme na kratšej verzii trate Silverstone, takže oproti úvodným jazdám pred tromi týždňami nemáme presné porovnanie. V našej formuli sa cítim stále lepšie, čo je pre mňa veľmi dôležité. Ešte to z mojej strany nie je stopercentné, avšak posun je celkom veľký. Doobeda som jazdil iba na starých pneumatikách. Technici mali prácu s nastavením prevodovky a so svetlou výškou. Bol som totiž zbytočne nízko a preto som na rovinkách strácal asi 11km/h. Poobede bolo všetko lepšie aj keď som stál dlho v boxoch. Z jedného z áut totiž vytiekol olej, takže sa čakalo, než dajú komisári trať do poriadku. Potom som na nových pneumatikách zajazdil čas, s ktorým som sa dlho držal v prvej desiatke. Nakoniec z toho bolo pätnáste miesto, čo beriem ako výzvu na zajtrajšok. Rád by som bol práve medzi desiatimi najlepšími. Dosť veľa času sme strávili nácvikom zastávok v boxoch. Najskôr mi to príliš nešlo, ale potom sa to zlepšilo. Už sa teším na zajtrajšok. Oproti augustovým testom má druhý deň iba doobedný program."
Antonín Charouz - šéf tímu:
Zdroj + Foto: BPA sport marketing, a.s.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.