Erik Janiš postupne vo formuli A1GP zrychluje

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 19. září 2007 08:57
Sdílej:

Nováčik šampionátu sa okrem samotnej jazdy v Silverstone venoval nácviku zastávok v boxoch.So svojim výkonom bol 19-ročný pretekár spokojný, pretože sa postupne zlepšoval nie len na trati, ale aj v boxoch. Cieľom druhého dňa je pre olomouckého rodáka skončiť v prvej desiatke.

Zatiaľ čo bol pred tromi týždňami v Anglicku s Erikom Janišom aj Jan Charouz, tentokrát to zostalo iba na ňom. Aj tentokrát má za svojho poradcu svojho staršieho brata Jarka Janiše, ktorý má s A1GP skúsenosti z minulej sezóny. Oproti rannému tréningu sa Erikov čas zlepšil o viac, než pol sekundy. Za najdôležitejšiu vec považuje skutočnosť, že sa naďalej zživa s formulou. Prvýkrát na nej jazdil v auguste a dnes najazdil 83 kôl. Celkovo dosiahol počas dňa 20.miesto.

Erik Janiš: "Tentokrát testujeme na kratšej verzii trate Silverstone, takže oproti úvodným jazdám pred tromi týždňami nemáme presné porovnanie. V našej formuli sa cítim stále lepšie, čo je pre mňa veľmi dôležité. Ešte to z mojej strany nie je stopercentné, avšak posun je celkom veľký. Doobeda som jazdil iba na starých pneumatikách. Technici mali prácu s nastavením prevodovky a so svetlou výškou. Bol som totiž zbytočne nízko a preto som na rovinkách strácal asi 11km/h. Poobede bolo všetko lepšie aj keď som stál dlho v boxoch. Z jedného z áut totiž vytiekol olej, takže sa čakalo, než dajú komisári trať do poriadku. Potom som na nových pneumatikách zajazdil čas, s ktorým som sa dlho držal v prvej desiatke. Nakoniec z toho bolo pätnáste miesto, čo beriem ako výzvu na zajtrajšok. Rád by som bol práve medzi desiatimi najlepšími. Dosť veľa času sme strávili nácvikom zastávok v boxoch. Najskôr mi to príliš nešlo, ale potom sa to zlepšilo. Už sa teším na zajtrajšok. Oproti augustovým testom má druhý deň iba doobedný program."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Erik je zatiaľ stále na začiatku, ale dúfam, že postupne príde zrýchlenie. Už som zvedavý na jeho zajtrajší výkon."

Zdroj + Foto: BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?