Dňa 28. a 29. augusta 2007 naplánovali organizátori šampionátu národov prvé oficiálne merané predsezónne testy.
Ako sme prednedávnom informovali, neskúsení piloti dostali netradične možnosť overiť vlastnosti monopostu A1GP na okruhu v Snettertone, avšak bez možnosti porovnať údaje, pretože testy prebiehali bez časomiery. Tejto príležitosti využili šiesti nováčikovia.
Test "bažantov" však tentokrát vystrieda ostrý predsezónny test na okruhu v Silverstone, ktorého sa môžu zúčastniť všetky tímy, ktoré sa pripravujú na premiéru v Holandskom Zantvoorte.
Šampionát národov je známy pre svoje neobviklé pravidlá veľkou fluktuáciou jazdcov v štartovnom poli. Pre lepšie zorientovanie zverejnili organizátori čiastočný zoznam pilotov, ktorí by sa mali zúčastniť spomínaných testov v Silverstone.
Zoznam pilotov počas testov v Silverstone 28. a 29.8.2007:
Austrália - 1.Ian Dyk, 2.John Martin, 3.Daniel Ricciardo Brazília - zatiaľ neznámy Kanada - zatiaľ neznámy Čína - 1.Congfu Cheng, 2.zatiaľ neznámy Česká Republika - 1.Erik Janiš, 2.Jan Charouz Francúzsko - zatiaľ neznámy Nemecko - 1.Christain Vietoris, 2.zatiaľ neznámy Veľká Británia - 1.Robbie Kerr, 2.Oliver Jarvis, 3.zatiaľ neznámy India - zatiaľ neznámy Indonézia - Satrio Hermanto Írsko - zatiaľ neznámy Taliansko - 1.Enrico Toccacelo, 2.Paolo Bossini, 3.Edoardo Piscopo Libanon - zatiaľ neznámy Malajzia - 1.Alex Yoong, 2.Fairuz Fauzy, 3.Aaron Lim Mexiko - zatiaľ neznámy Holandsko - 1.Jeroen Bleekemolen, 2.Arie Luyendyk ml. Nový Zéland - 1.Jonny Reid, 2.Brendon Hartley Pakistan - Adam Khan Portugalsko - zatiaľ neznámy Južná Afrika - zatiaľ neznámy Švajčiarsko - zatiaľ neznámy USA - zatiaľ neznámy
Foto: A1 Grand Prix Media
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?