EDMONTON - 1. KVALIFIKACE: Sebastian Bourdais, ostřílený jezdec seriálu Champ Car World Series nenechal soupeře dlouho na pochybách a ujistil je, že on první řadu na startu jen tak nedá.
Nejrychlejším časem 58,709s na trati v Edmontonu si francouzský jezdec zajistil postavení na startu pro nedělní závod v první řadě, plus si na své konto připsal další velmi důležitý mistrovský bod. Vedení šampionátu je totiž letos velmi vyrovnané a každý bod může sehrát ve finálním zúčtování důležitou roli.
Francouzům patřila první kvalifikace, když druhý nejrychlejší čas zajel Simon Pagenaud s vozem týmu Australia a třetí se umístil Graham Rahal s vozem Paula Newmana.
Čtvrtý čas Bruna Junqueiry je dobrý výsledek pro tým Dale Coyneho a pátý Will Power zase může hovořit po skvělém vkročení do víkendu o zklamání.
Pět minut po zahájení kvalifikace zaznamenal vážnější nehodu Tristan Gommendy s vozem PKV Racing, který narazil do zdi a musel být převezen do místní nemocnice na rentgen.
Vedoucí jezdec šampionátu Robert Doornbos s vozem týmu Minardi zajel až 10. nejrychlejší čas. Velkým zklamáním víkendu je zatím Paul Tracy, který se potýká od pátečního dopoledne s technickými problémy na svém voze.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.