EDMONTON - 1. KVALIFIKACE: Sebastian Bourdais, ostřílený jezdec seriálu Champ Car World Series nenechal soupeře dlouho na pochybách a ujistil je, že on první řadu na startu jen tak nedá.
Nejrychlejším časem 58,709s na trati v Edmontonu si francouzský jezdec zajistil postavení na startu pro nedělní závod v první řadě, plus si na své konto připsal další velmi důležitý mistrovský bod. Vedení šampionátu je totiž letos velmi vyrovnané a každý bod může sehrát ve finálním zúčtování důležitou roli.
Francouzům patřila první kvalifikace, když druhý nejrychlejší čas zajel Simon Pagenaud s vozem týmu Australia a třetí se umístil Graham Rahal s vozem Paula Newmana.
Čtvrtý čas Bruna Junqueiry je dobrý výsledek pro tým Dale Coyneho a pátý Will Power zase může hovořit po skvělém vkročení do víkendu o zklamání.
Pět minut po zahájení kvalifikace zaznamenal vážnější nehodu Tristan Gommendy s vozem PKV Racing, který narazil do zdi a musel být převezen do místní nemocnice na rentgen.
Vedoucí jezdec šampionátu Robert Doornbos s vozem týmu Minardi zajel až 10. nejrychlejší čas. Velkým zklamáním víkendu je zatím Paul Tracy, který se potýká od pátečního dopoledne s technickými problémy na svém voze.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?