EDMONTON - 1. KVALIFIKACE: Sebastian Bourdais, ostřílený jezdec seriálu Champ Car World Series nenechal soupeře dlouho na pochybách a ujistil je, že on první řadu na startu jen tak nedá.
Nejrychlejším časem 58,709s na trati v Edmontonu si francouzský jezdec zajistil postavení na startu pro nedělní závod v první řadě, plus si na své konto připsal další velmi důležitý mistrovský bod. Vedení šampionátu je totiž letos velmi vyrovnané a každý bod může sehrát ve finálním zúčtování důležitou roli.
Francouzům patřila první kvalifikace, když druhý nejrychlejší čas zajel Simon Pagenaud s vozem týmu Australia a třetí se umístil Graham Rahal s vozem Paula Newmana.
Čtvrtý čas Bruna Junqueiry je dobrý výsledek pro tým Dale Coyneho a pátý Will Power zase může hovořit po skvělém vkročení do víkendu o zklamání.
Pět minut po zahájení kvalifikace zaznamenal vážnější nehodu Tristan Gommendy s vozem PKV Racing, který narazil do zdi a musel být převezen do místní nemocnice na rentgen.
Vedoucí jezdec šampionátu Robert Doornbos s vozem týmu Minardi zajel až 10. nejrychlejší čas. Velkým zklamáním víkendu je zatím Paul Tracy, který se potýká od pátečního dopoledne s technickými problémy na svém voze.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.