Rozmary počasia priniesli víťazstvo Powerovi

Power, Will
Power, Will, foto: Walker Racing
Jozef Smrtník 8. července 2007 21:49
Sdílej:

TORONTO - PRETEKY: Taktika u jednotlivých tímoch nemala po polovici pretekov význam a výsledkom je výpadok favoritov a dojazd do cieľa iba ôsmich áut.

Sebastien Bourdais stojaci na pole position sa musel po prejazde prvou zákrutou rozlúčiť so svojou pozíciou v prospech Oriola Serviu. Zatiaľ čo sa pilot tímu Forsythe tešil zo svojho dočasného úspechu, jeho tímový kolega Paul Tracy sa po pár zákrutách postaral o prvú žltú fázu.

Po tlačenici na mestskom okruhu pripomínajúci miestami podmienky počas GP Monaka u Formuli 1 došlo k utrhnutiu krídla u jedného z jazdcov, ktoré sa zakliesnilo do predného krídla Tracyho. Veterán štartovného poľa veril, že sa "cudzie teleso" čoskoro oddelí, ale ovplyvnilo jeho aerodynamické chovanie tak, že po troch zákrutách vrazil pravou časťou do betónovej bariéry a vzniknutý chaos mal za následok hromadnú haváriu, po ktorej preteky predčasne skončili okrem Tracyho aj pre Figgeho, Legge, Gommendyho a Heylena.

Situácia si vyžiadala až dvojnásobný výjazd bezpečnostného auta pre nedostatočné očistenie trate. Napriek tomu si vedenie dokázal udržať Servia pred natesno jazdiacim Bourdaisom, Wilsonom, Junquerom a Powerom. Príchodom 35. kola sa však začala prvá séria zastávok, ktorú absolvovali aj dvaja lídri. Najskôr zašiel ku svojim mechanikom Oriol Servia, ale jeho zastávka bola až príliš dlhá, takže sa dalo očakávať, že Bourdais, ktorý zašiel k mechanikom o kolo neskôr sa dostane do vedenia.

V 40.kole sa nad okruh v Toronte zniesli prvé kvapky dažďa, ktorý začal páchať svoje zlo a spôsobil až päť prerušení pretekov. Okrem toho taktici tímov si trhali vlasy, pretože okrem viacerých žltých fáz museli rozmýšľať nad tým, aké pneumatiky počas zastávok v boxoch nasadiť svojim pilotom, pretože samotný dážď bol počas diania druhej polovice pretekov veľmi premenlivý a dochádzalo väčšinou k pokropeniu iba časti trate.

Najsôr skončil v bariére z pneumatík po vzájomnej kolízii Tagliani a Servia a o päť kôl neskôr havaroval Dan Clarke v 11. zákrute. V 53. kole si zlomil Graham Rahal tlmič a o päť kôl neskôr došlo k prvej vážnej zmene na čele pretekov, pretože rovnako, ako Dan Clarke, aj líder z úvodu pretekov vyskúšal tvrdosť bariéry v 11. zákrute.

Táto sitácia nahrala do kariet Justinovi Wilsonovi, ktorý sa posunul na druhé miesto za Sebastiena Bourdaisa. Chuť po víťazstve bola pre pilota tímu RSPORTS až príliš veľká a pri snahe o predbehnutie Bourdaisa s obhájcom titulu kolidoval a prepadol sa po následných hodinách až na dvanáste miesto.

Neohrozená jazda Bourdaisa netrvala večne, ale následná žltá fáza bola bohužiaľ venovaná jemu a Robertovi Doornbossovi. Will Power sa tak dostal do vedenia, ktoré mu nezobral ani posledný reštart pretekov a s malým odstupom vyhral pred Neel Janim a Justinom Wilsonom.

Ťažkou bilanciou pretkov je až sedemnásobný výjazd bezpečnostného auta, pričom do cieľa dorazilo iba osem jazdcov.

Foto: Walker Racing

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.