TORONTO - PRETEKY: Taktika u jednotlivých tímoch nemala po polovici pretekov význam a výsledkom je výpadok favoritov a dojazd do cieľa iba ôsmich áut.
Sebastien Bourdais stojaci na pole position sa musel po prejazde prvou zákrutou rozlúčiť so svojou pozíciou v prospech Oriola Serviu. Zatiaľ čo sa pilot tímu Forsythe tešil zo svojho dočasného úspechu, jeho tímový kolega Paul Tracy sa po pár zákrutách postaral o prvú žltú fázu.
Po tlačenici na mestskom okruhu pripomínajúci miestami podmienky počas GP Monaka u Formuli 1 došlo k utrhnutiu krídla u jedného z jazdcov, ktoré sa zakliesnilo do predného krídla Tracyho. Veterán štartovného poľa veril, že sa "cudzie teleso" čoskoro oddelí, ale ovplyvnilo jeho aerodynamické chovanie tak, že po troch zákrutách vrazil pravou časťou do betónovej bariéry a vzniknutý chaos mal za následok hromadnú haváriu, po ktorej preteky predčasne skončili okrem Tracyho aj pre Figgeho, Legge, Gommendyho a Heylena.
Situácia si vyžiadala až dvojnásobný výjazd bezpečnostného auta pre nedostatočné očistenie trate. Napriek tomu si vedenie dokázal udržať Servia pred natesno jazdiacim Bourdaisom, Wilsonom, Junquerom a Powerom. Príchodom 35. kola sa však začala prvá séria zastávok, ktorú absolvovali aj dvaja lídri. Najskôr zašiel ku svojim mechanikom Oriol Servia, ale jeho zastávka bola až príliš dlhá, takže sa dalo očakávať, že Bourdais, ktorý zašiel k mechanikom o kolo neskôr sa dostane do vedenia.
V 40.kole sa nad okruh v Toronte zniesli prvé kvapky dažďa, ktorý začal páchať svoje zlo a spôsobil až päť prerušení pretekov. Okrem toho taktici tímov si trhali vlasy, pretože okrem viacerých žltých fáz museli rozmýšľať nad tým, aké pneumatiky počas zastávok v boxoch nasadiť svojim pilotom, pretože samotný dážď bol počas diania druhej polovice pretekov veľmi premenlivý a dochádzalo väčšinou k pokropeniu iba časti trate.
Najsôr skončil v bariére z pneumatík po vzájomnej kolízii Tagliani a Servia a o päť kôl neskôr havaroval Dan Clarke v 11. zákrute. V 53. kole si zlomil Graham Rahal tlmič a o päť kôl neskôr došlo k prvej vážnej zmene na čele pretekov, pretože rovnako, ako Dan Clarke, aj líder z úvodu pretekov vyskúšal tvrdosť bariéry v 11. zákrute.
Táto sitácia nahrala do kariet Justinovi Wilsonovi, ktorý sa posunul na druhé miesto za Sebastiena Bourdaisa. Chuť po víťazstve bola pre pilota tímu RSPORTS až príliš veľká a pri snahe o predbehnutie Bourdaisa s obhájcom titulu kolidoval a prepadol sa po následných hodinách až na dvanáste miesto.
Neohrozená jazda Bourdaisa netrvala večne, ale následná žltá fáza bola bohužiaľ venovaná jemu a Robertovi Doornbossovi. Will Power sa tak dostal do vedenia, ktoré mu nezobral ani posledný reštart pretekov a s malým odstupom vyhral pred Neel Janim a Justinom Wilsonom.
Ťažkou bilanciou pretkov je až sedemnásobný výjazd bezpečnostného auta, pričom do cieľa dorazilo iba osem jazdcov.
Foto: Walker Racing
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.