CLEVELAND - PRETEKY: Letisková pristávacia dráha dnes bola svedkom toho, že aj pilot, ktorý patrí skôr k veteránom dokáže vyhrať v situácii, kedy by to iný dávno zabalil.
Na rýchlej a krátkej trati v Clevelande sa dnes netradične štartovalo systémom pevného štartu. Prvá obávaná zákruta, ktorá bola minulý rok takmer osudná Bourdaisovi pre nepríjemnú haváriu sa tentokrát zaobišla bez incidentu a svoje vedenie si z pole position obhájil práve Sebastien Bourdais, ktorého nasledoval Pagenaud, Power, Doornboss, Rahal, Tracy, Clarke a Wilson.
Hneď v druhom kole si o jedno miesto polepšil Justin Wilson a Will Power, ktorý v súboji o druhé miesto porazil tímového kolegu. O dve kolá neskôr bolo nutné prvýkrát využiť služieb bezpečnostného auta pre kolíziu Rahala a Tracyho. Obaja sa ocitli mimo trať a Tracy navyše prišiel o predné krídlo. Napriek tomu sa dostali ku svojim mechanikom. Samotný incident vyvolal Robert Doornboss postrčením Grahama Rahala, čo neušlo komisárom. Pôvodne komisári uvažovali o čiernej vlajke, ktorá znamená diskvalifikáciu, ale napokon Robert utržil iba trest prejazdu boxami.
Žltú fázu využili na zastávku v boxoch Gommendy, Dalziel a Heylen. Krátko na to sa preteky po opustení bezpečnostného auta rozbehli v plnom prúde, ale iba na jedno kolo. Prvá zákruta bola osudná opäť pre Paula Tracyho a Bruna Junqueiru. Po vzájomnom kontakte musel Tracy opäť do boxov pre už druhé nové krídlo. Pre Bruna znamenal incident hodiny a následný koniec. Na trati sa opäť objavilo bezpečnostné auto.
Keď už konečne utíchla atmosféra okolo jazdy za spomalovacím autom, svoje vedenie si po reštarte udržal Bourdais nasledovaný Powerom, Pagenaudom, Clarkom a Wilsonom. Príchodom 28. kola sa otvorila prvá séria zastávok v boxoch, ktorú využilo viacero pilotov vrátane čelných pozícií. O kolo neskôr zašiel k mechanikom Will Power a po výjazde sa zaradil pred Bourdaisa, čo znamenalo nového lídra pretekov.
V 36. kole muselo na trať opäť vybehnúť bezpečnostné auto pre nebezpečne vyzerajúcu kolíziu Heylena a Gommendyho. Napriek tomu, že na miesto vrakov dobehli zdravotníci, obaja napokon z monopostov odkráčali po svojich. Vedúci piloti si po reštarte udržali svoje pozície a napriek tomu, že mal Bourdais Powera na dostrel, neskôr hlásil tímu problémy s nedotáčavosťou a neskoršia plánovaná zastávka ho stála ďalšie miesto v prospech Grahama Rahala.
Odlišná núdzová taktika tímu Forsythe Racing spôsobila, že v 63 kole učinil Paul Tracy svoju poslednú plánovanú zastávku a po nej sa zaradil na tretie miesto za Powera a Bourdaisa. Krátko na to si pilot bezpečnostného auta opäť zajazdil pre odletený bočný kryt monopostu Oriola Serviu, ale najmä pre výlet mimo trať Dana Clarkeho a poruchu Sebastiana Bourdaisa, ktorý zostal stáť na trati mimo ideálnej stopy.
V dočasnom vedení sa držal Will Power nasledovaný Paulom Tracym, ale pre pilota tímu Australia bolo jasné, že svojich mechanikov ešte musí navštíviť. Stalo sa tak ešte počas jazdy bezpečnosného auta a po jeho opustení trate bol vo vedení Tracy nasledovaný Rahalom, Doornbossom, Janim a Powerom. Iba štyri kolá pred koncom navštívil mechanikov Graham Rahal, čím prišiel k pódiu okrem Doornbossa aj Neel Jani. Technika Willa Powera nevydržala do úplného konca a v spomalenom tempe musel Austrálčan prejsť cielom až na desiatom mieste.
Favorit pretekov Sebastien Bourdais tak po dnešku čerpá ďalšiu smolu z pretekov na okruhu v Clevelande a z víťazného vavrínu sa teší jeho úhlavný rival Tracy. Jeho tím dokázal nemožné, keď správne načasovanou taktikou dokázal zvrátiť istý osud poznačený dvomi kolíziami Tracyho s Rahalom a Junquerom z úvodu pretekov.
Foto: Forsythe Championship Racing
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.