Paul Tracy vyhráva napriek dvom kolíziam!

Tracy, Paul
Tracy, Paul, foto: Forsythe Championship Racing
Jozef Smrtník 24. června 2007 20:54
Sdílej:

CLEVELAND - PRETEKY: Letisková pristávacia dráha dnes bola svedkom toho, že aj pilot, ktorý patrí skôr k veteránom dokáže vyhrať v situácii, kedy by to iný dávno zabalil.

Na rýchlej a krátkej trati v Clevelande sa dnes netradične štartovalo systémom pevného štartu. Prvá obávaná zákruta, ktorá bola minulý rok takmer osudná Bourdaisovi pre nepríjemnú haváriu sa tentokrát zaobišla bez incidentu a svoje vedenie si z pole position obhájil práve Sebastien Bourdais, ktorého nasledoval Pagenaud, Power, Doornboss, Rahal, Tracy, Clarke a Wilson.

Hneď v druhom kole si o jedno miesto polepšil Justin Wilson a Will Power, ktorý v súboji o druhé miesto porazil tímového kolegu. O dve kolá neskôr bolo nutné prvýkrát využiť služieb bezpečnostného auta pre kolíziu Rahala a Tracyho. Obaja sa ocitli mimo trať a Tracy navyše prišiel o predné krídlo. Napriek tomu sa dostali ku svojim mechanikom. Samotný incident vyvolal Robert Doornboss postrčením Grahama Rahala, čo neušlo komisárom. Pôvodne komisári uvažovali o čiernej vlajke, ktorá znamená diskvalifikáciu, ale napokon Robert utržil iba trest prejazdu boxami.

Žltú fázu využili na zastávku v boxoch Gommendy, Dalziel a Heylen. Krátko na to sa preteky po opustení bezpečnostného auta rozbehli v plnom prúde, ale iba na jedno kolo. Prvá zákruta bola osudná opäť pre Paula Tracyho a Bruna Junqueiru. Po vzájomnom kontakte musel Tracy opäť do boxov pre už druhé nové krídlo. Pre Bruna znamenal incident hodiny a následný koniec. Na trati sa opäť objavilo bezpečnostné auto.

Keď už konečne utíchla atmosféra okolo jazdy za spomalovacím autom, svoje vedenie si po reštarte udržal Bourdais nasledovaný Powerom, Pagenaudom, Clarkom a Wilsonom. Príchodom 28. kola sa otvorila prvá séria zastávok v boxoch, ktorú využilo viacero pilotov vrátane čelných pozícií. O kolo neskôr zašiel k mechanikom Will Power a po výjazde sa zaradil pred Bourdaisa, čo znamenalo nového lídra pretekov.

V 36. kole muselo na trať opäť vybehnúť bezpečnostné auto pre nebezpečne vyzerajúcu kolíziu Heylena a Gommendyho. Napriek tomu, že na miesto vrakov dobehli zdravotníci, obaja napokon z monopostov odkráčali po svojich. Vedúci piloti si po reštarte udržali svoje pozície a napriek tomu, že mal Bourdais Powera na dostrel, neskôr hlásil tímu problémy s nedotáčavosťou a neskoršia plánovaná zastávka ho stála ďalšie miesto v prospech Grahama Rahala.

Odlišná núdzová taktika tímu Forsythe Racing spôsobila, že v 63 kole učinil Paul Tracy svoju poslednú plánovanú zastávku a po nej sa zaradil na tretie miesto za Powera a Bourdaisa. Krátko na to si pilot bezpečnostného auta opäť zajazdil pre odletený bočný kryt monopostu Oriola Serviu, ale najmä pre výlet mimo trať Dana Clarkeho a poruchu Sebastiana Bourdaisa, ktorý zostal stáť na trati mimo ideálnej stopy.

V dočasnom vedení sa držal Will Power nasledovaný Paulom Tracym, ale pre pilota tímu Australia bolo jasné, že svojich mechanikov ešte musí navštíviť. Stalo sa tak ešte počas jazdy bezpečnosného auta a po jeho opustení trate bol vo vedení Tracy nasledovaný Rahalom, Doornbossom, Janim a Powerom. Iba štyri kolá pred koncom navštívil mechanikov Graham Rahal, čím prišiel k pódiu okrem Doornbossa aj Neel Jani. Technika Willa Powera nevydržala do úplného konca a v spomalenom tempe musel Austrálčan prejsť cielom až na desiatom mieste.

Favorit pretekov Sebastien Bourdais tak po dnešku čerpá ďalšiu smolu z pretekov na okruhu v Clevelande a z víťazného vavrínu sa teší jeho úhlavný rival Tracy. Jeho tím dokázal nemožné, keď správne načasovanou taktikou dokázal zvrátiť istý osud poznačený dvomi kolíziami Tracyho s Rahalom a Junquerom z úvodu pretekov.

Foto: Forsythe Championship Racing

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?