CLEVELAND - PRETEKY: Letisková pristávacia dráha dnes bola svedkom toho, že aj pilot, ktorý patrí skôr k veteránom dokáže vyhrať v situácii, kedy by to iný dávno zabalil.
Na rýchlej a krátkej trati v Clevelande sa dnes netradične štartovalo systémom pevného štartu. Prvá obávaná zákruta, ktorá bola minulý rok takmer osudná Bourdaisovi pre nepríjemnú haváriu sa tentokrát zaobišla bez incidentu a svoje vedenie si z pole position obhájil práve Sebastien Bourdais, ktorého nasledoval Pagenaud, Power, Doornboss, Rahal, Tracy, Clarke a Wilson.
Hneď v druhom kole si o jedno miesto polepšil Justin Wilson a Will Power, ktorý v súboji o druhé miesto porazil tímového kolegu. O dve kolá neskôr bolo nutné prvýkrát využiť služieb bezpečnostného auta pre kolíziu Rahala a Tracyho. Obaja sa ocitli mimo trať a Tracy navyše prišiel o predné krídlo. Napriek tomu sa dostali ku svojim mechanikom. Samotný incident vyvolal Robert Doornboss postrčením Grahama Rahala, čo neušlo komisárom. Pôvodne komisári uvažovali o čiernej vlajke, ktorá znamená diskvalifikáciu, ale napokon Robert utržil iba trest prejazdu boxami.
Žltú fázu využili na zastávku v boxoch Gommendy, Dalziel a Heylen. Krátko na to sa preteky po opustení bezpečnostného auta rozbehli v plnom prúde, ale iba na jedno kolo. Prvá zákruta bola osudná opäť pre Paula Tracyho a Bruna Junqueiru. Po vzájomnom kontakte musel Tracy opäť do boxov pre už druhé nové krídlo. Pre Bruna znamenal incident hodiny a následný koniec. Na trati sa opäť objavilo bezpečnostné auto.
Keď už konečne utíchla atmosféra okolo jazdy za spomalovacím autom, svoje vedenie si po reštarte udržal Bourdais nasledovaný Powerom, Pagenaudom, Clarkom a Wilsonom. Príchodom 28. kola sa otvorila prvá séria zastávok v boxoch, ktorú využilo viacero pilotov vrátane čelných pozícií. O kolo neskôr zašiel k mechanikom Will Power a po výjazde sa zaradil pred Bourdaisa, čo znamenalo nového lídra pretekov.
V 36. kole muselo na trať opäť vybehnúť bezpečnostné auto pre nebezpečne vyzerajúcu kolíziu Heylena a Gommendyho. Napriek tomu, že na miesto vrakov dobehli zdravotníci, obaja napokon z monopostov odkráčali po svojich. Vedúci piloti si po reštarte udržali svoje pozície a napriek tomu, že mal Bourdais Powera na dostrel, neskôr hlásil tímu problémy s nedotáčavosťou a neskoršia plánovaná zastávka ho stála ďalšie miesto v prospech Grahama Rahala.
Odlišná núdzová taktika tímu Forsythe Racing spôsobila, že v 63 kole učinil Paul Tracy svoju poslednú plánovanú zastávku a po nej sa zaradil na tretie miesto za Powera a Bourdaisa. Krátko na to si pilot bezpečnostného auta opäť zajazdil pre odletený bočný kryt monopostu Oriola Serviu, ale najmä pre výlet mimo trať Dana Clarkeho a poruchu Sebastiana Bourdaisa, ktorý zostal stáť na trati mimo ideálnej stopy.
V dočasnom vedení sa držal Will Power nasledovaný Paulom Tracym, ale pre pilota tímu Australia bolo jasné, že svojich mechanikov ešte musí navštíviť. Stalo sa tak ešte počas jazdy bezpečnosného auta a po jeho opustení trate bol vo vedení Tracy nasledovaný Rahalom, Doornbossom, Janim a Powerom. Iba štyri kolá pred koncom navštívil mechanikov Graham Rahal, čím prišiel k pódiu okrem Doornbossa aj Neel Jani. Technika Willa Powera nevydržala do úplného konca a v spomalenom tempe musel Austrálčan prejsť cielom až na desiatom mieste.
Favorit pretekov Sebastien Bourdais tak po dnešku čerpá ďalšiu smolu z pretekov na okruhu v Clevelande a z víťazného vavrínu sa teší jeho úhlavný rival Tracy. Jeho tím dokázal nemožné, keď správne načasovanou taktikou dokázal zvrátiť istý osud poznačený dvomi kolíziami Tracyho s Rahalom a Junquerom z úvodu pretekov.
Foto: Forsythe Championship Racing
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.