Paul Tracy vyhráva napriek dvom kolíziam!

Tracy, Paul
Tracy, Paul, foto: Forsythe Championship Racing
Jozef Smrtník 24. června 2007 20:54
Sdílej:

CLEVELAND - PRETEKY: Letisková pristávacia dráha dnes bola svedkom toho, že aj pilot, ktorý patrí skôr k veteránom dokáže vyhrať v situácii, kedy by to iný dávno zabalil.

Na rýchlej a krátkej trati v Clevelande sa dnes netradične štartovalo systémom pevného štartu. Prvá obávaná zákruta, ktorá bola minulý rok takmer osudná Bourdaisovi pre nepríjemnú haváriu sa tentokrát zaobišla bez incidentu a svoje vedenie si z pole position obhájil práve Sebastien Bourdais, ktorého nasledoval Pagenaud, Power, Doornboss, Rahal, Tracy, Clarke a Wilson.

Hneď v druhom kole si o jedno miesto polepšil Justin Wilson a Will Power, ktorý v súboji o druhé miesto porazil tímového kolegu. O dve kolá neskôr bolo nutné prvýkrát využiť služieb bezpečnostného auta pre kolíziu Rahala a Tracyho. Obaja sa ocitli mimo trať a Tracy navyše prišiel o predné krídlo. Napriek tomu sa dostali ku svojim mechanikom. Samotný incident vyvolal Robert Doornboss postrčením Grahama Rahala, čo neušlo komisárom. Pôvodne komisári uvažovali o čiernej vlajke, ktorá znamená diskvalifikáciu, ale napokon Robert utržil iba trest prejazdu boxami.

Žltú fázu využili na zastávku v boxoch Gommendy, Dalziel a Heylen. Krátko na to sa preteky po opustení bezpečnostného auta rozbehli v plnom prúde, ale iba na jedno kolo. Prvá zákruta bola osudná opäť pre Paula Tracyho a Bruna Junqueiru. Po vzájomnom kontakte musel Tracy opäť do boxov pre už druhé nové krídlo. Pre Bruna znamenal incident hodiny a následný koniec. Na trati sa opäť objavilo bezpečnostné auto.

Keď už konečne utíchla atmosféra okolo jazdy za spomalovacím autom, svoje vedenie si po reštarte udržal Bourdais nasledovaný Powerom, Pagenaudom, Clarkom a Wilsonom. Príchodom 28. kola sa otvorila prvá séria zastávok v boxoch, ktorú využilo viacero pilotov vrátane čelných pozícií. O kolo neskôr zašiel k mechanikom Will Power a po výjazde sa zaradil pred Bourdaisa, čo znamenalo nového lídra pretekov.

V 36. kole muselo na trať opäť vybehnúť bezpečnostné auto pre nebezpečne vyzerajúcu kolíziu Heylena a Gommendyho. Napriek tomu, že na miesto vrakov dobehli zdravotníci, obaja napokon z monopostov odkráčali po svojich. Vedúci piloti si po reštarte udržali svoje pozície a napriek tomu, že mal Bourdais Powera na dostrel, neskôr hlásil tímu problémy s nedotáčavosťou a neskoršia plánovaná zastávka ho stála ďalšie miesto v prospech Grahama Rahala.

Odlišná núdzová taktika tímu Forsythe Racing spôsobila, že v 63 kole učinil Paul Tracy svoju poslednú plánovanú zastávku a po nej sa zaradil na tretie miesto za Powera a Bourdaisa. Krátko na to si pilot bezpečnostného auta opäť zajazdil pre odletený bočný kryt monopostu Oriola Serviu, ale najmä pre výlet mimo trať Dana Clarkeho a poruchu Sebastiana Bourdaisa, ktorý zostal stáť na trati mimo ideálnej stopy.

V dočasnom vedení sa držal Will Power nasledovaný Paulom Tracym, ale pre pilota tímu Australia bolo jasné, že svojich mechanikov ešte musí navštíviť. Stalo sa tak ešte počas jazdy bezpečnosného auta a po jeho opustení trate bol vo vedení Tracy nasledovaný Rahalom, Doornbossom, Janim a Powerom. Iba štyri kolá pred koncom navštívil mechanikov Graham Rahal, čím prišiel k pódiu okrem Doornbossa aj Neel Jani. Technika Willa Powera nevydržala do úplného konca a v spomalenom tempe musel Austrálčan prejsť cielom až na desiatom mieste.

Favorit pretekov Sebastien Bourdais tak po dnešku čerpá ďalšiu smolu z pretekov na okruhu v Clevelande a z víťazného vavrínu sa teší jeho úhlavný rival Tracy. Jeho tím dokázal nemožné, keď správne načasovanou taktikou dokázal zvrátiť istý osud poznačený dvomi kolíziami Tracyho s Rahalom a Junquerom z úvodu pretekov.

Foto: Forsythe Championship Racing

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.